Alla inlägg den 10 september 2013

Av Hanna Boman - 10 september 2013 21:55

Idag så träffade jag Linn på stan för att luncha lite tillsammans!
Vi möttes först uppe vid Åhléns och traskade bort till Gelato.
Där hade jag aldrig varit förut och ätit mat. Så det var gott att äta en "Räksallad med handskalade räkor". :)

TACK goa Linn för idag!

Av Hanna Boman - 10 september 2013 20:08

I helgen som var nu så hade vi våran sedvanliga höstupptakt med församlingshelg ute på Olsängsgården.

Och som vanligt så sätter tonåringarna igång redan på fredagkvällen med allt vad det nu innebär.

Jag har ju aldrig varit ute på fredagkvällen innan, men denna gången tog jag mig ut och det var väl tack vare Julia som under torsdagen smsade med mig och tyckte att jag skulle ta mig ut.

Så på fredagkvällen då så var det lite av varje som programplanering inför hösten och sen var det pizzabak plus lite filmkväll också. Och tänk vad jag hade missat om jag inte hade tagit mig ut då, hehe...tack Julia för påpuschningen där att du fick ut mig! 



 

Pizza a´la Hanna


   

Filmvisning



På lördagen sen så kom de äldre ut till halv tio-tiden för att fika på sin medhavda fikakorg (nja, kanske inte så mycket av korgen...men det som var i istället kanske)


Sen så var det dax för församlingsmöte som inte var sådär jättelångt, men ändå ett bra möte. Då vi bl a beslutade om vem som ska bli våran nya pastor...och mer säger jag inte nu om vem det blir!


Lite god lunch serverades också såklart och det bestod av någon kycklingwook av något slag som var riktigt god!

Sen blev det ju även efterrätt som var äppelpaj med glass. Gottigt värre!



 

Kycklingwook


 

Äppelpaj med glass



Under eftermiddagen sen så var det lite lekar ute på gräsmattan som Linnéa hade knåpat ihop och det var lekar med fart i vill jag säga, så jag var inte med. Men tittade på gjorde jag ju i alla fall och det var ju inga som helst problem!



 


    

Lekar för fulla muggar




Mot kvällskvisten, så var det ju självklart grillning förstås och inte vilken grillning som helst.

Utan det blev grillspett & vitlöksbröd & sallad och det smakade inte fy skam alls, så det var riktigt gott!


 

Min tallrik med grillspett


Sen blev det andakt i samlingssalen som var mycket fin!

Efter det sen så var det förstås den äldre skaran som åkte hem, medans vi "ungdomar" stannade kvar och sov över en natt till. Fast vi gick ju definitivt INTE och la oss direkt, utan det var spelkväll för nästan hela slanten.

Ett gäng som spelade Ligretto och sen vi andra spelade MaxiYatzy/Yatzy.


På söndagen sen så firades det gudstjänst i vanlig ordning klockan 10. Och då höll Håkan Bergström i predikan vilket han gjorde riktigt bra!


Efter sen så var det ju förstås gott kyrkkaffe.



 

Kyrkkaffe




TACK alla för en fantastiskt skön & trevlig helg, som man sent kommer att glömma! 

Av Hanna Boman - 10 september 2013 19:51

Jomen visst, det skulle man väl kanske kunna säga att jag har haft...BLOGGTORKA! ;)
Jag menar jag har ju inte uppdaterat och bloggat på hela fyra dagar.
Men nu är det väl ändå dax att ta tag i sitt bloggande igen, eller vad säger ni?
Jag tycker ju att det är roligt och blogga, så nu får jag väl sätta igång igen!

Den däringa "usla" bloggappen har varit lite på villovägar, men nu igår så kunde jag ÄNTLIGEN få in den igenom. Yes! :)

/Tjingeling




    

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards