Alla inlägg under oktober 2014

Av Hanna Boman - 16 oktober 2014 22:33

Åååh, nu så bara måste jag få skriva av mig här...för att idag har det verkligen varit en sådan dag som man egentligen inte vill vara med om flera gånger.

Jag satt vid busshållplatsen idag vid sjukhuset för att ta mig vidare mot gymmet, de flesta busslinjer kom och gick förbi...men inte den bussen som jag skulle åka med, alltså busslinje 1.

Hur roligt var det på en skala sen när en 1:an kom? Inte det minsta kul alls, för då nekar chaffisen mig att gå på bussen...för den var full!

Då sa han bara lite "vänligt": "Det kommer en buss till snart om en stund..." Och mycket riktigt, det kom en buss strax därefter...men det var väl en av de nya bussarna och där kommer minsann inte min Rolle igenom mittgången.

Grrr, de har fixat nya bussar...men som inte är ett dugg bra egentligen om man har en Rolle då som jag har.

Men när jag skulle ta mig med bussen hem från Friskis & Svettis, så var det en gammal hederlig buss som kom.

Då var jag glad igen och sa det till chaffisen också, som även han tyckte att de nya bussarna inte är så bra alla gånger.


Min aggressivitet lugnade ner sig sedan när jag kommit hem och då kändes det helt okej, fram tills dess att jag skulle ta mig med buss ut till kyrkan där vid femtiden...för då kom det väl för sjutton en #nydumbuss igen där inte Rolle kommer igenom, chaffisen förstod väl inte riktigt vad jag menade med att jag inte kommer fram...fast efter mycket om och men sen så hjälpte han mig. Men jag satt på bussen nästan hela resan och bara suckade över detta!


Så idag har det verkligen varit #Hannasaggressivadag







 






 

Tyvärr ingen bild på en ny buss, men en gammal






Av Hanna Boman - 16 oktober 2014 22:01

Yes, idag så drog jag till gymmet igen för att träna lite...och innan jag tog mig dit så kände jag mig väldigt omotiverad till att ta mig dit. Men då tänkte jag bara: "Men Hannna, tänk vad skönt det kommer att vara när du är där...kom igen NU!"

Sen så strax efter det så var jag på väg till bussen och då kändes det helt plötsligt okej.

Hehe, när jag kom in där hälsade jag på henne som stod i receptionen och sa: #Hannasaggressivadag

Då var det så att inte bussarna inte kunde hålla tiderna från sjukhuset, för jag var först uppe på Ortopedtekniska för att hämta en påse med lite "nyomplåstrade" skor.

Men träningen funkade bra och var rolig då jag väl var där, hehe...fortfarande en del av maskinerna som är lite halvknepiga att komma igång på. /

Och nu på lördag så är det Träningens dag läste jag på Facebbok idag, precis som att jag inte visste detta innan då...hmm!

Men om man tar sig dit då på lördag mellan kl 10-12 eller 13-15, så finns det instruktörer runt om i gymmet...så nu funderar ju jag på att ta mig dit även på lördag igen för att verkligen få fnurr på "mina" maskiner som jag ska hålla mig till.

Jag tog mig igenom alla maskinerna idag under en timma och det kändes bra, och skönt när jag tog mig därifrån.

Men sådana dagar måste ju ockaå finnas då man från början inte alls känner sig taggad för att gymma, och så var det för mig idag.









    

Av Hanna Boman - 14 oktober 2014 21:12

Ännu en tisdagskväll med övning inför årets höstkonsert och nu så börjar väl sångerna sätta sig. De som vi har sjungit tidigare sitter ju och vi kan dem i sömnen, åtminstone en som vi har sjungit enda sedan vi startade upp kören förra året.

Det är som jag tidigare har sagt eller skrivit här, fantastiskt roligt att vara med här. Många låtar som sätter sig i huvudet på mig och just nu så sitter jag ju och nynnar på en här emellanåt.

Jag ser ju alltid fram emot alla tisdagarna då det är övning, för det är så roligt. Vi har alltså uppsjungning i cirka tjugo minuter och hinner sjunga och öva igenom fyra till fem sånger i sammanlagt en och en halvtimma.

Det är ju det som är så roligt och att vi alltid är så pass många som kommer på varenda övning.




 




    




Av Hanna Boman - 14 oktober 2014 15:51

Men hallå!

Vad är det för en dag idag egentligen? Det är ju inte torsdag i alla fall och det är ju då som jag brukar ta mig till Viktväktarna redan idag då det bara är tisdag.

Äsch, det är ju inte så komplicerat som det låter...för jag kan inte på torsdag helt enkelt (har lite annat för mig då).

Och idag var vi en liten nätt skara på folk då jag var där på lunchklassen, hela tre stycken som stannade kvar i alla fall.


Men vad handlade mötet om idag då? Hehe, det handlade om "alla slags tillbehör" som man har till t ex kaffet...som då är mjölken. Tillbehören till salladen, och tillbehören till en massa annat också...för det finns ju en del.

Ketchup & bostongurka till spaghetti & köttfärssås, är ju ett exempel på tillbehör till något som man äter och det är ju då sånt man oftast inte kommer ihåg. För det är ju så lite, eller hur?


Yes, och vad visade vågen denna dagen då jag ställde på den då? Eeh, jag som i söndagskväll trodde att det skulle vara ett stort plus...tänkte "jamen, jag kan ju ställa mig på vågen här hemma nu". När jag gjorde det, så var det väl ett litet plus...men det var inte så jag skulle betala medlemsavgiften.

Men nu så ska jag tala om vad Stinas våg visade idag då. Jaop, jag blev ju riktigt nöjd...eftersom resultatet var 60,6 kg och då blev det ju bara +0,1 kg.

Fantastiskt bra gjort denna veckan Hanna, som bara blev fyra eller fem dagar...och med tanke på vad jag har varit och gjort denna helgen så är ju jag då riktigt nöjd!   







 

Av Hanna Boman - 12 oktober 2014 21:40

Under eftermiddagen och kvällen så har det varit kalas ute i "min" kyrka för Jan som fyllde 50 år den 16 september och för Linnea som då fyller 20 den 16 november.

Eeeh, var väl lite så att Linnea gärna ville att detta skulle firas att de två firade 70 år ihop...och så fick det ju bli då.

Väldigt roligt att få komma på 70-årskalas då två stycken firar så det blir 70 år ihop.


Åååh, vilken god mat och inte vilken mat som helst...utan Thai-mat som bara är alldeles förtjusande gott!


Sen så var det ju efterrätt & fika också förstås, för ett 70-årkalas ska väl firas!



   




TACK Jan & Linnea för en trevlig och god 70-årsfest! 




Av Hanna Boman - 12 oktober 2014 21:12

Jahaja, jag har denna dagen varit med på Söndagsskolan under gudstjänsten. Och det är för att se vad de gör och för att få lite inspiration, när eller om vi sätter igång något Söndagskul ute hos oss.

Eeeh, hej & hå...vad mycket barn det var som var där. Många fler barn än vad det är hos oss!

Nu är det väl så att jag säkert kommer ta mig dit någon gång till, för att även få se vad andra gör.

Kan kanske vara lite svårt att komma med så jättemycket info då det är MUS-möte hos oss på torsdagkväll, men lite ska jag nog kunna berätta i alla fall!



TACK Stina & Martina för att jag fick vara hos er idag, jag kommer tillbaka nån mer gång...var så säker! 





 




Sen var det ju förstås fika också nere i Cafét, som efter varje söndagsgudstjänst!



 




Av Hanna Boman - 11 oktober 2014 19:56

Yes, nu idag då så har vi haft Församlingens årsmöte och det är ju som alltid årets höjdpunkt...haha! **ironi**

Nejdå, det är inte så farligt som det verkar...det funkar ju utan större problem och går hyfsat fort också faktiskt. Även när man ser dagordningen som typ har kanske 19-20 punkter, så är det klart på cirka tre timmar.

Sedan några år tillbaka (vet dock inte hur många, jag som väl brukar ha koll på sånt...) så samlas vi klockan tolv och äter lunch tillsammans innan förhandlingarna sätter igång sen klockan ett.

Denna gången så var det en väldigt god Kikärtsgryta, som smakade supergott...en vegitarisk variant!

Jamen precis, visst serverades det efterrätt också...glass & chokladsås & kex och kaffe också förstås.




    



Efter att vi hade varit på mötet en stund så vankades det kaffe & toscakaka & clementiner, ett litet mellanmål skulle man väl kunna säga kort & gott...hehe!



 













Av Hanna Boman - 9 oktober 2014 22:11

Jajemen, var har jag varit idag om inte hos Viktväktarna? Jamen precis, för det är ju torsdag...och då tar ju jag mig dit i vanlig ordning.

Och idag så pratades det om "Vad använder du för redskap", för att gå ner i vikt? Det finns ju en hel del redskap om man säger så, t ex stegräknare & vågen & koll på portionen & checklista & att gå ner i vikt tillsammans med en vän & ViktVäktarnas matkasse & mer matinspiration (kolla i kokböcker) & din guide på restaurangen.

Sen finns det ju godis hos Viktväktarna som är ProPoints-märkta, som självklart också kan vara ett bra redskap...fast här är väl då jag den som nästintill aldrig har räknat eller så, men jag gillar ju deras olika sorters Barer och Chipspåsarna, är inte heller att förglömma. Finns mycket annat som finns i hyllan hos Stina som är gott, helt klart...enligt mig då!


Nähä, eller jahaja...vad sa vågen idag då när jag ställde mig på den? Alltså, tack kära våg vad du var snäll mot mig denna veckan. För den visade ju hela 60,5 kg som resulterade i -0,5 kg.

Så denna veckan känns det helt okej att skriva detta inlägget, jag brukar väl inte vara sådär putt då jag skriver dessa inläggen...utan det är väl de gångerna då jag har fått betala medlemsavgiften för att jag har varit "busig".

Men det har ju för sjutton bara varit tre gånger under min tid som GULDMEDLEM, så det är ju ingenting att hänga upp sig på egentligen.


Häromdagen eller i början på veckan här, så bara kände jag: "Att denna veckan kommer det bli ett plus på vågen, och det vill jag ju inte!"

Superbra jobbat denna veckan Hanna, snart så är du väl nere på din MÅLVIKT igen va...som då är 60 kg.








 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards