Alla inlägg under juli 2011

Av Hanna Boman - 23 juli 2011 16:41

Idag på förmiddagen så var skärgårdslägret på Klaipedaplatsen inne i stan.

När jag gick Ronnebygatan upp innan klockan visade 11, så soundchekade de, så man hörde dem lite innan gudstjänsten började...hihi!

När jag kom fram, så satte jag mig på en bänk och väntade in Linnéa. Sen ställde det sig lite blandat folk nästan precis framför oss, men då flyttade vi på oss och där såg vi mycket bättre sen!

Usch, jag var väl lite orolig för om det skulle bli regnväder. För det va minsann en mörk himmel imorse när jag hade stigit upp.

Men regnet höll sig borta hela timmen där mellan klockan 11 och 12.


Av Hanna Boman - 22 juli 2011 22:53

I onsdags (20/7) fyllde min goa kusin år och idag/ikväll har det varit kalas. Först när man kom dit kl 15 så var det kaffe & kaka & tårta. Det roliga var ju att hon hade typ stått och bakat vetelängder & kakor idag innan vi gäster kom.

Så det var mycket gott med nybakat...mmm!

Senare sen på kvällen blev det en massa gott grillat, med ugnsbakade nypotatis (från deras eget land...närodlat, gott!)

Tiden gick och det blev mycket prat och surr om både det ena & andra, mycket trevligt!

Marias bror med familj anlände nästan lagom till maten. Då hade de kört enda ifrån Södra Sandby (ja, de bor där). Och även det var trevligt att få träffa dem.

HeHe, ännu senare på kvällen där sen blev det kaffe & tårta.

Inte klokt, men jag har typ druckit tre koppar kaffe under hela dagen...känns nästan helt otroligt tycker jag för egen del.

Men det är ju gott med kaffe också, eller hur?

Jahaja, det var väl allt för mig just nu!


/Kram

Av Hanna Boman - 21 juli 2011 23:25

Ikväll har det varit möte i KRISTIANOPELS KYRKA med skärgårdslägret (alltid varje år, så är lägret här på torsdagskvällen).

En mycket bra gudstjänst med sång & musik av den eminenta lägerkören, helt underbart bra!

Tog en del bilder, men de blev något suddiga...för jag satt en bra bit ifrån, så blixten kom inte fram.

Men det kommer inte bli några bilder förrän till helgen sen, har bestämt mig för att inte ladda över bilder från kameran förräns efter denna veckans slut typ...lite mesigt kanske, fast det är ju jag som bestämmer. HeHe!!


Av Hanna Boman - 21 juli 2011 16:20

Ja, nu denna gången har jag beställt LINSER via www.Lensway.se för första gången.

Provade att göra det via deras hemsida, men hittade inte de linserna som jag brukar ha...så därför har jag varit i kontakt men dem via mail och nu så ringde jag till dem via kundtjänsten istället. Tyckte nästan att det var det bästa att göra på det viset nu.

Billigt som bara den blir det för ett halvår: 458 kr, istället för 1000 kr, som jag tidigare fått betala hos optikern.

Tjohooo, tänk vad bra!


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 21 juli 2011 13:46

Fy vad ni tycker att jag tjatar om mina små cykelturer fram och tillbaka till CITYHALLEN.

Men så är det, blev en liten cykeltur dit idag igen. Inte tipp-topp väder här precis. Visst det regnar inte just nu, men himlen är mörk och det har regnat tidigare under morgonen i alla fall.

Nu önskar jag mig en riktigt lång cykeltur med sol & värme...får nog hoppas på att det kan bli fint väder, än så länge har jag ju inte avklarat den första semesterveckan...men snart!

Solen, du är jättevälkommen hit!   

Av Hanna Boman - 20 juli 2011 23:32

Ja, återigen en cykeltur...fast inte längre än till CITYHALLEN. Hrm, varför frångå sina principer? HeHe!

Anledningen till det var väl för att det regnade här tidigare under dagen.

Men den lilla cykelturen kändes väl som den gick som en dans. Så nu börjar jag väl äntligen kunna "gilla" min cykel. Hoppas bara på att det kommer bli några bra väderdagar framöver, så jag kan cykla en "motionsrunda" som lär gå längre än till & från CITYHALLEN.

Det är ju så att man har ju många dagar/veckor kvar av semestern, så det kan ju nog bli många cykelturer...eller hur?

Av Hanna Boman - 19 juli 2011 19:01

Imorse kl 08:15 kommer min snälla kusin Maria och hämtar mig, för att åka ut till Olsängsgården och skärgårdslägret.

Maria själv skulle jobba i köket hela dagen och då tyckte hon att om jag ville följa med ut, så fick jag gärna det.

Visst, det kändes väl ganska tidigt att stiga upp vid 06:00-tiden när det är semester. Men vad gör man inte för att få komma ut till ett härligt gäng ungdomar?

Riktigt gott väder med hela dagen, men det verkade de inte ha lovat (de där vädergudarna). Men men, det var ju självklart för att jag hade packat ner min regncape i väskan. Jo, men det måste ju ha varit därför...eller hur?

Det var mycket som hände, bl a BIBELSTUDIUM, med efterföljande "gruppsamtal" för lägerdeltagarna då.

Sen var det en hel del volleyboll, som stod på schemat. Jag låg i gräsmattan och hade det bara helt underbart.

Hehe, jag blev väl lite röd på baksidan av benen...men som väl är så svider det inte.


DAGENS MIDDAG: Pasta & köttfärssås med grönsallad...sen till efterrätt var det Chokladpudding med en klick vispgrädde.

KVÄLLSMAT: Skinksallad & bröd

Gott alltihop!


En riktigt bra dag, måste jag ju säga...nostalgiskt, säger jag som har varit med tidigare i min "ljuva ungdom"!   














 



Av Hanna Boman - 18 juli 2011 21:39

Nu är då min första semesterdag avklarad. Imorse hade jag tänkt att ta mig en morgoncykeltur vid 07:30-tiden, med det fick vara. Jag bara hörde hur det spöregnade något kopiöst, så det var ju bara att tänka:

"Yes, va skönt...jag slipper bege mig ut på cykel!"

Eller nej, inte riktigt så var det väl inte...men lite besviken blev jag nog allt ändå!

Så det får bli en annan morgon istället.

Denna dagen blev lite ädrade planer på grund av detta regnandet under förmiddagen.

Jag satte mig framför TV:n och kollade på "Nyhetsmorgon" och åt frukost istället. Mycket skönare än att cykla, hehe!!

Men framåt eftermiddagen så tog regnet slut, men solen tittade minsann inte fram så jättemycket. Fast det var ändå varmt och man "flåsade" ganska så bra när man var ute en sväng på stan.

Jag traskade upp till Åhléns och köpte mig en ny 1½ liters-kastrull i teflon med glaslock (för den som jag har haft tidigare...den har blivit svart i botten o inte funkat att göra ren med svinto).

HeHe, sen köpte jag även en liten söt rosa stekpanna...som man kan ha att steka ägg i t ex. Men jag ska även prova att göra småpannkakor någon gång!

Eftersom Hemköp ligger i samma hus som Åhléns, så tog jag mig in även där och köpte mig lite "plocksallad" för att sedan ha till kvällsmat här hemma.

Det var kykling, pasta, ananas, scampi, soltorkade tomater, rödlök och mycket mer att välja på och det var riktigt gott!


Nu blir det snart dax för sängen!


/Kram & Godnatt 

~med andra ord en rättså bra dag ändå...~

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards