Alla inlägg under februari 2014

Av Hanna Boman - 19 februari 2014 22:05

Jajemen, idag på fritidsgården i kyrkan så har det stått bak på schemat och det var Maria som ställde upp med att baka med ett gäng bakglada barn.

Och då var det Cupecakes som bakades med olika sorters Frosting och även en massa strössel på också förstås.

De blev väldigt fina och goda framförallt, mums!



   


   










 



Av Hanna Boman - 18 februari 2014 22:40

Jajemen, jag har även hunnit med att vara och öva med Second Voice ikväll också mellan klockan 18:30 och 20.

Eeeh, nu vet jag väl inte riktigt till vad vi övar...men nästa gång vi ska framträda är i mars och vi sjunger som vanligt alla möjliga sorters sånger, och den här gången gick det väl helt okej...det tyckte ju jag i alla fall, även om jag vid vissa tillfällen kände mig jättekonontrött. Fast mot slutet av övningen så började jag ju piggna till lite i alla fall.

Och det var väl bra eftersom jag hade bestämt mig för att gå hela vägen hem, men det brukar jag ju göra...så varför inte, hehe!


Fantastiskt roligt är det ju att sjunga i kör och känns alltid motiverande varje vecka att ta sig ner och sångöva!


/Tjingeling 









 

Av Hanna Boman - 18 februari 2014 22:25

Jadå, jag har varit ute i kyrkan idag för att vara på lite Fritidsgård nu när det är Sportlov för alla skolbarnen. Så varje dag är det fritidsgård denna veckan med olika saker för var dag mellan klockan 16 och 20.

Samtidigt så är det lite Café också så man kan äta och fika lite emellanmåt.

Denna dagen så lekte vi en lek som kallas eller heter Kalle Kaos och det var Tina & Sofia som har knåpat ihop detta då.

Ett lagspel där vi var indelade i fyra lag tror jag med fyra i varje lag. Då var hela kyrkan fylld av papperstallrikar som då är numererade och utsatta helt och hållet över hela kyrkan i alla rummen som dörrarna var öppna.


En helt rolig eftermiddag/kväll, även om nu inte jag var ute och sprang så jättemycket då...utan jag satt "bara" och slog tärningen när det var dax för det, hehe!



 











 

Av Hanna Boman - 18 februari 2014 21:49

Jaha, och så var det tisdag igen och då har ju jag varit på sjukhuset i deras varmvattenbassäng.

Skönt som alltid, denna gången var det "min" sjukgymnast från vuxenteamet som var på plats. Jag blir alltid lika glad att få se henne, trots att hon är som hon är (skojar bara...för jag gillar henne fullt ut).

Hmm, det var inte många som var i bassängen och badade idag. Kan det kanske ha varit för att det är sportlov här nere den här veckan? Jaop, jag kan nog tänka mig det i alla fall...eftersom jag är i barnteamet och badar och de har ju skollov t ex, till skillnad från oss andra.

Men så denna gången var det betydligt lättare att simma längd efter längd då det är fria ytor, även om nu inte jag är någon mästare i att simma...hehe!

Fast det är ju ändå skönt att få komma ner i varmt vatten, även om det inte är så värst mycket köldgrader här nere nu då.


/Tjingeling











 

Av Hanna Boman - 16 februari 2014 20:56

Ojdå, efter allt var klart i kyrkan idag så blev man lite spontant inbjuden till Hässlegården.
Där var både kusin med kusinbarn och vi var väl sammanlagt åtta stycken tror jag.
God mat var det: "Rullader & potatis & sås & sallad"
Efterrätt: "Fruktsallad & glass & kaffe"

Av Hanna Boman - 16 februari 2014 20:35

Oups, jag kom visst lite sent idag till dagens gudstjänst...hehe! Men jag fick ju komma in i alla fall, sicken tur va?

Jag missade inte så mycket utan bara "pålysningar & kollekten" typ.

Men av det jag fick vara med på så var det en fin och bra gudstjänst på alla vis.


 


 


 



  

Kyrkkaffe & församlingsmöte efteråt

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 15 februari 2014 22:37

Jodå, visst har jag även denna kvällen suttit och kollat på Melodifestivalen. För det är ju så att man bara "måste" göra, eller?

Nää, kankse inte...men finns väl inget annat att titta på just nu när det är lördagkväll, hehe!



 


Startordningen för kvällen:


Echo - Outtrigger (andra chansen i Lidköping)

Red - EKO

Yes We Can - Oscar Zia (kom direkt till finalen)

Burning Alive - Shirley Clamp

State of Drama -

En enkel sång - Cajsa-Stina Åkerström

Busy Doin' Nothin' - Ace Wilder (kom dit till finalen)

All We Are - State of Drama (andra chansen i Lidköping)

Around the World - dr Alban & Jessica Folcker


Jahaja, och vad tyckte jag om kvällens låtar då? Njaej, det var väl inte vad jag hade förväntat mig direkt.

Attans med, jag blev ju riktigt besviken och trodde ju självklart på att Shirley Clamp skulle gå vidare och då absolut direkt till finalen!



      

Finalisterna



 


  



Av Hanna Boman - 14 februari 2014 23:42

Jajemen, det skulle man väl kunna säga att vi har haft en kväll med bakning som tema dagen till ära då det är

Alla Hjärtans Dag!

Eeeh, jag & Tilda & Julia gjorde allt för att få en marängsmet till en styv smet...men vi lyckades ju aldrig (pssst, vi råkade få i lite äggula...så därav anledningen till att det inte blev riktigt som vi ville ha det).

Hmm, jag tror väl nog att jag stod och vispade i tjugo minuter in inte mer och även Tilda och Julia höll på ungefär lika länge var. Hahaha, men roligt hade vi ju i alla fall och det är ju huvudsaken!


Om man säger så så var vi väldigt många som stod i köket och bakade mängder av massa goa grejer.

Vad som stod på bakschemat denna kväll var: Cakepops, Tårta, Chokladmilkshake, Maränger, Glasskakor. Så den här kvällen har man minsann fått i sig en väldigt massa socker och då brukar det väl sägas att man är pigg av allt intag av socker.

Men jag lovar att jag kommer kunna sova gott i alla fall, hehe!



 


 

Cakepops


 

   Min tallrik med allting

på & även Milkshake



TACK alla för en fantastiskt trevlig kväll! 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards