Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Hanna Boman - 24 juni 2012 06:39

Lite uppdatering om årets MIDSOMMARFEST!

Jag var den här gången ute på Knösö hos Nelssons för tredje året på rad så det är väl efter det som det kallas för tradition?

Jag tog bussen ut och var ute till klockan 15, och då samlades många av Knösö-borna på fotbollsplanen och hade midsommardans plus lite lekar som avslutades med dragkamp. De första lekarna var för barn upp till 12 år typ. Sen dragkampen var för de vuxna. Då är de uppdelade i lag NORD & SYD. Men dock minns jag inte vilket lag som vann, tyvärr!

Sen var det dags för att gå hem till Nelssons och då var det dax för att fixa lite bål och senare intog vi mat uta på altanen i hopp om att det inte skulle börja regna, men det började visst regna så vi tog oss in och satt inne resten av kvällen sedan.

MATEN bestod av: matjessill & nypotatis & gräslök. Även blev det grillat med olika sorters korvar plus fläskfilé medmera. Riktigt gott!

Till efterrätt blev det ju då självklart JORDGUBBAR & GLASS & GRÄDDE, fast det blev väldigt sent kan jag ju säga. Hm, framåt strax efter klockan 23 och framåt. Men det var ju gott då med, hehe!


 

Lite lekar på fotbollsplanen


         


Bild 1: Matjesill & nypotatis & gräddfil & gräslök

Bild 2: Olika sorters korvar

Bild 3: Ugnsbakad nypotatis

Bild 4: Ugnsbakade rotfrukter


Min tallrik med den grillade maten


 

Jordgubbar & glass till efterrätt


 

Kakor

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards