Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Hanna Boman - 16 augusti 2015 21:31

Jodå, idag under eftermiddagen så har vi haft Mariedalsfest ute på Allmänningen. Tredje året vi har den här festen nu faktiskt, och som vanligt alltid lika trevligt!
Då tar man med sig vad man själv vill ha och grilla, hehe...min "specialitet" på det då är ju korv med bröd. Hmm, lättast att få med sig och är ju inte så dumt faktiskt. :)
Men denna gången så köpte jag ~Extra het Chorizo Kryddig korv~ och den var väldigt hot för mina "stackars smaklökar"! Annars brukar jag gilla starkt kryddiga korvar. :)

Och så var det en tipsrunda på tio frågor, 10 barnfrågor & 10 vuxenfrågor. Jamen neej, jag vet inte hur många rätt jag hade på frågorna...och vill nog inte veta heller, vann inga priser nämligen och det spelade väl inte mig någon större roll ärligt talat.
Och jaa, jag äter väl godis då och då...men inte jämnt, vill dra ner på det helt igen egentligen.
Men har inte bestämt när än. ;)
Vinster för vuxenfrågorna var godis, och vinsterna för barnfrågorna var det en boll & ett hopprep & en jojo. :)

Javisstja, det var ju självklart bullfest också (kaffe & bulle) för de som ville ha. Gott! :)


TACK för en trevlig eftermiddag, ni som har anordnat detta här! :)

Av Hanna Boman - 16 augusti 2015 14:33

Jadå, idag så knatade jag ner till Pingstkyrkan för att gå på gudstjänst.
Vilken fin och bra gudstjänst, med bl a glimtar ifrån sommarens läger med kyrkans och församlingens barn & ungdomar.
Barnen var framme och sjöng en hel del sånger, som jag då antar att de har lärt sig på lägret under veckan.
Jaa, man kan ju säga att det var en hel hög med barn och även lägerledare också förstås som var uppe på scenen och sjöng. :)

Sen var det ju Jarn-Allan Josefsson som även sjöng många härliga sånger, och det klarade ju han bra själv...som alltid! :)

Till råga på allt så var det även dop också, ett av lägerbarnen som gick ner i dopgraven och blev döpt...även det känns så fantastiskt att få vara med om, att det finns barn som vill känna sig hemma och tillhöra Jesus! :)

TACK för en fin och oförglömligt bra gudstjänst! :)

~~tyvärr inga bilder eller så, men snart så kommer jag "förhoppningsvis" kunna lägga in bilder igen!~~ ;)






 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards