Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Sailet II

Av Hanna Boman - 10 augusti 2012 23:01

Kan ju säga att det tokregnade typ hur mycket som helst under hela eftermiddagen idag, så var väl lite velig om jag skulle ta mig ner till Sailet idag, men jag gjorde det. När jag cyklade hemifrån, då regnade det minsann inte, men det började dugga lite lagom mycket efter ett tag under cykelturen ner till Sailkyrkan. Så jag var lite lagom blöt om både byxor och jacka, för några regnkläder hade jag ju varken med mig eller på mig...hehe!

Jag kom ner till Sailkyrkan runt 17:30-tiden, och då var det lite känt folk där från min egen församling i tältet till Sailkyrkan då. När klockan visade 18 då var det dax för Carlshamn Gospel Choir att entra scenen, de var ju inte så värst många utan endast fyra stycken sångare. Men bra sjöng dem i alla fall, brukar väl annars vara runt tjugo stycken allt som allt!

Det är så skönt nere i Sailkyrkan tycker jag nog, för där träffar man blandat folk titt som tätt. Nästintill alltid folk där om man så säger, självklart är det ju folk runt övriga sailet också, hehe!

När uret sen visade 20, då var det dax för ett litet så kallat Husband från Pingstkyrkan att ta plats på scenen och det var Madlene Lundström & Annie Alfzon & Anders O & Paula Gullbing & Benjamin Gullbing.

En helt fantastiskt härlig timme som de hade med mestadels bara covers som bland annat; Tomas Ledin & Cold Play & Blind boys of Alabama & Frank Ådahl med flera.

Så bra var dem allihop på att sjunga!  


Därefter sen var det lite fika och så där som man ha kunnat ta sig under hela dagen / kvällen. Men nu tog jag mig "bara" en kanelbulle och the vilket var så gott att dricka eftersom jag frös om fötterna (inga strumpor på mig, för att det är sommar ju).



 

Carlshamn Gospel Choir


 

"Husbandet" från Pingstkyrkan






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 12:42

TEMADAG!   På dagen idag då är det väl så man måste frossa i våfflor både avigt och rätt va?  För någon annan dag under året så kan man inte äta nån våffla, eller?  Johodå, visst kan man äta våfflor vilken anna dag som helst på året!   Än...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards