Alla inlägg under maj 2011

Av Hanna Boman - 29 maj 2011 20:27

  


Här är det då BARNENS MINUTER med Tina i spetsen


  


Här ser man styrelsen stå och sjunga en sång


  




















Av Hanna Boman - 29 maj 2011 14:18

Vilken fin gudstjänst som församlingens styrelse hade fixat.

Tina hade som man kunde ana hand om BARNENS MINUTER då de barn som vill får gå fram till flygeln...längst fram i kyrksalen. Och i "söndagstimmeBIBELN" så fanns det en del lappar där det stod vissa ord på. Efter det sen så fick barnen sitta ner på golvet och rita en varsin teckning, medans församligen sjöng en psalm.

Därefter fick barnen följa med Malin ut i SÖNDAGSTIMMEN (denna termins sista).


Under gudstjänsten gick de i styrelsen (Tina & Elisabeth & Lars & Lena L & Jonas...sen satt Niclas vid flygeln och spelade) fram och sjöng en sång, precis som tonåringarna gjorde i januari när det var tonårsgudstjänst.

Sen hade Lena lite betraktelser, BRA!

En fin gudstjänst helt enkelt.

Av Hanna Boman - 28 maj 2011 20:24

Nu har jag suttit här för att knåpa fram & tillbaka med min nya bloggdesign, och jag är nöjd efter att verkligen ha tagit mig mer tid till detta.

HiHi, så jag hoppas att även ni kära läsare är nöjda! Fast valet är ju ändå mitt, så huvudsaken är att jag blir nöjd...


/Tjingeling


Av Hanna Boman - 28 maj 2011 19:25

    

Idag har det varit LOPPMARKNAD i kyrkan, och hjälp vad folk har lämnat ifrån sig en massa grejer för att skänka...men det är roligt att bara gå och kolla på allt!


  


  


Såhär såg det ut på en del av borden under dagen...




Fast jag kunde ju inte låta bli att fynda och detta blev det!



  


Två jättefina muggar för 5 kr styck!

 

  

 

   

 

Här är två fina löpare att lägga på balkongbordet i sommar 

 

 

 

Sist men inte minst, så köpte jag två stycken små brickor att ha t ex muggen & mackan på.

 

 

En svart kruka fick följa med hem också, som var tänkt att ha min Orkidée i, men hemma sen hittade jag en bättre kruka...vilket ni såg på bilden innan

 

 

Ja, detta var vad jag fyndade på loppisen idag. Vi hade loppis förra lördagen också, men då var inte jag med. Tyckte det räckte med en gång, hehe!


Det var ju självklart servering med, med lite lunchmat och annat smått & gott!


 

Så detta spisade jag på idag. En god kasslergryta med ris & sallad...mums!

Sen en kopp kaffe & kaka efter det, som också var gott

 

 




 

 


Av Hanna Boman - 28 maj 2011 19:12

Efter vi hade varit och handlat växter, så åkte vi upp till BRYGGARBERGET "UTKIKEN" och lunchade en god buffé!


  


Här är min portion av den goda buffén som jag åt av...mums!


Ja, sen åkte vi en sväng till WILLY:s på Pantarholmen också, för att Therese ville ha godis och eftersom inte jag äter något godis (och har inte gjort nu på fyra veckor, så blev det inget sådant för mig då). 

Men lite annat plockade jag på mig istället, så helt utan grejer därifrån blev jag ju ínte ändå...hehe!


Av Hanna Boman - 28 maj 2011 18:36

Igår var jag & Therese inne på BLOMSTERLANDET, då jag inhandlade lite nya krukväxter. Vilket jag hoppas skulle kunna hålla vid liv. Det är inte riktigt alltid riktigt min grej att låta växterna vid liv...men kanske nu, vem vet!?


 

Crussila, tjockbladiga växter brukar funka




 

Två fina Fredskallor 

 

 

En Orkidée fick också följa med hem

 

 

  

 

Köpte även en påse fröer med smörgåskrasse

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 maj 2011 09:35

Här ser ni att jag har testat att ändra lite på min bloggdesign, men än är jag inte helt nöjd. Så det får lov och bli ändringar fram & tillbaka tills jag typ har fattat hur man gör och sådär.

Så ni får lov och ha lite tålamod med att det kommer bli lite ändringar hit & dit nu ett tag...

Av Hanna Boman - 25 maj 2011 22:54

Ännu en gång i badet och det kändes väl även denna gång okej. Jag gjorde mina övningar i alla fall, eller var det mest prat mellan mig & Jenny kanske?

Hm, jo det var nog så om sanningen ska fram.

Fast sjukgymnasten verkade nog inte bry sig så värst mycket, utan satt borta vid skrivbordet och gjorde inte så mycket!

Fast hon märkte ju om någon behövde hjälp med att ta sig upp ur bassängen med liften i alla fall.

Verkar det som jag ogillar sjukgymansten, eller? Hm? Ja, jo...visst är det så! Men man kan inte gilla alla, så är det ju bara.


Men hon kom med en bra information idag ändå.

"Preliminär leverans av den nya cykeln...10/6."  Det var väl helt okej sak att lägga på minnet i alla fall. Så om två veckor lite drygt kan jag börja cykla på den nya cykeln.



Det kommer bli skönt, tra la la!














 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards