Alla inlägg under februari 2015

Av Hanna Boman - 18 februari 2015 11:57

Oups, jag hann visst inte med att skriva något om Fritidsgården igårkväll och det var ju för att jag hade så himla mycket annat att skriva om då jag kom hem därifrån.

Men nu eftersom det är Sportlov hos oss denna veckan, så har vi sedan några år tillbaka (vet dock inte hur många år det är nu). Då har vi i alla fall Fritidsgård för alla skollediga barn & ungdomar.

En trevlig tillställning som man gärna tar sig ut på och igår var det min tur att vara en bland de vuxna till att hålla ställningarna.

Vad hände där när jag kom på plats? Hehe, jodå...jag började med att pärla en pärlplatta (precis som på förra årets Sportlov och då gjorde jag många, men igår blev det "bara" en)...fast skulle nog säkert kunna bli någon till idag, för jag ska ut även idag!




 

Såhär blev min Pärlplatta










Av Hanna Boman - 17 februari 2015 23:56

Yes, idag efter att Viktväktarna varit...så var det dax för liten "lunchdejt" med världens bästa Stina. ~~Äntligen!~~  

Och vart tog vi oss till då, om inte till PM Pub & Mat.

Där åt vi Indisk Buffé som var riktigt god, första gången jag åt där...eller neej, inte första gången så. Men första gången som jag åt Buffé där i alla fall.

Sen så pratade vi om både ditt & datt, precis som vanligt när vi träffas över en lunch.


Ååh, jag bara älskar våra träffar och tycker alltid att dem blir så mysiga på något sätt liksom!



TUSEN TACK min bästa Stina för lunchstunden!


  





 

Av Hanna Boman - 17 februari 2015 23:50

Idag är det eller har det varit Fettisdagen, men har inte ätit en endaste Semla alls idag...men har nog ätit min kvot av Semlor det här året, om det inte blir en till i helgen.





 





 

Semmelwrap







Av Hanna Boman - 17 februari 2015 23:26

ahaja, och så är det tisdag idag igen och jag har varit till Viktväktarna. Hehe, det var väl hemskt vad jag ska ha problem med veckodagarna.

Äsch nejdå, jag har bara fått in att tisdagarna känns bäst just nu i alla fall!

Och vad pratades det om idag då?  Jepp, det pratades om "ÄT LÄTTARE på restasurang" och vad man gör då det kommer att ätas på restaurang eller hemma hos någon. För det kan ju inte alltid vara så lätt alla gånger, inte heller om man är viktväktare kanske och inte annars heller kanske alla gånger.


Nu så kommer vi till vad den däringa vågen talade om eller visade idag, då jag "råkade" ställa mig på den. Eeeh, njaa...jag vet inte riktigt om den var så värst snäll. Eller? För den visade ju för sjutton plus denna veckan också, fast jag hade det lite på känn...så var väl inte så jätteförvånad.

Så vågen visade denna veckan 59,8 kg som då resulterade i +0,8 kg.

Är jag missnöjd över detta då? Nää, inte så värst mycket...för jag har ju mina små föraningar om vad det kan vara och det är väl att jag har stoppat i mig lite väl onödiga saker emellanåt kanske. Jaop, det är vad jag tror i alla fall!

Men som sagt, inget jag sörjer över denna gången heller.






 

Appen visade såhär idag då viktresultatet

skrevs in









 






  

Av Hanna Boman - 17 februari 2015 22:44

Idag har jag varit på Habiliteringen för att träffa min underbart braiga sjukgymnast. Först så började vi prata lite om hur det går för mig med gymträningen, för hon precis som de flesta andra vet ju om att jag är en "träningsnarkoman".

Men den stora anledningen till att jag var där idag var att jag skulle få prova på att gå med ett gåstativ. För i januari så blev jag av med min Rolle som jag har haft inomhus nu i massvis med år och det ställer bara till en massa problem för mig i det vardagliga här hemma.

Men regler är till för att följa och då är det tydligen bara en Rolle som gäller oavsett, till min stora frustration faktiskt!

Fast gåstativet kommer bara bli till besvär för mig eftersom det inte finns någon avställningyta på den, men det finns en Devlon dörrmatta att köpa eller beställa från www.clasohlson.se Så det är väl vad jag kommer få göra och det kommer bli mycket bättre än att ha ett gåstativ.




 





 

Devlon dörrmatta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - 14 februari 2015 22:25

Ännu en kväll i Melodifestivalens tecken och då den andra deltävlingen som denna veckan var i Malmö.

Både Sanna & Robin kände sig hemma där av vad de sa i alla fall, både kommer ju från Skåne och Robin är ju då från Malmö. Filippa Bark är ju fortfarande med som en liten "praktikant" och gör intervjuer.



 




 




Startordningen för kvällen:


Linus Svenning - Forever Starts Today (andra chansen)

Emelie Irewald - Där och då med dig

Samir & Viktor - Groupie  (andra chansen)

Neverstore - If I was god for one day

Marie Bergman & Sanne Salomonsen - Nonetheless

Magnus Carlsson - Möt mig i gamla stan (kom direkt till finalen)

Mariette - Don't stop believing (kom direkt till finalen)





   






   








 















Kvällens startordning

Av Hanna Boman - 14 februari 2015 19:10

Yes, idag så har jag fått jobba min första lördag i Café 2. Jag har ju redan jobbat tre måndagar ocn nu så var det första lördagen.

Och det gick ju hur bra som helst, eller? Hehe, jodå...det gick bra och väldigt mycket folk var det redan från öppning.

Jaja, det här med felslag hit och dit...det blir det ju fortfarannde. Eeeh, och idag blev det ett väldigt stort felslag som hette duga. Jag sa bara kort & gott: "Ojoj, fel-fel-fel-jättefel!"

Men det var ju inte utan att jag fick lära mig någonting NYTT idag då och det var ju att lära mig göra en korrigering i kassan. Hmm, efter ett tag till så gjorde jag "ett felslag till".

Och då bad jag en att bara stå bakom mig, utan och säga något...utan bara titta så jag gjorde rätt.

Så efter dagen idag kan jag göra felslag och sedan göra en korrigering strax efter, visst är väl det bra? Haha!


Nejdå, det är ju inte meningen att man ska göra felslag jämnt och ständigt...men nu så vet jag hur man gör en korrigering då det är lugnt på folkrusch i alla fall!



Helt enkelt en rolig lördag att jobba med ännu ett nytt "arbetslag"!  







 









Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards