Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Hanna Boman - 26 juli 2016 21:23

Eftersom det är tisdag idag så har ju jag hunnit med att vara till Viktväktarna, för nu är det ju bara tisdagarna som är öppet.

Och idag var Stina tillbaka igen efter sin semester!

Dagens möte idag handlade om FOKUS PÅ MELLANMÅL.

3 ANLEDNINGAR TILL ATT ÄTA MELLANMÅL...

 

  • ETT. HÅLLA BLODSOCKERNIVÅN PÅ EN LAGOM NIVÅ under dagen. Du känner dig piggare när kropppen har tillräckligt med energi!
  • TVÅ. MINSKA RISKEN FÖR ATT DU SMÅÄTER ONYTTIGHETER då det håller hungern under kontroll. Är du mätt och nöjd blir du inte lika småsugen mellan måltiderna.
  • TRE MINSKA RISKEN ATT DU TAR EN STÖRRE PORTION vid nästa huvudmåltid. Har du varit vrålhungrig är det större risk att du äter för mycket.

 

Och nu så är det väl dags att tala om vad vågen visade idag, för den var ju lite snäll i alla fall. Men visade ju inget MINUS som Marie och jag kom överrens om att den skulle göra.

Men den visade ju 61,7 kg som då resulterade i +0,2 kg.


Jag blev ju glad i alla fall, eftersom jag slapp ju betala någon sån där dum #straffavgift

Så då får jag ju se till att det blir minus nästa vecka, för jag vill verkligen inte betala någon mer Veckoavgift på ett väldigt bra tag. Hm, jag har gjort det tillräckligt mycket NU tycker jag minsann!

 

#jagärnöjddennaveckantrotsallt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 juli 2016 21:09

Mmm, jag vet att jag imorse skrev och berättade om gårdagens cykeltur...och att jag la till lite om att jag var laddad över en cykeltur även denna dagen, men det blev visst inte någon så kallad "motionsrunda". 

För det blev ju bara till och från Cityhallen, men det var ju en cykeltur det med...eller hur?

Jepp, för jag satte faktiskt igång min Runkeeper...bara för att, men satte den på paus medan jag var inne och handlade.

Nej, nu så blir det inga bilder på självaste cykelturen...som jag brukar! 




   

Startklar för min minicykeltur

 

 

 

 

 

Runkeepern levererar

Av Hanna Boman - 26 juli 2016 07:56

Jaa, jag har inte varit ute och cyklat redan idag...men igår så blev det något fel med uppdateringen då jag skrev...så får la bli nu då istället.

Med andra ord så blev det en cykeltur igår och på kvällstid också dessutom, skönt...för då blev det ingen "svettig" tur. Men det blev ju lite småkallt mot slutet, eftersom jag hade shorts o linne på mig.

Precis som rubriken säger så blev det en längre cykeltur än förra veckan, fast starten blev densamma. Bara det att cykeln styrde lite åt Pantarholmen, så det var ju bara att följa med...eller hur?

Så det blev förbi bakom Tullskolan, sen ner mot Blåport och förbi Willy:s...och så blev det Borgmästarekajen in mot stan igen, en helt okej cykeltur trots allt om än lite svalare mot slutet.

Kände mig lite halvseg då jag kom hem, men nu känns det bra såhär dagen efter. Känner mig sugen på att ta en tur till idag efter frukost, eller om det får bli under tidig eftermiddag.


Mnja, än så har jag inte bestämt mig...hehe!






   

Startklar för cykeltur




   

Stumholmen



     

Tullskolan

 

 

 

 

 

 

 

Långö

 

 

 

   

Borgmästarefjärden

 

 

 

  

...och så Varvsmuren, sista biten hem

 

 

 

 

 

  

Cykelturen enligt Runkeepern

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards