Alla inlägg under april 2011

Av Hanna Boman - 3 april 2011 19:22

När jag stod utanför kyrkan och väntade på bussen, så såg jag vid en husvägg dessa fina SNÖDROPPAR & var bara tvungen att ta en bild!


 


  

Av Hanna Boman - 3 april 2011 19:11

Det har varit scoutinvigning i kyrkan idag. I januari så startades det en ny stor scoutgrupp med 18 barn, som har sammankomst varje måndagkväll. Och idag har de då blivit invigda till scouter. Blev inte att jag tog några bilder alls uder gudsjänsten idag, Men hade ju inte fått lägga ut några bilder på barnen i alla fall...

Efter gudstjänsten var det KYRKKAFFE med värsta goa RULLTÅRTSRULLTÅRTAN  som var riktigt smarrig...mums!


Av Hanna Boman - 2 april 2011 22:15

Idag har vi även traffats i den stora kretsgruppen och det gjorde vi direkt efter vårt förmiddagssamtal.

Så då fixade vi lite LUNCH tillsammans bestående av PASTASALLAD med dessing och minibaguetter (vitlökssmak & naturell smak).

Därefter var det lite kaffe & en chokladbit (Noblesse mintsmak).

Supergott!


  


Mmm, här är den goda PASTASALLADEN!


 

Och här är det VATTENMELON med


Sen efter vi hade ätit och var klara i kyrkan, så tog vi oss in till stan för att bowla.

Jag & Anders & Julia var på samma lag, tills Cederholms kom...och då fick vi in Niclas med i vårat lag. Mina poäng efter två omgångar var nog 90 poäng tror jag, minns inte så noga...men spelar ingen roll. För roligt hade vi i alla fall, och det är ju det som är huvudsaken.









 


Av Hanna Boman - 2 april 2011 21:54

Idag på förmiddagen så har vi haft diskussion om det här med SAMKÖNADE ÄKTENSKAP. Men först serverades det en riktigt god frukost, med lite av varje.

Så kl 09:30 var man i kyrkan och åt, fast jag kom ju lite senare då. Tog busslinje 1 istället, för insåg att jag inte skulle hinna med 7:an. Och då fick jag ju gå av ute vid stora vägen och sen prommenera hela Hillerödsvägen bort. Lite stressad kände jag mig allt, men när jag kom innanför dörrarna så satt de fotfarande kvar där och åt.

Den frukosten jag tog bestod av två smörgåsar, en tallrik med vanljyoughurt & corn flakes & sylt, två ägghalvor med kaviar och två glas juice.

Mmm, vliken god frukost!

Sen efter detta goda var vi igång med lite BIBELSTUDIUM om samkönade äktenskap. Fick en hel del bibeltexter på overhead, som jag skrev ner och kommer väl läsa i min BIBEL.

En helt enkelt bra förmiddag!


Av Hanna Boman - 1 april 2011 22:26

En fredagkväll som bara har varit hur lugn & skön som helst, första fredagen på sju veckor som jag bara har varit hemma...vilket är såhär skönt!

Så jag ställde mig och gjode varma mackor med skinka & ananas & mozzarellaost & "vanlig ost" på den ena. Den andra var det chaminjoner & ost & pizzakrydda.

Mmm, riktigt gott måste jag ju säga! Och vad drack jag till detta då?

Jo, jag drack the...inget kaffe för mig på kvällskvisten, då kommer jag inte i säng och kan sova, men det är nog "lite" inbillning...hihi!!


Men det har varit en superskön fredagkväll, såhär den 1 april!   



 

Gott med varma mackor!

 

 

 

Mmm, the...det är gott, på kvällskvisten

 


 

Till vänster här på bilden finns det lite "TV-snacks med...Tutti-fruttirings & en dubbelpigall!

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards