Alla inlägg under juli 2014

Av Hanna Boman - 14 juli 2014 00:26

Mmm,  precis som rubriken NU säger så blev det Något fel. Tidigare idag eller tidsmässigt så var det ju igår då. Då skrev jag ett relativt långt inlägg om Jubileumshelgen på Olsängsgården efter 50 år.

Och där blev det ett stort fel, för när jag satte igång datorn här igen så visade det sig tydligen att jag hade "glömt" och spara inlägget...för det fanns inget alls skrivet om någon Jubileumshelg.

Hur glad eller irriterad blev jag då tror ni? Jomen visst, jag blev ganska så irriterad!

Men det får jag se till att fixa till "senare" idag då istället, no problems!


/Kram & Godnatt



 




Av Hanna Boman - 13 juli 2014 23:54

Ikväll så var det start av årets Skärgårdsläger, eller rättare sagt Upptaktsgudstjänst för lägret som då var i

Vallby Missionskyrka.


Ett skönt gäng med härliga ungdomar som bara hade övat en timma idag under eftermiddagen och var så fantastiskt duktiga på att sjunga alla redan! 



   


 



Efter gudstjänsten sen så var det ju förstås korvgrillning utanför kyrkan vilket var väldigt gott!  

Av Hanna Boman - 8 juli 2014 23:33

Så har man denna kväll varit hemma hos Pappa & Charlotte eftersom Pappa fyller ju år idag. :)

Eeeh, jag kom visst lite sent...men "fint folk kommer ju sist", eller hur man nu säger. Aja, jag hade väl missuppfattat tiden bara.


Men vi satt ute i trädgården i sort sätt hela kvällen och åt goo Buffémat. Mycket gott & trevligt! :)


 


Sen när kvällen blev lite senare så blev det en runda inomhus för att fika på Jordgubbstårta & kaffe och så var det mer prat runt alla borden. Henrik spelade & sjöng också på Pappas begäran ett musikaliskt stycke och en sång, hejdundrans bra! :)


 




 

Sen en liten galet "rolig" bild på mig

...dock inte mina solbrillor, utan bara lån





Av Hanna Boman - 8 juli 2014 18:05

Idag så har jag varit på Viktväktarna i vanlig ordning, eller inte riktigt...eftersom det är ju tisdag idag. Hmm! ;)
Men det är lite sommartid nu och då är det stängt på torsdagarna.

Idag så pratades det om "Rör du på dig?"

* Cykla
* Promenera
* Simma
* Gymmet
* Klippa gräsmattan
* Hästar
* Volleyboll
* Bada
* Paddla
* Studsmatta
* Springa
* Plocka bär & svamp


Och vad talade vågen om då jag ställde mig på den? Johodå, den var ju riktigt snäll och visade 60,4 kg som resulterade i -0,5 kg.

Så bra jobbat Hanna på dessa två veckorna! :)





 





Av Hanna Boman - 6 juli 2014 12:34

Nu idag så fick jag ändan ur vagnen och "äntligen" bakade dessa fantastiskt gooa Kesellascones. Om dessa sconsen har man hört talas om massvis med gånger på Viktväktarna, och nu så vet jag hur goda dem verkligen är. Yes!


Kesellascones


4 dl havregryn

1 dl rågkross

1 dl vetekross

5 tsk bakpulver

200 g Kvarg lätt 1%

2 dl yoghurt naturell 0,5%


Blanda samman de torra ingredienserna. Tillsätt kvarg & yoghurt så det blir en ganska lös deg.

Forma till 4 runda kakor på bakplåtspappersklädd plåt. Skär ett kors i varje kaka (glömde jag och fick 5 kakor) så att det blir fyra bitar.

Grädda i ugn 250 grader ca 15 minuter.


Tips! Byt ut mannagryn till polenta, potatis, morötter, rödbetor eller äpple.

Nu så körde jag med vad som stod i receptet och bytte inte ut något, riktigt goda!



 

Bakas i ugnen


  


 

Färdiga att ätas

Av Hanna Boman - 3 juli 2014 23:46

I eftermiddags så träffades vi (Maria & jag & Nellie) på Wachtmeister för att komma fram till vart vi skulle fika för någonstans. Men eftersom det var ansiktsmålning för barnen där på Wachtmeister idag så ville ju förstås Nellie bli målad och hon blev en söt liten katt. :)


 


Sen så vandrade vi vidare och kom fram till att gå till Waynes Coffee. Och där fanns det plats för oss att sitta för att fika och prata lite om världsliga saker & ting.



 

Mitt fika blev Cafe Latte med

Daimtårta


 

Fina fjädern på ytan av

Cafe Latten




TACK för idag Maria & Nellie! 


 

Av Hanna Boman - 2 juli 2014 14:21

Nu testar jag bara att uppdatera bloggen med min fina och nykomna iPad. Är det krångligt, eller?
Äsch, knappast va...det är ju ungefär som att lägga inlägg med mobilen, fast är ju lite lättare att skriva med iPaden. För den kan man ju ha liggandes på bordet och skriva.
Sen så är det ju självklart betydligt större tangenter här också som gör det lättare att skriva. :)
Så jag är nöjd, fast när paketet kom igår från fyndiq så var jag mindre nöjd. I söndags så gjorde jag beställning på ett iPad-fodral och fick ett alldeles för litet. :(
Så efter att ha mailat och haft mig med dem idag, så hoppas jag att det kommer att komma rätt storlek snart. ;)
Kul med iPad helt klart!

/Tjingeling

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards