Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Hanna Boman - 12 augusti 2015 23:20

Inte var dag man går på 95-årskalas, men idag har det blivit av. :)
Eftersom hon nu bor på Hammarbygården i ett litet rum, så var kalaset hemma hos Eivor & Martin!
Och där serverades det nog den godaste smörgåstårtan jag nånsin ätit (helt i min smak, då det är massa skaldjur på...alltså räkor). Sen så var det ju även sallad & vindruvor & mycket annat som hör en smörgåstårta till. :)
En hel del massa folk som var där idag för att uppvakta 95-åringen! Jag minns inte direkt exakt hur många som var där, men kan nog ha varit runt 25-30 i alla fall.
Alla vi som var där fick skriva i Mormors gästbok, jag tyckte det var lite kul att gå tillbaka genom åren och se när man skrev sist och lite sådär.
Ett litet exempel var på mormors 65-årsdag, 1985. Då var jag själv 9 år och hade nog precis lärt mig skriva mitt namn (för -och efternamn) med skrivstil. Jaa, och det såg ju "jättefint" ut...ungefär som en 9-åring skriver sitt namn då, jag vet inte.

Sen så var det ju förstås inte bara smörgåstårta, utan även kaffe & kaka & tårta.
Bullarna & kakorna var hembakta, men inte tårtan.

Gott med födelsadagsfika, helt klart!

~~åååh, nej...tyvärr så blir det inte en enda bild i detta inlägget. Och det är ju fortfarande på grund av att min mobil är fortfarabde ur funktion, för annars brukar jag ju ta "matbilder" och på lite annat~~

TACK alla för ett fint & trevligt 95-årskalas och grattis till lilla Mormor! :)

Av Hanna Boman - 12 augusti 2015 08:07

Jamen visst, tänk att idag har jag haft min blogg igång i 5 år.
Det var då jag skrev mitt allra första inlägg och trodde ju ärligt talat att såhär länge håller jag nog inte på, men jovisst...5 år är ju verkligen hur länge som helst och tycker det fortfarande är roligt, fast är just nu inte den allra bästa bloggaren.
Men så är det väl ibland och för min del just nu så är det ju för att jag inte har någon dator för tillfället och har ju inte haft på hela sommaren! (tur då att det finns både iPad & mobil, som man kan blogga med).

Hehe, jag minns ju min tanke då jag öppnade bloggen: "Javisst, jag öppnar och börjar blogga nu ett tag...men får väl se hur länge jag håller den igång, kanske inte blir så länge...men visst är 5 år länge.
Så nu går jag in på mitt sjätte bloggår, VÄLKOMNA! :)


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards