Alla inlägg under juni 2012

Av Hanna Boman - 21 juni 2012 23:59

HeHe, dagens LUNCH för mig idag blev faktiskt ingen LANGOS. Det som jag annars brukar "trycka" i mig en på lövmarknaden och sen en på Sailet i augusti.

Jag gick en liten runda med Eva & Lars, Niclas & Lovisa & Axel & Stina. Eller rättare sagt vi träffaades uppe vid Klaipedaplatsen för att barnkören från kyrkan sjöng där. Sen så blev det då lunch tillsammans med dem nere på CAFÉ ANKARET/Pingstcafét som denna dag serverade ISTERBAND & STUVAD POTATIS.

Så det var riktigt gott kan jag bara meddela!

Till efterrätt så blev det sedan glass i stora lass för oss allihop, hehe!


   










Av Hanna Boman - 21 juni 2012 23:50

Jahaja, så har det varit ännu en lövmarkanad till enda. Det som alltid brukar vara här i Karlskrona dagen innan Midsommarafton. Och det är minsann tradition att man måste gå ett varv på den, men jag fick ta mig runt två varv det här året. Men det var för när jag kom hem vid 18-tiden så kommer jag ju på att jag har glömt att inhandla BRÄNDA MANDLAR & BIGARÅER, för det är ju ett måste. Så det var bara att traska ut en gång till, hehe!

Eeeh, frågan är om det var så klokt. För jag var ju ganska så trött och brukar inte vara så peppad att ta mig ut igen efter att ha kommit hem en gång. Menmen, gjort är gjort...tihi!



  

Bild upp över Ristorgsbacken


Barnkören på Klaipedaplatsen


 

Mönstrade muffinsformar som jag köpte

 

Jordgubbar 



Av Hanna Boman - 20 juni 2012 20:53

Jag trodde att det skulle kännas mer vemod idag på jobbet än vad det gjorde. Kan kanske vara så att det är sommar nu och man längtar efter att få vara lite ledig.

Men för mig kan det tyvärr bli en väldigt lång ledighet. Visst, jag har ju semester nu en vecka, men sen blir det tro't eller ej, att fajtas med Arbetsförmedlingen igen tyvärr.

Och det är ju definitivt inte det roligaste att vara arbetslös. Fast jag hoppas på ett nytt jobb fort som attan, men det vet man ju inte om man kan tänka så. Samtidigt så vill jag ju vara ledig utan nåt jobb under sommaren.

Så augusti/september där skulle passa mig bra med ett nytt jobb, hehe!


Jajo, hoppas kan man ju alltid få göra...eller hur?


/Tjingeling

























Av Hanna Boman - 19 juni 2012 22:20

Det var väldigt vad jag har blivit lite sämre på att blogga nu på sista tiden. Jag vet inte om det bara är jag som känner så, men om man har haft ens blogg igång så pass länge som jag har haft nu så kan det kanske kännas så.

Kan nog kanske känna mig lite OFF med att blogga för tillfället, men ska försöka råda bot på det ganska snart och komma igång igen.

För så lätt blir ni inte av med mig!


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 17 juni 2012 21:46

Ikväll har Surpraise varit inbjudna till Metodistkyrkan i Emmaboda för att sjunnga och det var en hel massa glada sånger som sjöngs. Vi övade dessa sångerna i måndagskväll och det var riktigt roligt att få sjunga någonannanstans än hemma på hemmaplan.

Det var mysiga Walla Carlsson som hade bjudit upp oss dit och nu blev det minsann av, roligt!


 



       

Av Hanna Boman - 15 juni 2012 23:16

Idag träffade jag Lotta inne i stan vid 12:30-tiden för att ta en bit lunch. Hade lite svårt att bestämma oss vart vi skulle gå till en början, men efter ett tag så blev det "Nya Skafferiet" och då blev det pajbuffé med diverse goa pajer plus en hel del pasta och gott bröd och sallader.

En riktigt god klyftpotatis var det också som var så himla god! Och där satt vi och pratade och åt ganska länge, plus att vi drack en varsin kopp kaffe med...eftersom det ingick, hehe!


När vi sedan var färdigätna så tog vi oss bort till Spanska trappan en stund i solen, riktigt skönt!




TACK snälla Lotta för stunden idag! 


  


Av Hanna Boman - 14 juni 2012 22:28

Torsdag idag igen och då har ju jag varit nere hos viktväktarna igen.

Den här veckan pratades det om vadå? Jomen, precis!

Den stundande helgen som ligger framför oss nu och det är ju MIDSOMMAR.

Så då var det prat om ProPoints-budgeten, planering, motion....åååh, det var en fjärde sak med som jag dessvärre inte kommer ihåg nu.

Men det var helt enkelt prat om hur det kommer att gå under midsommar och ändå kunna gå ner i vikt.

Min invägning för dagen idag då? Vill ni veta den? Jomen den gick ju alldeles lysande med tanke på att jag var på två stycken sommarfester förra veckan.

Så vågen stannade denna veckan på 60,5 kg och då var det -0,9 kg.

Himla bra jobbat Hanna, du som idag kände att det kanske inte skulle vara ett minus.

Hm, snälla...fortsätt att tänka så, då kan det kanske vara minus hela tiden, eller? Jajo, hoppas kan man ju alltid...hehe!


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards