Alla inlägg under oktober 2014

Av Hanna Boman - 23 oktober 2014 21:12

Jihaaa, nu så är det ju torsdag även denna veckan och den kom ju...haha! Och då har ju jag varit hos Viktväktarna i vanlig ordning, fast det blev ju lite annat förra veckan då.

Men vad pratades det om idag nu då? Jomen visst pratades det om "Att vem tänker jag på eller man på i första taget?"

Psst, Stina ställde aldrig frågan till mig idag...utan till de andra som var där istället, hehe!

Så jag "fick" hålla tyst idag! Men det gör inte så mycket, utan jag klarade ju mig ändå. Fast oftast så tänker väl jag allra helst på mig själv, åtminstione då det gäller att hålla min vikt och vad jag stoppar i min mun då också förstås.

Jaha, och då skrev jag ju det här då...vad jag kanske skulle sagt om jag nu då hade fått frågan där av Stina!

Fast jag höll ju inte helt tyst, för det kan jag ju inte direkt...hehe!

Men om jag t ex inte skulle ta mig dit på två veckor, eller hur man nu ska säga...så skulle ju jag vara jätteglad om vågen stod på +/-0 kg.


Och vad talade vågen om för mig idag då när jag ställde mig där? Jo, det var ju just det...att idag blev jag väldigt glad. För den visade ju 60,1 kg som resulterade i -0,5 kg. Nu så är det ju bara ett ynka litet hekto till, så är jag nere på min MÅLVIKT igen och det är ju lätt räknat att det då är 60 kg.

Så bra jobbat Hanna, där ser man vad träningen gör nytta alltså!   







 









Av Hanna Boman - 23 oktober 2014 13:50

Hehehe, har ni läst förra inlägget...så verkar väl detta nu ganska så komiskt va?

Nää, jag tror väl inte det...eftersom jag brukar ju ta mig till gymmet på torsdagar plus en eller två dagar till i veckan förstås.

Men även denna gången funkade det ju bra och jag var ju ganska så varm och trött efter sträckan från bussen, så jag behöver ju fortfarande inte värma upp på Crosstrainer eller Gåband.

Fast hjälp vad jag fort blev "trött" då jag såg en som sprang på gåbandet idag, för han sprang nog efter bussen eller så...hahaha!

Det var en faslig fart på honom då jag var på väg till min första maskin som då var Benpressen.

Sen efter det så tog jag mina maskiner i jämnt sjå och det gick ju alldeles lysande att ta sig igenom alla maskinerna även idag så.






 

Av Hanna Boman - 23 oktober 2014 13:38

Oooh, imorse klockan åtta så ringde min braiga sjukgymnast för att förhöra sig hur det går med träningen nu efter en månad som jag har hållt på.

Och jaa, vad skulle jag svara på det då? Jamen precis, att jag tycker det fortfarande är fantastiskt roligt och motiverande att ta sig dit en till två gånger i veckan.

Så jag kan väl säga att jag hade bara positiva grejer och vibbar att säga om hur roligt det är att träna.

Och det jag har märkt under denna månaden är ju att jag kan hålla min vikt och att jag klarar av att promera i ett högre tempo (alltså i "mitt" tempo) utan att flåsa och vara trött då jag kommer fram till destinationen.

Sen kan man ju fråga sig varför jag inte har testat på detta tidigare, men egentligen så behöver man ju inte fundera på det längre...eftersom NUU är jag ju verkligen igång och kommer att ta mig dit fortsättningsvis också.


/Tjingeling












 









Av Hanna Boman - 22 oktober 2014 23:25

Vilken fantastiskt fin oxh bra föreställning jag har varit på ikväll. Musikugglans elever jag gjord årets Höstkonsert i Konserthuset och vilken föreställning så bra Trollkarlen från Oz.


Jag var ju där och jobbade förra hösten och tyckte det var roligt att se den här årets konsert, för de är ju så duktiga allihop på både sjunga och prata.







 






Av Hanna Boman - 21 oktober 2014 22:48

Jajemen, visst har vi sjungit även denna kväll...eftersom det är ju tisdag och var sista övningen innan årets HÖSTKONSERT som går av stapeln nu på lördag den 25 oktober i Pingstkyrkan Karlskrona klockan 18.

För det har väl inte missat nu va?

Sedan jag kom hem och även då jag promenerade hem nu ikväll så gick jag och nynnade på vissa eller väldigt många av sångerna, neej...nu talar jag nog inte riktigt sanning ändå. För det har ju bara varit en utav sångerna som klistrat sig fast i huvudet på mig och den sitter ju där även NUUU också.

Så jag kan lova er att en av sångerna kommer väl jag kunna sjunga som ett rinnande vatten på lördag, hahaha! #ironi

För de andra sångerna sitter ju i mitt huvud också, fast är väldigt långt bak just nu bara. Men jag kan verkligen lova att de kommer fram på lördag också, om inte tidigare...för jag kan ju bara släppa loss och nynna eller sjunga på vilken sång som helst, när som helst på dygnets 24 timmar. Nää, inte under natten då man sover förstås...fast under den vakna tiden på dygnet självklart!






 

Av Hanna Boman - 21 oktober 2014 12:21

Tjoho, jajemen...jag är just nu precis hemkommen från gymmet, och är lite lagom trött i kroppen.

Kära nån, nu så går det ju fortare och fortare att gå igenom alla "mina" maskiner. Eeeh, för tidigare så tog det en timme...men nu idag så tog det "bara" cirka fyrtio minuter.

Så då tänkte jag om jag skulle köra en runda till med maskinerna, fast det gjorde jag inte sen...mer än att ta en maskin till, sen var jag trött (en av mina favoritmaskiner typ).


Innan jag gick till bussen så frågade jag receptionisten: "Eeh, hinner jag till bussen nu på  minuter?" Hon svarade: "Jadå, visst gör du det...sen får du komma hem och vila!"


Och mycket riktigt, jag hann med bussen...eller jag tror att han stod där och väntade in mig, för han såg mig komma i högt tempo.







 




Av Hanna Boman - 19 oktober 2014 19:30

Ojojoj, vilken fantastiskt fin och härlig sånggudstjänst idag med gruppen Joy som består av

Anna & Ida & Maria & Carolina.

De sjöng väl fem sånger som verkligen var väldigt fina och som man kände igen också.


Sen så var det även scoutinvigning och det var tre nya scouter som invigdes. Och då fick de en varsin halsduk, plus att det var en hel del märkesutdelnigar till andra scouter.





 


 



 


 











Av Hanna Boman - 18 oktober 2014 17:41

Tjohoo, var har jag varit idag om inte på gymmet? Hahaha, det trodde ni inte va? Jodå, visst trodde ni väl det?

Nu idag så var det verkligen ganska så mycket folk som var där, men det är ju lördag och då är man ledig. Fast det var inte så pass mycket folk så jag fick stå och vänta på mina maskiner, joo...fast då tog jag ju en annan maskin så länge.

Kan ju ha varit mycket folk idag också för att det var Träningens dag idag, vad vet jag...så lite trött och mör i kroppen är jag nog, fast inget som kommer bli någon träningsvärk...hmm, nu så vill ju jag komma därifrån och veta att jag kommer få träningsvärk någon gång också.


Men denna veckan  blev det ju gymmet två gånger och det känns ju riktigt bra, så då kommer det nog säkert bli två gånger nästa vecka också skulle jag tro.







 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards