Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Hanna Boman - 24 juli 2012 22:49

När jag hade kommit och cyklat förbi Scandic så träffade jag på Eva & Lars och Rode & Lars. Då skulle dem åka ut en tur med Spättan (skärgårdstur). Så då hängde jag bara med...vågar jag säga att det var allra första gången som jag åkte en skärgårdetur (ja, som vuxen i alla fall). Som barn åkte jag nog, men inget som jag minns såhär.

Det var en fin och bra guidad tur, fint och skönt sommarväder har det varit idag med icke att förglömma.

Så vad gjorde jag, om inte brände mig lite då? Typiskt, men jag hade bara ett linne på mig och då tar ju solen typ nästintill överallt.

När vi efter denna timmes långa tur var över så var det dags för lite lunchmat som då intogs på Scandic.

Lunchbuffé eller vad man kan säga...riktigt gott var det i alla fall.

Man började att ta lite kallmat som marinerade champinjoner & potatissallad & tomatsallad & grönsallad & frukter (ananas, grapefrukt, blodgrape) & olika sorters bönor.

Efter denna lilla "plockmat" så var det dags för varmrätten som denna dag var; Alaskarygg & brynt fläsk & sockerärtor & potatispuré.

Sen var det även efterrätt som bestod av glass & godis & kaffe.


Detta var nog bland det godaste jag har ätit på bra länge!


TACK ska ni alla ha, för en trevlig stund över några timmar! 


~tyvärr inga bilder, hade inte en tanke på att ha kameran med mig.~





Av Hanna Boman - 24 juli 2012 21:20

Jajemen! Imorse vid 9:30-tiden tog jag mig ut på en rejäl cykeltur igen. Cykeln styrde ut mot Saltö och jag hängde bara med, hehe!

Jomen så var det. När jag cyklade, så cyklade jag över till Ekholmen. Sen funderade jag på om jag skulle svänga höger eller vänster för att kunna komma mot stan igen. Så jag svängde höger och tyckte väl att det såg ut som om jag skulle komma på rätt håll in till stan. Men jag cyklade och cyklade och cyklade väldigt länge enda tills jag kom till en skylt där det stod Dragsö! Då insåg jag att jag hade kommit helt fel typ så jag vände och cyklade vidare.

Även där blev det cykla-cykla-cykla, sen känner jag bara att jag verkligen har nollkoll på vart jag är för någonstans, men fortsätter att cykla vidare tills jag sedan ser en Saltö-buss.

Då tänker jag; "nu är jag ju på rätt väg och kommer snart in till stan igen."

Och då cyklade jag och försäkte följa bussen. Sen ser jag Scandic och Stakholmen igen.

Snacka om att cykla vilse i sin egna stad, kan man nog tycka är lite typiskt mig ibland tror jag nog allt!


Sen den här morgoncykelturen var faktiskt lite till Stinas förtjänst efter lite sms-ande mellan varann igår så kände jag bara att; "jaja, det är väl bäst att lyda..."

För jag hade tänkt att vänta med den till imorgon istället.

Så tack snälla Stina för puschningen där!

Jag kan garanterat lova att jag säkert hade legat kvar i sängen, eller suttit framför TV:n och ätit frukost vid den tiden istället i så fall.


Men en sak till kan jag lova nu då och det är att imorgon tänker jag sannerligen inte en meter längre än till och från Cityhallen på sin höjd, mohaha!

Javissja, ännu ett tillägg här och det är att jag har även idag ganska mycket mera "rump-ont"...än vad jag hade igår. Så därför ingen lång cykeltur imorgon. Punkt slut!


/Kram




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards