Alla inlägg under augusti 2013

Av Hanna Boman - 22 augusti 2013 21:30

Jajemen, viktväktarna denna veckan också för det är ju torsdag...hehe! För nu tar jag ju mig dit på "min vanliga" dag igen efter att sommartiden är slut.

Och vad pratades det om idag då? Joo, det pratades om "Vilken är din bästa vän?" Hehe, och svaret på den frågan då det gäller viktväktarna är ju självklart "checklistan". Fast är väl kanske inte min bästa vän, eller? Njaej, kanske inte...men det är väl för att jag är så himla busig med att aldrig använda den, lite grrrr på mig för det kanske.

Jaop, åtminstone vad den däringa vågen visade denna gången då jag ställde mig på den. 

Och vad visade den "usla" vågen idag då när jag ställde mig på den? Jodå, det var ett rejält plus igen. Hmm!

Mmm, den visade 61,5 kg +0,9 kg.


Usch & fy Hanna, vad är detta för något nu då? Grrr, nu ligger du ju på gränsen till att få betala.

Så kanske ska försöka mig på den där checklistan i alla fall, eller tänka väldigt mycket på vad jag stoppar i munnen!

Jamen visst, ett av de där grejerna får det nog bli och om jag känner mig ganska så bra...så lär det bli det sistnämnda, hehe!

Så kom igen nu Hanna, skärp till dig...




    

Av Hanna Boman - 22 augusti 2013 21:04

Jaha, idag så knatade jag upp till vårdcentralen igen för att kolla upp mitt hB-värde igen. Läkaren som jag träffade där för en månad sedan sa att jag skulle återkomma och göra nytt prov en månad senare så då tog jag mig upp dit idag.

Men den sköterskan jag träffade nu sa; "Jaha, men här står det nu att du inte ska behöva ta dig hit något mer för att kolla upp ditt hB-värde. Är du pigg, mår du bra?"

Jag svarade; "Jadå, jag mår bra och känner mig pigg."

Men eftersom jag hade tagit mig dit så var hon snäll och tog ett blodprov på mig ändå. Och det hade varken höjts eller sänkts sedan sist, så det låg fortfarande på 119 hB. Hehe, medans jag trodde; "Att nu har det nog höjts lite till, eller så..."

Men ack vad jag bedrog mig. Innan jag gick därifrån så sa hon också att jag inte behöver ta mig dit igen om en månad, om jag inte hemskt gärna vill förstås. Fast jag struntar nog i det och tar mig nog dit i slutet av oktober i så fall, för då är ju kuren på Antibiotika över också. Mitt "lilla" sunda bondförnuft tänkte till lite där på hemvägen därifrån, hehe!


Och det bästa av allt är att jag fortfarande inte  behöver äta några järntabletter, skönt!



 

Av Hanna Boman - 21 augusti 2013 14:41

Här fortsätter jag att lyssna på Sommar i P1 och den här gången är det Jenny Strömstedt som står på tur. De här sommarpratarna som jag har lyssnat på hitills har ju varit riktigt bra och jag kan ju fortfarande fundera på "varför har jag aldrig lyssnat på Sommar tidigare genom åren?"

Den här gången så dissar jag att lyssna på musiken och då blir det ju "bara" en timme långt än 90 minuter. Hehe, och det gjorde jag ju även igår kom jag på nu!

Hmm, jag har väl lite svårt att sammanfatta hennes program.


Men lite som hon har pratat om är ju Nyhetsmorgon och då säger hon;

~~Strax TV-stjärna, alltså inte jag utan Steffo knarkar i direktsändning.

Känd popstjärna har sex med en kanin!~~


~~Trots intervjuer med stadsministrar & popstjärnor & fimstjärnor är den vanligaste frågan jag får av mitt jobb. "Hur dags går du egentligen upp inför Nyhetsmorgon?" "Halv fyra går jag upp. Om jag vill ha extra sympatier säger jag kvart över tre".

I vanliga fall är jag på redaktionen tjugo minuter senare... ~~




 

Jenny Strömstedt

Av Hanna Boman - 20 augusti 2013 14:20

Jodå, nu sitter jag här igen och fortsätter att lyssna på Sommar i P1 och den här gången är det Kristian Gidlund.

Hehe, det är väl inte någon person som jag har hört talas som tidigare och vetat vem han verkligen är. Men nu vet jag ju i alla fall.

Ett relativt tungt program där han först låg på sjukhus för magsår, men när han sedan skulle prata med sin läkare då blir det bekräftat att han har cancer.

Han förväntade sig att det skulle bli till att ta det lugnt en tid för att sedan återgå till sin vanliga vardag, men så var visst inte de förväntningarna. Helt enkelt då jag tänker lite på detta, så ska man nog inte ha några stora förväntningar då man är sjuk...eller?

~~Lite tankar på hur jag tänkte då jag i juni månad hade ett svullet ben & fot och sedan inte trodde att jag var sjuk, men hade inte jag tagit mig till Akuten den kvällen...så skulle det kunnat bli riktigt illa för mig.

För innan jag ringde till Sjukvårdsrådgivningen 1177. Neeej, men jag är inte sjuk...jag ska jobba imorgon. Fast tog mitt förnuft till fånga och ringde. Ingenting jag ångrar nu, hehe!~~




 

Kristian Gidlund




Av Hanna Boman - 18 augusti 2013 23:41

Jajemen, efter eftermiddagens Mariedalsfest så var det även dags för gudstjänst inne i kyrkan klockan 18.

En fin Sång & musikgudstjänst som Paula & Pegga höll i och sen hade de även "lånat" in sin granne Jonatan.

Riktigt fin och bra gudstjänt fick avsluta denna eftermiddagens utedag.



    

Paula & Pegga  


 

Paula & Jonatan & Pegga



Av Hanna Boman - 18 augusti 2013 23:16

I eftermiddags har vi haft Mariedalsfest i byn, ute i Mariedal då förstås från klockan 15 var vi nere på Allmänningen.

Där serverades det grillat, eller serverades av sig själv av det man själv hade med sig så förstås. Vad hade jag med mig för något att grilla då? Hehe, jag hade "bara" korv med bröd...fast det gjorde jag ett grillspett av (alltså inte av korv med bröd, men det var ett par i församlngen som hade lite plock av grillspett, så jag fick göra ett eget grillspett med "min korv" och sen lite lök & paprika). Inte helt fel alls om jag får säga vad jag tycker, men jag hade en korv kvar som även den blev grillad och fick ätas med korvbröd & lite ketchup.

Vad var det mer som hände mer under eftermiddagen då? Jo, det var ju en tipspromenad som jag typ "missade" att gå...eller hur det nu var. Jag gick den inte i alla fall!

En brännbollsmatch hanns ju också förstås med plus lite kubbspel, fast jag var inte med på nåt av det heller.


Jag tror nog ni kan lista ut vad jag gjorde, eller hur? Annars så får ni väl använda eran fantasi lite, haha!




 

Grillningen


  





Av Hanna Boman - 18 augusti 2013 22:33

Idag så traskade jag ner till Pingstkyrkan för att vara med på gudstjänsten föratås, hehe!

En mycket bra gudstjänst med glimtar från sommaren läger som har varit nu i veckan. Så det var många barn och ungdomar som var med på dessa läger ute på Kustgården Senoren.

Riktigt kul att få vara med på en sådan gudstjänst och få veta lite vad som händer på dessa lägren! 



 

Barnen från Knattelägret



   

Ungdomar från Sommarlägret sjunger ihop med Carina Holmesson




 





 

Emelie Lindén

   




 

Av Hanna Boman - 17 augusti 2013 23:20

Jomen visst har jag även idag lyssnat till ett Sommar-program till i "lyssningsarkivet" denna gången också, eftersom jag inte har varit någon bra lyssnare på Sommar tidigare.

Men verkligen ett bra program av Sarah Dawn Finer, som handlade om självklart både det ena och andra. En sak som jag tyckte var ganska så bra eller inte var väl det här med att hon var uppe på scenen trorts att hon egentligen var riktigt sjuk i halsfluss och någon vagel i ögat.

Efter att hon hade gjort varje nummer och fick springa ut i logen för att lägga sig och var helt utmattad, men skulle ju ändå in på scenen igen för att fortsätta göra sina nummer.

Mot slutet av detta säger hon att;

"Vem tackar en när man kör slut på sig själv för att inte göra folk besvikna? Och är det värt det? Nej, aldrig! Ibland måste the show inte go on! Ibland måste man bara ta hand om sig själv!"


Mycket klokt sagt Sarah, det gillade jag verkligen! 





 

Sarah Dawn Finer


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards