Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Hanna Boman - 14 augusti 2011 22:41

Senare på fredagskvällen tog jag mig ner till Sailkyrkan för att se & höra Pingstkyrkans gospelkör kl 22:30.

HeHe, efter allt kalasande så passade det ju bra att ta sig ner dit och avsluta kvällen med fantastisk sång & musik...som höll på i cirka en timma!

När jag kom fram bakom scenen, så upptäcka jag att tre stycken från Nelssons satt där vid ett bord (Tina & Anders & Julia).

Skoj, för då satte jag ju mig vid dem...hehe!


Efter konserten så träffade jag ett annat litet gäng vid bordet bredvid vårat, och det var ju bra...för då fick jag ju sällskap hem hela vägen, eftersom det inte gick några fler bussar så sent på kvällen!  


 


             Anders i en fin profilbild

Tina


 

Julia sitter och äter en Donuts




Av Hanna Boman - 14 augusti 2011 22:21

I onsdags fyllde Sofia ("plastsyster") 25 år, men även detta kalas var ju lagt i fredags.

Alltså, när man väl har varit på två kalas innan undet samma dag...då kan man väl klara av ett tredje kalas med på kvällen?

Vid 19:30-tiden så styrde vi (Henrik & jag) kosan in mot stan igen, så var väl inne till 20-snåret.

Så då fick man äntligen lite mat i magen, istället för en massa kakor typ! Det var lite buffémat som, meloner; nötter; couscous-sallad med kyckling; paj...försöker minnas tillbaka vad det fanns på serveringsbordet, men det verka visst inte gå så bra...hehe!

Men gott var det verkligen!

Det var fem stycken bord med folk, och varje bord skulle skriva en sång om födelsedagsbarnet. Med en angiven melodi, så det var väl kanske lite småsvårt...fast det gick ju bra.

Ja, alltså...tro inte att det bordet jag satt vid vann, men vi fick ju i alla fall sjunga våran sång två gånger...medans de andra bara sjöng en gång!

Men det vinnande laget var juverkligen superbra!


Dåligt va, men här blev det inte heller några bilder...för kameran glömde jag ju innanför dörren, typiskt!


TACK för en trevlig kväll!  

Av Hanna Boman - 14 augusti 2011 20:52

Efter vi hade varit hos Mormor och ätit & fikat på en massa kakor, då var det dax för nästa kalas hos Alice.

Verkligen roligt att få komma dit och se Mormors & Morfars gamla hus som är ombyggt, men ännu inte klart på ett bra tag. Fast ändå kul att få se skillnaden liksom, även om nu inte jag och Henrik hann stanna på fika.

Men ändå skoj att träffas där för en gångs skull, hehe!

Tyvärr inte några bilder härifrån, menmen!

Av Hanna Boman - 14 augusti 2011 20:40

I fredags fyllde min kära Mormor 91 år. När jag kom dit vid 15-tiden så vankades ju då en massa kakor och tårta.

Jag säger ju bara en sak, tur att jat inte satt vid sidan om Mormor...för då skulle hon sett att jag inte tog ALLA kaksorter, hehe!

Men hos Mormor träffades "hela tjocka släkten".  Annika & Henrik med familj (Hugo & Albin), Moster & Morbror (Eivor & Martin), sen min bror Henrik och Mamma förstås!

Verkligen kul att träffas allihop (om det nu inte riktigt alla just då, eftersom kusinbarn Alice "valde" att komma på Mormors födelsedag för två år sedan...hihi!)



         


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards