Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Hanna Boman - 6 maj 2012 22:02

Ojdå, idag hade jag söndagstimmen i kyrkan. Det var roligt som alltid, lite fler barn den här gången än sist jag hade det för en månad sedan. Idag var det sammanlagt fem barn.


Den här texten stod på tur idag:


SIMSONS STORDÅD

Simson var en stark man.

Men han var inte stark för att han lyfte tyngder. Han var inte stark för att hangjorde många armhävningar. Och han var inte stark för att han hade stora muskler.

Nej - Simson var stark för att hans mamma hade lovat Gud att hennes son aldrig skulle dricka starkt vin. Att hennes son aldrig skulle drixka starkt öl. Och att han aldrig, aldrig skulle klippa håret.

Och när Simson blev vuxen gav han samma löften.

Simson var stark tack vare Gud. Så en dag bad Gud Simson använda sin styrka.

"Filisteerna gör mitt folk illa", sa Gud. "Jag vill att du skyddar dem."

Och det gjorde Simson. Han vandrade runt i landet som en enmansarmé och ställde till problem för filisteerna när han än stötte på dem. Han fångade trehundra  rävar. Han tog facklor, band ihop rävsvansarna två och två och fäste en fackla i varje svanspar. Sedan tände han facklorna och släppte ut rävarna på filisteernas sädesfält, så att all säden brann ner!

"Med åsnekäken slog jag dem - de såg ut som åsnor!" skröt han.

Och hans hår fortsatte att växa.

Och när filisteerna trodde att de hade omringat honom i staden Gaza slet han loss den enorma stadsporten och flydde - porten tog han på ryggenoch bar upp till toppen av ett berg!


Och hans hår bara fortsatte att växa!

I tjugo år skyddade Simson Guds folk, skyddade Simson israeliterna dem med den styrka som Gud har gett honom.

Och han hår bara fortsatte att växa!


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards