Alla inlägg under november 2015

Av Hanna Boman - 6 november 2015 23:56

Jodå, självklart så har jag varit till Viktväktarna idag...även det nu är många timmar sedan, hehe! :)
Och idag så pratades det om hur bra CHECKLISTAn är eller inte!
Vi fick sätta oss två och två för att prata lite med varann.
Hmm, om jag ska vara ärlig...vilket man alltid ska vara.
Men det tror ju jag förstås att de flesta vet om, som både läser min blogg eller träffar mig face to face...eller hur? :)
Och de flesta andra som är viktväktare, kan inte klara sig utan sin CHECKLISTA!

Vad visade vågen denna veckan då, när jag ställde mig på den?
Alltså, jag tror nog att jag älskar ju den här vågen...åtminstone nu! :)
Förra veckan, så visade den ju ett "rejält" plus och idag sa den kort och gott 60,5 kg som då resulterade i -1,0 kg.

Så grymt BRA jobbat den här veckan, inte långt kvar tills jag är nere på min MÅLVIKT igen! :)






 




 



Av Hanna Boman - 6 november 2015 14:12

Jodå, visst har jag varit till Blodcentralen idag för att göra en god gärning och lämna blid.
Eeh, hur gick det då?
Nope, det gick inget bra alls. Jag brukar ju alltid få bli stycken i högerarmen, men gick inte...utan jag fick flytta över och göra det i vänsterarmen istället.
Och det gick inte där heller, så jag hade väl inget blod att lämna idag då?
Hehe, jodå...det hade jag väl. Men kärlen var inte vad de borde vara denna gången. Med andra ord så "hoppade" kärlen undan, kan man väl förklara det tror jag!

Men jag fick ju i alla fall en vit assiett som tack för mödan, jag är ju nu inne på att samla på assietterna och nu har jag nog alla färgerna. :)

Nu fick jag en ny tid för att "försöka" bli tappad igen om tre veckor, och då hoppas jag ju att det går bra...som det alltid brukar göra.

Jepp, mitt hB-värde låg denna eller efter förra gångens tappning på 138 hB...och så högt vet jag inte ens om det nån gång har legat på.
Joo, kanske en gång tidigare...men är nog inte fler gånger.





 



 





 








 




Av Hanna Boman - 5 november 2015 18:59

Yes, jag hade förvisso planerat och ta mig till gymmet imorgon...men ibland blir det inte riktigt som man vill, utan det fick bli #eftermiddagsträning denna veckan också.
Och det gick ju bra, som vanligt blev alla maskinerna använda av mig.
Sen var det ganska lugnt med tränare och då gick det ju undan, haha! :)
Nää, tog inte mindre än en timme ändå faktiskt...men ändå kändes det som att det gick fort. ;)

/Tjingeling






 



Av Hanna Boman - 4 november 2015 20:17

Oups, jaa eller vad ska jag säga?
Men helt enkelt så kunde jag inte alls hitta min stickning här hemma, innan jag skulle ta mig iväg.
Så jag kom ju helt sonika utan någon stickning alls idag, men fick sticka några varv på en annans stickning...för att jag skulle kunna vara värd lite fika också, haha! :)
Hmm, jag tror väl nog att jag stickade 5-6 varv i alla fall och då var jag ju värd lite kaffe & bulle & kaka... :)





 





Av Hanna Boman - 4 november 2015 19:03

Eeh, jodå...jag har tidigare köpt kaffeburkar (två stycken) i SecondHand, men har liksom inte blivit riktigt nöjd!
Så först i måndags var jag inne på Enkla, för att se om dem hade någon...men "självklart" så hade dem ingen. Jag tyckte väl att det var lite konstigt, men det var ju bara att fortsätta vidare till andra ställen.

Så igårkväll var jag till Åhléns och hittade en helt perfekt kaffeburk med "knäpplock", för det var det jag var på jakt efter...och nu har jag äntligen det igen!
De andra två burkarna kommer jag att skänka och ta med mig till SecondHand igen, så enkelt! :)





 






Av Hanna Boman - 3 november 2015 21:57

Jadå, ikväll så började vi väl att öva inför "första Advent"...eller var det kanske redan förra veckan.
Joo, så är eller var det nog...men jag var inte med på övningen förra veckan.
Fast det är ju många sånger som vi ska sjunga och heter "Hosianna" allihop, nja...inte alla, men många av dem fast i olika tappningar eller vad man ska säga.
Och det är ju absolut inte alls så att jag har nynnat på några av dem nu, sedan jag kom hem!
Eeh, vad tror ni egentligen? Haha! :)






 








Av Hanna Boman - 3 november 2015 21:26

Jomen visst, idag var det ju visst inte min schemalagda arbetsdag...men jag var där ändå några timmar och hjälpte till i kassan.
Och då blev det ju förstås en fika också tillsammans med en i "jobbarlaget", nämligen Sylvia!
Jodå, en trevlig liten fikastund fick vi ju i alla fall. :)





 

Av Hanna Boman - 2 november 2015 18:30

Jahaja minsann, det var ju inte alls längesedan som jag var på Ortopedrond och skulle få en kallelse ner till Karlshamn för att få den här "otäcka" Botox-sprutan.
Nejdå, den var inte alls otäck...är bara jag som känt mig lite halvt om halvt nervös de sista dagarna av att både ta mig ner och sen få en eller två sprutor i vardera lårmuskel.
Hmm, och det är inte alls för att minska någon spastisitet...utan för att minska min stramhet som jag har och har blivit värre med åren.
Jaa, så kan man väl förklara det kort och gott!
Jag kommer få en ny kallelse för ny spruta i mars månad igen, och då hittar jag väl dit också...bättre än vad jag gjorde idag då. :)






 








 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards