Alla inlägg under december 2010

Bad

Av Hanna Boman - 8 december 2010 21:54

Idag var det sista gången i BADET, vilket kändes lite vemodigt. Eftersom det var sista gången som sjukgymnasten Sofia var där. Troligen för Christina med, hon som fixade det nya TRÄNINGSPROGRAMMET till mig tidigare i höstas. Lite småtrist, måsta jag ju säga.  

Så man får väl se om det blir något BAD efter jul & nyår.

Det är ju bestämt vilken sjukgymnast som ska ta över efter Sofia, men det måste vara två stycken personal uppe på land...om någonting skulle hända.

Men jag hoppas ju självklart på det BÄSTA!! 


Nähä, nu är det väl snart dags för SÄNGEN!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 6 december 2010 20:14

Fy ana mig vilken dag det har varit idag, ur vädersynpunkt. GLASHALT att ta sig till bussen imorse!!

Sen kan ju inte de där bussarna hålla tiderna heller. Skolbussen kom innan Lyckeby-bussen. Så där fick man ju stå och vänta i 8-10 minuter, vilket resulterade i att jag missade 6-an från Kungsplan. Och då fick jag vänta till nästa buss kom, som inte heller den kom i tid. Skulle gått enligt tidtabell klockan 08:16, men kom väl runt 8:25.

När var jag på jobbet då? Jo, kl 8:50. Så jag var inte på tipptopp-humör, när jag kom till jobbet precis.  

Himla bussar som inte kan hålla tiderna. Visst, det har varit halt och så idag...men ändå.

Efter jobbet var jag inne i Life-butiken och skulle köpa BRODDAR, men den storleken som skulle passat mina dojjor var restade och hon kunde inte säga med säkerhet när det kommer nya.

Så typiskt alltså! 

Nähä, nu har jag väl gnällt tillräckligt...



/Tjingeling

Av Hanna Boman - 5 december 2010 19:58

Men nej, det regnar ju nu. Varför det? Hur ska detta se ut imorgon när man ska ta sig iväg till jobbet?

Har varit så fint med all snön, som verkar bara bli slask nu. 

Så trist!

Aja, kanske inte ska gnälla...men visst är det trist med regn?


/Kram 

Av Hanna Boman - 5 december 2010 18:04

Idag har det varit pepparkaksbak under GUDSTJÄNSTEN med barnen i SÖNDAGSTIMMEN.

Vi brukar ha det en gång om året (andra advent), då vi bakar PEPPARKAKOR och sen servera när det är MINGELFIKA efter GUDSTJÄNSTEN och det brukar uppskattas av de äldre församligsmedlemmarna.

Trevligt!  

Men jag undrar ju hur det gick i "MJÖLKRIGET" som vissa av ungdomarna skulle ha sen efteråt.

Eftersom jag fick skjuts hem ganska så fort efter sen.


/So long

Av Hanna Boman - 4 december 2010 13:56

Nu ska jag ta mig ut en sväng på stan, för att kanske köpa en JULKLAPP i alla fall...så har man ju börjat. HeHe, brukar inte vara så tidig med att köpa mina julklappar annars. Men nu ska det bli av minsann.  

Får se om det funkar att ta sig fram i snön bara.


Ha en bra lördag!

/Tjingeling


Av Hanna Boman - 3 december 2010 23:39

Ikväll har vi haft After Work. Mycket trevligt!

Klockan 17 träffades vi uppe på STARS and stripes. Från början var vi sammanlagt 20 stycken anmälda, men vi blev inte fler än 13.

Vi åt och drack...jag åt en mycket god CHEESEBURGERTALLRIK. En del åt pizza, vilket jag först hade tänkt att välja, fast ångrar mig inte. Supergott, verkligen!!

Och drack gjorde jag ju med, ett glas rött vin, coca-cola och en irish coffee. Gott!!

Det var verkligen jättelängesen som jag drack en Irish Coffee, så det smakade extra mumsigt!!


TACK för en rolig kväll!!


Nähä, nu är det dax för mig att sova snart...ska bara ta en liten glutt in på Facebook. HiHi!!


/Tjingeling 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards