Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Hanna Boman - 24 augusti 2014 17:40

Hehe, idag när jag skulle gå från Mariedalskyrkan till Ekeberg och då självklart till bussen, så satte jag igång min Runkeeper för att se hur lång tid det tog.

För det är så himla dumt att de har dragit in busslinje 7 som tidigare gick och stannade precis utanför kyrkan.

Sådan lyx på hög nivå egentligen så man bara hade "två steg" att ta sig från bussen och då var man inne. Men så är det ju inte riktigt nu längre då, utan det är 1:an som man får ta och den stannar en bit utanför Mariedal.


Fast tiden då jag promenixade tog faktiskt ungefär 15 minuter, och jag hade väl i och för sig inte tänkt mig att det skulle kunna ta så mycket längre tid egentligen.

Så jag är skapligt nöjd måste jag ju säga! :)



  


Sen så ska jag även ta tiden på hur lång tid det tar då det bahagas komma snö också till vintern kanske, då lär det nog ta något längre tid tror jag ju i alla fall! :)





Av Hanna Boman - 24 augusti 2014 15:40

Jajemen, och så efter gudstjänsten så var det Kyrklunch som scouterna fixade till.

Mums, vilken god Fisksoppa som de hade gjort...det var en av maträtterna som de hade gjort under lägret och jag kan bara tycka att det var en superdupergod Fisksoppa.


Sen så var det ju förstås Efterrätt också och det var ju inte heller fy skam. Glass & hallon & melon!


De hade lite till lägereko under lunchen också och skulle försöka sjunga en lägersång, men de kom inte riktigt ihåg den. Men de provade på att sjunga den i alla fall!



 


 



TACK kära scouter för en riktigt god lunch idag! 



Av Hanna Boman - 24 augusti 2014 15:20

Idag klockan 10 så var det gudstjänst som vanligt i kyrkan då det är söndag.

Och eftersom det i somras har varit scoutläger för våra scouter som hette "På väg 2014" som var vid sjön Immeln, så visades det en massa bilder från lägret som Jonna & Emil pratade om, fast var väl mest Jonna som var i "gasen" och prata då...hehe!


Trevligt att få se lite bilder och få veta vad de var med om och gjorde under en veckas läger (28 juli - 3 augusti).


Men sen så var det ju även predikan också förstås av Violet Andersson, för en gudstjänst utan predikan kan man väl knappast vara med om...eller?







 


 



  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards