Alla inlägg under juni 2012

Av Hanna Boman - 13 juni 2012 23:20

Efter gudstjänsten var det då dax för Sommarfest utanför kyrkan med olika sorters stationer. Det var då bl a en tipsprommenad och ansiktsmålning och sockervaddstillverkning och chokladhjul plus en hel del annat som kommer att komma i bild istället, känns lättare.

Kan ju tala om det också att vi hade verkligen tur med vädret hela dagen och det var ju inte fy skam alls!


 


   

Kyrklunch



Det vankades även värsta TÅRTBUFFÉN också med cirka femton olika sorters tårtor, där jag åt tre olika sorters bitar vilket var väldigt gott!





Temat för SOMMARFESTEN var TIVOLI!


TACK alla som var med och gjorde denna fantastiska SOMMARFESTEN! 


  



Av Hanna Boman - 13 juni 2012 22:56

I söndags hade vi vår sedvanliga så kallade "Sommargudstjänst". Barnkören sjöng och kyrkan var fylld med en massa folk. Så roligt!

Själva gudstjänsten kan man väl säga var som en familjegudstjänst, eftersom predikan fick Stefan hjälp av med barnen med flanellografbilder. Och predikan handlade om skapelsen från första till sjunde dagen.

Tonårsgänget spelade även ett DRAMA om universum och planeterna.  

Barnkören

 

    

Drama av tonåringarna & flanellografen

 

 

En mycket fin och händelserik gudstjänst!


Av Hanna Boman - 13 juni 2012 10:38

Jag har nog varit ganska dålig på att uppdatera, eller?

Joo, jag tycker väl det i alla fall!

Det var ju Sommafest i kyrkan i söndags och sånt brukar ju jag vara ganska så "noga" med att skriva om samma dag, men dock inte den här gången.

Fast ikväll ska jag skriva om det och även visa bilder, lovar!

Psst, har ju inte varit så värst många besökare här nu de sista dagarna heller och det har väl sin lilla anledning...hehe!

Hm, att mitt bloggande har stått still nu ett par dagar. Men snart så ska jag vara igång igen! 


Av Hanna Boman - 9 juni 2012 08:58

Igårkväll var det väl planerat utomhusaktiviteter, men eftersom det hade regnat och var ganska blött så fick det bli en Spelkväll istället.

Vi spelade först ett spel; "Går alla i Kina uppochner?"




Efter det första spelet hade spelats, så var det dags för lite förfriskningar som bestod av  FRUKTSALLAD & glass!




Sen var det dags för andra spelet som då blev: "Upp till bevis" som jag tyckte var betydligt mycket roligare.




   

   

   

Av Hanna Boman - 9 juni 2012 08:39

Eftersom jag kommer och sluta på det jobbet jag har nu så fick jag en mycket fin present när vi satt inne på Grevagården i torsdagskväll. Eftersom jag är så himla nyfiken så kunde jag ju inte låta bli och öppna paketet på plats, eller rättare sagt visa för de andra vad jag fick.


   



 

    



Nu fick jag fyra stycken muggar (två prickiga & två randiga). Sen fyra skedar som går att hänga på kanten. Sen fick jag en påse med sommakolor också. Även ett paket med näsdukar med 500-lappar.

 

TACK snälla för de fina presenterna!  


Av Hanna Boman - 8 juni 2012 23:52

Igårkväll hade vi vår årliga sommarfest med jobbet. En fantastiskt fin eftermiddag/kväll. Det började först med liten förfest ute på Stakholmen där det serverades lite snacks och dryck.

Då var det lite lekar och så där vi var indelade i lag. Varje lag fick ett kuvert med olika saker i som skulle göras både ute på ön och sedan vidare borta på festplatsen där vi var sen.

Efter en stund sedan så var det dax att prommenera bort till Grevargården där det serverades en riktigt god BUFFÉ som bestod av potatisgratäng & fläskfilé & kycklingfilé & marinerade champinjoner & grönsallad & bröd & tomater & skivad skinka/kalkon.

Mycket gott vill jag bara säga!


     

Lite bilder utifrån Stakholmen


   

Min tallrik med mat

 

 En lek utanför på gården

 

 

TACK alla för en fantastiskt oförglömligt rolig kväll! 




Av Hanna Boman - 6 juni 2012 23:51

Vilken fantastiskt härlig dag man har haft på Långören idag.

Så fantastiskt fint väder från början till slut. Vi åkte ut med båten från Yttre Park under förmiddagen. När vi kommer ut dit till Birgitta & Håkan så börjar vi med att fika lite frallor och det var gott.

Sen tog vi oss upp till Missionshuset och fick en guidad "tur" där av Håkan. Därefter var det lite "fri lek" där en del badade och andra fiskade, fast ingen större fiskelycka dessvärre.

Lunch/middag blev; rostbiff & potaissallad & grönsallad & hembakat bröd. Mycket gott!


Alla utom jag tog sig upp i Lotshuset. Medans dem gjorde det så satt jag kvar och gottade mig i solen och bara hade det bra!

Jag fick en ganska så röd näsa kan jag väl säga, hehe!


 Lunchmaten


    

Fikat



           

Dessa bilder är tagna uppifrån Lotstornet

 

 

 

Lite ansiktsmålning hanns också med


   



 

TACK alla för en härligt mysig dag! 



Av Hanna Boman - 5 juni 2012 23:54

Ikväll eller i eftermiddags var jag hos viktväktarna igen, men det är väl inte torsdag idag heller? Nej, det är ju "bara" tisdag. Men anledningen till att jag var där idag är för att jag inte kan på torsdag.

Denna veckan pratades det om att vara SMART och hur man tänker i sin planering med t ex ProPoints-budgeten och med sin motion bl a med små prommenader och även att träna på gym och sånt.

Det var inte allför många som stannade kvar på mötet idag, utan tre stycken.

Eftersom det är dagen innan nationaldagen så kanske många stannade hemma för att stryka sin flagga tills imorgon. Jaa, det var vad Stina trodde i alla fall...hehe!


Usch och fy angående invägningen då! Denna veckan var det inget bra alls, jag som hade "bestämt" mig för att det INTE skulle vara något plus den här gången.

Ett plus på 1,4 kg...med andra ord så stannade vågen på 61,4 kg.

Men men, det ska jag ta igen till nästa vecka...eller hur?

Skärpning Hanna!

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards