Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Träning på Habiliteringen

Av Hanna Boman - 28 februari 2012 19:36

Idag efter jobbet så var jag uppe på Habiliteringen och träffade arbetsterapeuten. Vet väl inte riktigt om man kan kalla det för nån träning direkt, men nåt i den stilen var det nog i alla fall.

Arbetsterapeuten ringde till mig i fredags och frågade om jag skulle kunna komma och visa henne någon vardagssyssla som man gör varje dag. Så jag tackade ju då förstås JA till detta och tyckte det skulle vara lite roligt.

Uppgiften jag fick göra var att koka en portion havregrynsgröt på spisen, hälla upp i en tallrik och sedan lite mjölk på gröten. Sen ett glas saft med som stod i kylskåpet (ja, en flaska med saft stod i kylen...men jag skulle hälla upp ett glas saft). Allt detta skulle sedan ställas fram på bordet.

Därefter skulle jag diska upp allt jag hade använt plus lite annat. Det var väl tio olika saker som jag skulle diska upp, handdukstorka och sen skulle allt ställas tillbaka på sin plats igen.


Det kändes väl lite nervöst, eller nja...inte riktigt. Men när det sitter en och kollar på en hela tiden vad man gör, så visst kändes det ändå lite smått nervöst.


Jag kan ju tillägga det med att det tog väldigt lång tid innan gröten började koka upp.

Hm, så lång tid brukar det verkligen inte ta när jag gör det hemma varje morgon.

Men jag tänkte på det, att man kankse gör annat under tiden som gröten kokar upp annars? För på morgonen så fixar ju jag till en macka samtidigt också t ex.


 

 

 

 

TACK Linda för att jag fick göra detta idag, det var riktigt roligt!








 










 


 
 
Ulrika

Ulrika

29 februari 2012 15:56

Har varit inne och sett din kommentar nu. Tack så mycket. Känner intressant att få se din.

http://vattenslangen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards