Alla inlägg under oktober 2015

Av Hanna Boman - 23 oktober 2015 19:32

Jaa, det var visst väldigt många år sedan som Rebecca var här hemma hos mig sist.
Men vi kunde liksom inte komma på exakt hur många år sedan det var, så till slut sen sa vi...ptja sisådär hundra år sedan! :)

Nu idag så bakade jag då en "Kanelbullekladdkaka" för första gången, och då kände jag för att bjuda hem Rebecca på lite fika.
Så det blev ju då "kaffe & Kanelbullekladdkaka".

Jodå, det blev en väldigt god kaka...vi var nöjda båda två över den! :)

TACK för idag Rebecca! :)





   





   

Av Hanna Boman - 22 oktober 2015 23:12

Jajemen, jag tog mig även till Viktväktarna idag.
#viktväktarna #påentorsdag
Jodå, och det gick ju alldeles lysande idag...om jag får säga det själv.
Jaa, för det är ju absolut ingen annan som kan göra det! ;)
Men vad handlade mötet om den här veckan då?
Jopp, det handlade om "Vägra inte vågen!"
Med andra ord så finns det ju vid vissa tillfällen att man t ex åker iväg på semester, och då kan det vara att man lämnar "viktväktartänket" och vill helst inte ställa sig på vågen då man kommit hem igen.
Utan tänker "Att jag testar själv denna veckan, och tar mig tillbaka nästa vecka igen och ställer mig på vågen då istället..."
Men det är alltså inte alltid så bra, eller rättare sagt aldrig bra!

Jomen visst, vad visade vågen idag då jag ställde mig på den?
Jag säger ju bara, tack snälla vågen...vad du är snäll! :)

För idag visade den då som sagt 60,4 kg och det resulterade ju i -0,1 kg. Inte ett stort minus, men det blev ju ett minus i alla fall!

Jag hade trott på ett plus idag, och så blev det minus!

#jagärsupernöjd

Av Hanna Boman - 22 oktober 2015 22:03

Oja, visst har ju jag varit till gymmet idag...trots att det är torsdag!
Eh, när hände det sist då?
Nää, inte en susning...men längesen var det!
Struntsumma när det var, spelar ju ingen roll.
Men att träningen funkade helt okej även denna gången eller veckan, kändes bra och var inte alls överdrivet med mycket folk heller.
Och det är ju skönast att vara där för att träna då, känner jag.
Alla maskinerna blev använda av mig i alla fall, eller tja...de maskinerna som jag ska använda (men det fattar ni väl, att jag INTE kör ALLA maskinerna i gymmet, haha)! :)

Lite halvt om halvt mör känner jag mig i kroppen nu i alla fall! :)

#eftermiddagsträning :)


 









 




Av Hanna Boman - 21 oktober 2015 19:05

Idag har man varit och träffat sina trevliga & goa vänner i Stickcafét igen.
Jodå, och jag får ju fortsätta sticka på min "ruta" som nu är rosa...det kommer bli fler färger sen också, eftersom det kommer bli en filt så småningom!
Men detta är betydligt roligare och lättare, än att sticka på den där "usla" sjalen.
Hehe, nejdå...så usel är den väl inte, men den lär få ligga och vila länge nu tror jag allt! :)






 








     












Av Hanna Boman - 20 oktober 2015 23:50

Jepp, ikväll så har vi övat sista gången innan lördagens Höstkonsert!
Jovisst, dagen på lördag är ju en kördag...så vi lär ju öva och ha oss då också.
Men sista kvällen var som sagt ikväll då, och det kändes som det gick helt okej i alla fall.

Hehe, som sagt har jag en låt eller sång i huvudet just nu och det har jag väl haft i stort sätt hela kvällen sen jag kom hem.

Det här kommer bli en helt okej lördag känner jag.
Vi kommer sjunga ihop med Gullabo Gospel, så det är inte bara vi.
Nu har vi väl aldrig träffat dessa tidigare, men kommer nog säkert gå bra. :)

/Tjingeling







 

Av Hanna Boman - 20 oktober 2015 23:38

Jamen vad ska man säga?
Eeh, släpp inte mig lös i SecondHand...och definitivt inte i hyllorna där det står muggar & koppar med mera. Jag är grymt eller har blivit grymt svag för muggar, skulle vilja ha alla muggar i alla former och storlekar!
Den första muggen, det är med Morfars namn på...Sven! :)

Andra muggarna står det "Hot Tea" på, och då går det väl inte att dricka något annat än "Hot Tea" i dem va? :)

Sen kommer den tredje bilden på muggar där det står "Kaffe", och då går det väl inte att dricka nåt annat än "Kaffe" i dessa va...eller hur? :)




 



 


 





Av Hanna Boman - 19 oktober 2015 22:33

Jaa, det är ju verkligen inte ofta som man tar sig till kyrkan en måndagkväll för att gå på gudstjänst...men ikväll blev det så.
Och det var ju då när scouterna har sin tid klockan 18:30, en riktigt fin och bra gudstjänst där scouterna och deras ledare höll i gudstjänsten.
Det spelades ett drama där både scouter och församlingsmedlemmar fick vara med, var med andra ord inte något inövat drama! :)






   



 








 

Av Hanna Boman - 18 oktober 2015 14:51

Jamen visst tog jag mig ner till Pingstkyrkan idag, för att vara med på familjegudstjänst...eller som de kallar det: "Gudstjänst för små & stora". :)
Och idag var det barnkören Joyful som sjöng en hel del sånger, med vissa solister också förstås.
De är så fantastiskt bra på att sjunga, man blir glad av att höra dem! :)

Sen så var det även barnvälsingnelse för ett litet barn som inte var mer än en månad gammal, så liten och söt. :)






 






 






 








 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards