Alla inlägg under januari 2017

Av Hanna Boman - 7 januari 2017 23:54

Jadå, idag så har vi haft årets första MUS-möte hemma hos Nelssons!
Och det är tradition sedan väldigt många år tillbaka att årets allra första MUS-möte ska vara hemma hos Nelssons.
Den här gången var starttiden för mötet klockan 16:01, men vi blev lite sena i starten...fast vi var alla på plats innanför dörren 16:01 i alla fall.
Dagordningen betade vi av som vanligt punkt efter punkt, och vi höll på i fyra och en halv timme ungefär med avbrott för mat & fika förstås.

  • Enchiladas med sallad
  • Kaffe & kaka & godis


Och jag vet ju att jag inte får säga eller skiva något här om vad vi sa eller kom fram till.

Men ett väldigt trevligt MUS-möte med god mat & fika! :)






   










 


Av Hanna Boman - 7 januari 2017 22:48

Jodå, idag var det min första jobblördag i SecondHand & Café 2 och javisst är det ju till och med årets första lördag också. :)

Men det gick bra att jobba idag, skapligt mycket folk som fikade trots att snön hade kommit och det snöade väl i stort sätt hela tiden som man var där.

Jaa, det var nog skapligt mycket med folk i affärsdelen också. Nu vet jag inte om det var första dagen idag som vi började att sälja baguetterna igen efter jultiden (för så är det köttbullemackan som gäller från första advent o framåt).

Så idag var det extra gott med en baguette tyckte jag, då jag gick på rast.

Jaa, just nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva längre o ibland blir det lite så med mig faktiskt...när jag som nu i detta fallet börjat skriva.

Och då funderar jag lite på: "Men varför skulle jag skriva om detta egentligen, för jag vet ju inte vad jag ska skriva om?"








   


Av Hanna Boman - 6 januari 2017 22:12

Jepp, eftersom jag inte kunde för ett år sedan kunde gå tillbaka o se antalet besökare för 2015 (hade inte någon dator då) och blev ju bara mobilbloggning under den tiden.

Så kunde inte se via appen antalet besökare då, så därför fick det bli ett ihopräknande nu istället över både

2015 & 2016.

Och jaa, jag fick ju räkna ihop antalet ett par gånger innan det blev helt rätt (gjorde med miniräknare, en gammal hederlig)

Men nu så har jag fått ihop det!


  • 2015: 11 773
  • 2016: 11 588

Jodå, två väldigt bra år på "besöksfronten" som folk har läst min blogg!

Så jag fortsätter väl ännu ett år med mitt bloggande, yes!




TACK för att just DU läser min blogg!


  





       





Av Hanna Boman - 5 januari 2017 23:41

Eftersom det inte funkade att få in alla kanalerna på min nya TV i tisdags, så kom pappa hit lite huxflux idag.

Hehe, jodå han ringde innan...men eftersom jag inte hade mobilen inom räckhåll, så hörde jag inte att den ringde. Och det gjorde ju inget att han bara kom, eftersom jag var ju hemma.

Så idag så fick jag in alla TV-kanalerna på rätt ställe o nu känns det jättebra!

Jag undrade ett par gånger: "Varför kan det inte bara vara enkelt att ställa in kanalerna...?"

Efter tisdagen så hade jag väl bara fyra kanaler, som var dugliga att titta på. Tror det var SVT 1 & SVT 2 & TV4 & TV6, medan jag nu har "alla" kanalerna: TV 3 & Kanal 5 & TV 7 & TV 8 & TV 9 & TV10 & Barnkanalen & SVT 24 och sen är det några andra kanaler också, som jag inte kan komma på NU.







 





/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 3 januari 2017 21:12

Oooh jaa, jag var ju och köpte mig en ny TV förra veckan (året...)

Men efter lite lagom mycket övervägande, så var den lite för liten när man sitter i soffan!

Så idag när jag var o jobbade, då var Pappa ut till Elgiganten och kollade efter en större storlek.

Den jag haffade först var en 32" o kändes väl helt okej just då, men nu så blev det en 43" istället och känns betydligt mycket bättre att titta på.



 

Samsung LED-TV 32"








  

Philips 43" LED-TV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






   

   


Av Hanna Boman - 2 januari 2017 19:27

Hejhopp!

Ojdå, jag har ju varit till ViktVäktarna redan idag då det bara är måndag. Och visst finns det en anledning till detta. 

Eeeh, Stina & Marie har ju slutat som coacher...och en NY stjärna har kommit till oss viktväktare här i Karlskrona O Ronneby.

Så därför lite annorlunda öppettider, än vad man varit van vid...helt klart!

Men det ska nog gå bra det här också, för jag är ju inte den som kommer dissa att ta mig dit NU...bara för att det kommit en NY coach!

För skulle jag strunta i det helt nu, då skulle ju jag lätt falla tillbaka igen och så har ju jag tänkt i alla tider.


De gamla öppettiderna:

  • Tisdagar 16:30 & 18:30 (Stina)
  • Torsdagar 17:00 (Marie)
  • Fredagar  12:00  (Stina)

Dessa tiderna finns alltså inte mera!


De NYA öpettiderna:

  • Måndagar 12:00 & 16:30 & 18:30 (Åsa)
  • Tisdagar  8:00 (Åsa)

Och jadå, visst kändes det lite lagom spännande att komma dig idag till en helt NY coach som man aldrig hade träffat förut.


På dagens möte idag då, så pratades det om RUTINER o vad för rutiner man ska sätta nu för att komma in i året 2017 på ett BRA sätt!


Nu vet jag inte riktigt om man var lite blyg eller något idag, då den nya coachen hade kommit dit...för vi sa ju inte så mycket om rutiner o annat, som vi säkert hade gjort om t ex Stina eller Marie varit där istället!

Jag som är och har varit GULDMEDLEM nu ett väldigt bra tag, brukar ju för det mesta ha "viktväktartänket" i huvudet...precis som jag hade under min viktminskning!

Jadå, för mig är det SÅ enkelt...fast ibland kan även jag vara busig!


Men vad visade den där vågen idag då, på årets första invägning? Mnja, vågen var väl ganska så snäll...men inte riktigt ändå. Eftersom den visade ju ett ganska så stort plus, för idag blev det 62,0 kg som då resulterade i +1,4 kg.

Hehe, inte riktigt vad ag trodde faktiskt...men jag slapp ju o betala en straffavgift på 130:- i alla fall, fast den "visade" lite åt 62,1 kg innan den bestämde sig!


#tackfördetvågen

 


Detta får jag se till att bättra på till nästa vecka, nu är ju alla dessa storhelger borta snart...så man kan leva ett "normalt" liv igen!










 

Av Hanna Boman - 2 januari 2017 16:27

Jepp, idag så fick vi till det "äntligen"...med att träffas.
Tidigare innan jul så hade vi en annan plan via telefonsamtal om att ha en "Filmkväll" med Astrid Lindgren-filmer här hemma hos mig (eftersom jag har ALLA filmerna på dvd).

Men sen blev det ändrade planer via chatt på Facebook förra veckan, och blev lunchdejt ute på stan istället.

Och jag var sugen på pizza, så då fick det bli en runda till KebabHouse.
Vi tog pizza båda två, och jag beställde en "Gorgonzolapizza"...en av de godaste pizzorna jag vet faktiskt.
Jag är en sån som kan variera mig mellan pizzor i oändlighet, så är inte bara EN pizza som jag väljer! :)

~~Linn bor annars uppe i Linköping & studerar, men har varit hemma i Karlskrona över jul...så trevligt att träffas idag!~~ :)


 

 

 

 

TACK för en mysig lunchstund idag Linn, över en pizza!
 




 

/Kram











Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards