Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Hanna Boman - 15 mars 2015 15:20

Idag så knatade jag ner till Pingstkyrkan, för jag råkade visst "försova mig lite med flit"...eller hur man nu ska förklara det.

En fantastikst bra och sin gudstjänst för små & stora.

Barnkören Joyful var med och sjöng en del sånger och sen var ju Barnrådet också med och gjorde drama: 'Berättelsen om cykeln'.

För att sammanfatta dramat lite så handlade det om en som hade födelsedag

(minns inte hennes "namn" i dramat) som fick en ny & fin cykel av sin pappa i födelsedagspresent

och hon skulle ta det försiktigt med den, fast tyvärr så gick den sönder lite både här och där.

Hon gick runt till olika människor för att få hjälp med att få den lagad.

Bl a så gick hon till sin fröken, men där fick hon en läxa om att laga cykeln.

Sen gick hon till doktorn, för en vän till henne hade ju varit där för att få sin brutna arm eller ben lagat.

Men av honom så fick hon bara en burk med piller. Och så efter mycket om & men så gick hon till sin

pappa i alla fall (hon trodde bara att han skulle bli arg på henne, så därför gick hon runt kors och tvärs till

andra för att få hjälp). Så hennes pappa hjälpte henne att få cykeln lagad och det var ju till

honom hon skulle gå till allra först vad det än var för något, men hon vågade ju inte!




 

    Joyful



     

Lite bilder ifrån dramat





 

Fika nere i Café Ankaret

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards