Alla inlägg den 18 april 2015

Av Hanna Boman - 18 april 2015 22:10

Ikväll så har det varit det årliga Vårmötet med Sjukhuskyrkan ute hos oss i Mariedalskyrkan. Vilken fantastiskt trevlig och fin kväll, med härligt svängig gospel som Blekinge Gospel höll i (en stor ekumenisk kör från olika körer som brukar sjunga på "Sjukhuskyrkans Vårmöte").

Sjukhuspastor Louise Sundkvist pratade och predikade om hennes tid som sjukhuspastor, hon kände att det var svårt att ta något speciellt exempel...eftersom det än så länge "bara" är ett halvår som hon haft tjänsten som sjukhuspastor. Och anledningen till det är för att det kan kanske vara lätt och ta upp sådant som egentligen är sekretess.

Men det blev ändå en fin & bra predikan, och då pratades det om volontärer som finns på sjukhuset på en del avdelningar också.


Wooow, vilken fantastiskt fin kväll som självklart avslutades med fikaservering ute i serveringslokalen...även kallad för Mässen för oss som känner oss "hemma" i kyrkan & församlingen. 





 

Louise Sundkvist




         












 









  

  

Av Hanna Boman - 18 april 2015 16:01

Jamen, då har jag varit och jobbat ännu en lördag...och tjena va mycket folk vi hade bara i cafét idag! Jag har alrig jobbat en lördag tidigare med så mycket folk. Så rekord för min del i alla fall! 

Ett tag så var det verkligen jättelång kö väldigt länge och det kändes som den aldrig skulle ta slut, sen så har det verkligen varit jämn ström i stort sätt hela dagen från det att jag började klockan tio.

#Roligtjobbigtganskatröttnu




/Tjingeling







 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards