Alla inlägg under maj 2011

Av Hanna Boman - 16 maj 2011 21:18

I lördagsmorse kl 7:47 åkte Pappa & Charlotte & jag med tåget till Stockholm, fast vi hade ju en hel del tågbyten. Först i Emmaboda och sen i Alvesta innan vi åkte direkt upp. Då åkte vi ju första klass, vilket var skönt...säger jag som inte åker tåg så ofta, hihi!

Usch, men det blev inte så många bilder tagna där uppe som jag "hade lovat"...men några blev det ju i alla fall.


  Här var det lite blomplantor uppe på Sergels torg, fanns betydligt fler...nästan överallt

 

  Den här kycklingsalladen åt jag när vi satt uppe på KULTURHUSET, vilket var mycket gott...mums!

 

   

 

En massa dansare var där nere på Plattan och dansade (vi satt uppe i restaurangen o åt, så bilden är tagen uppifrån fönstret)

 

  

 

När kvällen kom sedan, så åkte vi med tunnelbana till Sundbyberg där Henrik (min bror bor).

Då blev vi bjudna på middag som bestod av lammfärsjärpe & nypotatis, vilket var mycket gott. Till efterrätt serverades det "saffranspannkaka men varma björnbär & vispgrädde". Gott!

Senare på kvällen, efter att Pappa & Charlotte hade gått (för dem bodde på hotell, mitt i staun). Jaa, vi fick besök av en söt & kelen katt...han var så söt!


  Och här är då katten, som tydligen heter Silver

Av Hanna Boman - 13 maj 2011 23:17

Nu ikväll har vi haft denna terminens sista CAFÉKVÄLL i kyrkan, som alltid är trevligt!

Det såldes en hel del goa fikagrejer, som smörgåsar & kakor & varmkorv med bröd och en hel del godis av dess slag.

Jag tog två mackor och en korv bröd...sen drack jag en mugg the...eftersom jag inte kan drika kaffe på kvällstid, för då är det svårt för mig att komma i säng, och då smakar det allra bäst med the.

Efter vi hade suttit och fikat klart, så var det dax att ta sig ut för att ha 5-KAMP. Så vi blev indelade i tre lag. I det laget som jag bar med i hade vi Julia som lagledare och vad kallade vi vårat lag då, om inte "JULIA ÄR BÄST"!? HiHi!!

Det var jag & Julia & Stefan & Peter som var med i vårat lag, men det gick väl inte sådär jättebra för oss...men det var ju roliga stationer.

Första stationen skulle man plocka gula ärtor med en klädnypa från ena korgen till den andra under en halvminut och sammanlagt fick vi ihop 60 stycken ärtor i vårat lag.

Andra stationen var att spela KUBB och även här var det poängsättning. Så slog man ner KUNGEN fick man 3 poäng och 1 poäng på de andra, men minns inte hur många poäng vi fick där...fast Julia slog ner flest av oss fyra.

Tredje stationen var freesbee-golf, alltså man skulle kasta freesbee fram i en hink som typ stod ganska så långt ifrån startkastet. Jag minns i alla fall att jag klarade av 5 kast innan jag fick den i hinken. Sen hade jag Julia med mig som hjälp att plocka upp freesbeen gång på gång efter varje kast, vilket gick bra.

Fjärde stationen var att kasta DART, fast inte på vanligt sätt...utan man skulle stå med ryggen emot tavlan och kasta underifrån mellan benen. Och det gick väl lite sisådär, men det var skoj...

Femte stationen var att stå på ett ben och "bolla" med en pingisboll upp & ner, och då räknades det hur många man klarade göra innan den åkte ner i grämattan.


Mycket roliga stationer som vi fick testa på...men vårt lag vann dock inte, trots att vi hette "JULIA ÄR BÄST", men hon var ju i alla fall bäst på KUBB-spelet av oss, vilket stämde...hehe!!


 

 Den här kombinationen av KORV med BRÖD gjorde pastorn ikväll, med ost & tomat & gurkskivor...sen tog han även fram en flaska men SWEET CHILI SÅS och hade på korven också


  Ja, detta är min mugg med the...mmm, gott


 

 Här spelades det DART för glatta livet, efter att tävlingarna var slut...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 12 maj 2011 19:59

Ikväll är det tredje gången som jag har varit nere hos Viktväktarna, vilket känns hur bra som helst. Under första veckan så hade jag minskat 1,2 kg i vikt...så 68,2 kg med andra ord.

Så jag som trodde att jag hade "stannat" i vikt blev ju glad, bra jobbat Hanna!   

Sen på invägningen nu ikväll så hade jag varken gått upp eller ner någonting alls, vilket också kändes skönt.

Till nästa vecka ska vi äta fisk på ett eller annat sätt...så det är väl bara att lyda, hihi!!

Det är roligt att ta sig ner dit varje vecka tycker jag allt, för Stina där är helt underbar att ha och göra med.

Så himla rolig att lyssna till, och sånt gillar jag alla gånger.



 


Av Hanna Boman - 8 maj 2011 21:36

När jag gick igenom Hoglands Park idag, så kunde jag inte låta bli att ta lite bilder på de här olika blommorna!


 


 

 

    

Av Hanna Boman - 8 maj 2011 21:15

  Detta fina armband fick jag av mitt söta kusinbarn Lovisa förra helgen, kanske lite litet för mig...men det funkar

 

  

 


 

 

Av Hanna Boman - 7 maj 2011 23:58

Vilken fantastiskt trevlig kväll man har haft ikväll.

Nelssons & Fiedlers & Stefan (pastorn) & jag har varit i Ronneby hemma hos Sara & Samuel i Ronneby.

Där blev vi bjudna på goda pajer ( som jag dessvärre inte minns vad dem hette, men goda var den bägge två). Till det var det även en god pastasallad och bröd.

Eftersom det var en fin kväll vädermässigt, så var barnen ute och spelade fotboll...medan vi andra vuxna satt inne och pratade om ditt & datt.

Senare sen blev det lite fika som bestod av kaffe & kladdkaka, vilket det var väldigt gott det med.


TACK för en mycket trevlig kväll allihop!  


/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 6 maj 2011 22:37

På kvällens program för TONÅR stod det STUDIER, men eftersom det inte var så värst många tonårigar med...så blev det att vi först "nästan" var på hugget att åka in till GLASSIÄREN för att äta en varsin glass, men till sist körde Kristofer bort till CITYGROSS och handlade ingredienser till en MARÄNGSWISS, som vissa av gänget fixade i ordning sedan (jag var inte en bland dem...hihi).

Men den var mycket smarrig & god, MUMS!


(bild kommer senare...)

Av Hanna Boman - 6 maj 2011 22:28

  


 

Åh, visst blir man glad av att se dessa backarna fulla av VITSIPPOR överallt?


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards