Alla inlägg under december 2012

Av Hanna Boman - 3 december 2012 11:58

Ojoj, imorse var jag ute på Blodcentralen och lämnade blod återigen. Det var ju förstås i somras som jag gjorde det senast, så nu var det väl dax igen då. Egentligen för tre veckor sedan, men då blev jag lite sjuk.

Men nu är det gjort och det funkade ju bra. Mitt Hb-värde var den här gången på 131. Inte illa alls, men de där järntabletterna tar ett tag innan kroppen vänjer sig vid dem (så har de sagt innan i alla fall och det får man ju tro på då när det är kunnig personal som säger det).

Som plåster på såren fick jag faktiskt min femte Rörstrands-mugg till samlingen, jag som trodde att det "bara" var fyra stycken i varje färg, men ack så fel jag hade...hehe!

Jag fick även en almanacka för 2013 och en isskrapa.






 


  


   



   







Av Hanna Boman - 2 december 2012 21:09

 


 

 


Nej, jag kunde ju absolut INTE låta bli att ta några bilder på snön när jag kom hem, dessa bilderna är tagna bara sådär utifrån på loftgången. Man får väl se hur länge den ligger kvar bara!

Av Hanna Boman - 2 december 2012 20:43

Idag är det då äntligen Första Advent och var ju naturligtvis då gudstjänst i kyrkan i vanlig ordning. Sådan härlig känsla att få sjunga dessa adventssånger.

Vi hade ju även i år en adventskör som sjöng många eller en del adventssånger i alla dess tappningar och former. Jag menar, det finns ju en hel hop av olika Hosianna. Sen finns det ju även Bereden väg för Herran också. Sen en hel del andra sånger som hör första advent till förstås, jag gillar verkligen att sjunga dessa sångerna!


 

Adventskören


Barnens  Minuter med flanellograf

  

Av Hanna Boman - 1 december 2012 23:32

I eftermiddags så var det årets Julfest i Pingstkyrkan med en Musikal "DRÖMMEN OM JUL" som barngruppen framförde så jättebra, kanon!


 


     



Sen var det bibelutdelning till de barn som fyllt 10 år under året som fick sig sin "vuxenbibel". Och läxan för dem blev att klockan 14 på Julafton läsa Lukas 2 (julevangeliet).


   



Därefter var det lite lekar som ävan ska vara på en Julfest. Man skulle kunna bokstäver och sånt. Om lekledaren sa ett ord t ex TRÄD, så skulle man ta sig fram på scenen om ens namn då började på T-R-Ä-D. Det var en hel hop med ord som jag dock inte minns, men ett ord till var PEPPARKAKA (ett långt och bra ord, hehe)!


 



Det allra sista var då ett så kallat Julspel som ledarna hade gjort och fixat med. Lady & Lufsen.

Och det var riktigt bra, precis som på TV om inte snäppet bättre! 



          

             




 

Jultomten sjunger

"Nu tändas tusen juleljus" 


Jultomten kom in och hade en stor säck med sig med en varsin godispåse till alla barnen!


Och sedan därefter var det fika förstås.


TACK alla för en fantastiskt fin och bra Julfest! 

   








Av Hanna Boman - 1 december 2012 11:42


Jamen visst, ni förstår nog alldeles säkert vad jag gör just nu.
Ja precis, fortsätter att kolla på Trazan & Banarne!
Då kommer Hemlige Arne fram och tar på sig fönsterglas, haha! :)

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards