Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Hanna Boman - 18 mars 2011 23:21

Ikväll har det återigen varit CAFÉKVÄLL i kyrkan och denna gången handlade det om FENOMENENETS INTERNET, vilket var mycket intressant. Vi fick veta en hel del om olika internetsidor med mera.

Fick en hel del olika internetsidor som man kan hitta och de kommer jag att kolla efter så småningom, men inte nu bara!


Sen en annan grej som hände, när jag hade fått skjuts hem av Jan & Linnéa. Vi stod här utanför porten med bilen. Jan tog ut Rolle ur bilen, men han glömde att låsa bromsarna och han rullade ner för backen mot en parkerad bil som stod på andra sidan gatan.


Så hjälp vad Linnéa och jag skrattade (höll nästan på att skratta ihjäl oss), när Jan upptäckte detta och fick springa efter och hämta honom...haha!!












 

Av Hanna Boman - 18 mars 2011 14:50

Jag bakade ju i lördags på min födelsedag och lovade att lägga ut receptet, men har glömt bort att göra det tidigare.

Fast nu kommer det här:


KLADDKAKA black & white

 

Botten

150 g smör

3 dl socker

1 dl kakao

2 ägg

2 dl mjöl

 

Fudge

1 dl vispgrädde

50 g smör

300 g vit choklad


Smält smöret och blanda  med övriga ingredienser, häll smeten i en smord form med löstagbar kant.

Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 18 minuter (beroende på ugn, jag hade den inne i 25 min). Låt svalna!

Smält smöret och blanda ner grädden och hacka eller bryt ner chokladen i blandningen lite i taget tills all choklad har smält.

Breda ut krämen över kakan.

Ställ in i kylen minst ett par timmer, men gärna ett dygn eller två.

Servera som den är eller med vaniljglass eller grädde!


Denna kakan var supergod och kommer ju bakas flera gånger här hemma hos mig!


 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards