Alla inlägg under juni 2011

Av Hanna Boman - 5 juni 2011 19:28

Nu har vi äntligen gjort och spelat upp musikalen "DEN GODE HERDEN". Det gick riktigt bra, och var så roligt.

Det var vad dagens gudstjänst i stort sätt.

Lättare att ta & visa bilder istället.


 

 

  


 

 



 

 

Av Hanna Boman - 4 juni 2011 19:57

När jag kom hem från stan, så var det bara till att baka en KLADDKAKA som ska vara till TÅRTBUFFÉN imorgon. Jag tänkte innan jag kom hem: "Att det är väl lika bra att baka den där kakan efter man har kommit hem direkt". Så det gjore jag minsann!


Här kommer receptet:


CHOKLAD KLADDKAKA

200 g mörk blockchoklad

1 tsk bakpulver

4 ägg

2 dl socker

2 ½ dl vetemjöl

200 g smör

 

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och socker vitt & poröst. Smält chokladen & smör. Häll över i ägg & sockerblandningen. Tillsätt vetemjöl och bakpulver.

Rör försiktigt!

Smöra & bröa en rund bakform cirka 25 cm.

Grädda i mitten av ugnen i ca 12 min (nu hade jag den inne lite längre, kanske 17 min).

Servera gärna med hallon & glass.

Kakan kan med fördel göras dagen innan.



 



Av Hanna Boman - 4 juni 2011 19:52

När jag kom hem ifrån kyrkan idag, så gick jag en liten sväng på stan och träffade familjen Nelsson en liten snabbis. Sofia & Julia & jag tog  oss in på INDISKA för att Sofia ville kolla på skor, men hon hittade inga som passade.

Sen därefter så skulle de ta sig till bilen, för att åka hem igen. Så då tog jag mig in på Cityhallen och handlade lite smått & gott för att kunna baka bland annat.

Därefter var det bara att styra kosan hemåt vilket var skönt, efter att ha varit iväg i stort sätt hela dagen.

Av Hanna Boman - 4 juni 2011 19:35

Idag har vi haft det stora genrepet av musikalen "DEN GODE HERDEN". Vi var i kyrkan redan kl 10 och började öva allt från början, vilket gick hyfsat bra. Hrm, samtidigt som jag ska vara BERÄTTAREN, så ska jag även vara så kallad suflös (alltså hjälpa till om någon glömmer bort sig. Och det gick väl lite sisådär med det, men det funkade bra ändå).

Förplanerad övning var idag mellan kl 10 och 12, men förra veckan när vi hade övat...så insågs det att vi behövde liten bit in på eftermiddagen också.

Så det serverades även LUNCH som bestod av färdigköpt potatisgratäng & kasslerskivor & vanlig grönsallad. Mums, vad gott det var!

Även denna gång missade jag att ta bild på min mattalrik, men jag tror ni klarar er ganska bra ändå va? HiHi!

Jaa, sen efter lunchen så var det då dax för det stora genrepet där det inte skulle vara någon paus, eller så någonstans, och det gick himla bra.

Så imorgon spelas denna MUSIKAL upp i kyrkan på gudstjänsten med tillhörande SOMMARFEST efteråt. Återkommer om detta imorgonkväll!














 


Av Hanna Boman - 3 juni 2011 21:30

Idag kom äntligen min nya CYKEL till min ägo, så här kommer det cyklas massor i sommar.


 



 


Sen när jag ändå var nere och fotade den nya cykeln, så kunde jag ju inte låta bli att ta en bild på den snart 15 år gamla cykeln också!




Av Hanna Boman - 3 juni 2011 11:00

I tisdagskväll den 31/5 talade jag ju om att jag hade haft rekord på besökarna under maj månad. Och då var det vid den tiden jag kollade "bara" 113 stycken.

Men när jag var inne och kollade nu under BESÖKSSTATISTIKEN, så visade det att maj månad hade hela 121 besökare.

Tjoho, vad roligt alltså!


Av Hanna Boman - 2 juni 2011 22:48

Ojoj, idag när jag kom till VIKTVÄKTARNA vid 19-tiden...då var jag där alldeles alena, hihi!

De flesta som brukar vara där på torsdagar hade varit där tidigare under dagen, så därav anledningen till att jag kom dit och var där helt ensam.

Så det blev bara att komma dit för invägningen plus lite annat prat. Med andra ord ingen direkt "lektion", men ändå lite prat om vad denna veckans undervisning handlade om.

Och denna veckan handlade det om: "varför äter man"?

Just det, invägningen var dessvärre inte så bra denna veckan heller...utan vågen visade +0,1 och det är verkligen INTE bra Hanna.

Men det ska jag försöka råda bot på nu denna veckan och försöka följa CHECKLISTAN.

För hallå, jag vill ju gå ner i vikt!


 

Av Hanna Boman - 2 juni 2011 22:30

Idag har jag varit hemma hos Jenny i Galgamarken, vilket var mycket trevligt. Vi gjorde tillsammans en riktigt god KYCKLINGPAJ. Detta goda recept hittade vi på www.arla.se och det var riktigt gott...premiär för oss bägge två att göra den faktiskt.

Medans att pajen stod i ugnen, så satt vi och spelade kort. Mycket roligt, kändes lite som vi typ "levde" på 90-talet...för vi spelade VÄNDTIAN / SKITGUBBE. Det var ett kortspel som man spelade mycket på 90-talet. Skoj!


Efter vi hade ätit denna goda paj, så gjorde vi en FRUKTSALLAD med diverse frukter i som bestod av äpplen & päron & nektariner & vindruvor & satsumas, en riktigt god fruktsallad...mums!


TACK för en trevlig eftermiddag Jenny!  




  

 




  


Den goda KYCKLINGPAJEN


 

Salladen som innehöll

tomater & gurka & fetaost


 

FRUKTSALLADEN








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards