Alla inlägg den 28 mars 2017

Av Hanna Boman - 28 mars 2017 22:07

Jodå, ännu en kväll med Vi i femman och denna gången var det 

semiefinal 2 som gick av stapeln.

Men denna gången fick jag se det via SVTplay och det gick ju minst

lika bra.

Och ikväll var det Friggaskolan från Borlänge som mötte Ankarviks skola 

från Sundsvall.

Ojojoj, vilka duktiga femteklassare o vilken jämn match det var 

hela tiden!


Friggaskolan kammade hem 38 poäng, medan Ankarviks skola 

avslutade med 39 poäng och kommer vara med i tordagens 

final.


Imorgon onsdag så är det Kroppkärsskolan som möter Friggaskolan, för

att se vilka som tar hem BRONSPLATSEN.







 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 mars 2017 20:39

Ojojoj, nu känns det hur längsedan som helst som jag var med och "sångövade" i Second Voice. Jomen när jag nu tänker efter nu, så var det väl en månad sedan som jag var med sist. Oups!

Men så får det väl vara ibland va? En av gångerna var ju faktiskt inställda, så då har jag väl "bara missat" tre övningar?

Aja, inget mer att skriva om det. Förra veckan började dem i alla fall öva sånger inför påsken o påskdagen, så det var vad vi övade ikväll också förstås.

Och nejdå, inte allt för svåra sånger...utan det var de vanliga som vi har sjungit tidigare (...så himla lätt för mig att säga, som har varit med sedan starten)

Den här gången var det helt plötsligt riktigt kul att vara med o sjunga igen (man behöver nog ta en paus ibland).

Och nu sedan jag har kommit hem, så visst nynnar jag på en o annan sång!




 

Av Hanna Boman - 28 mars 2017 15:37

Oooh neeej, nu när jag under dessa 7 dagarna sedan Sven-Erik Magnusson dog...så har ju jag delat ett

youtube-klipp varje dag från Sven Ingvars, men jag lovar att jag är ju inte något stort dansdandsfan!

Eller är det så att jag börjar bli gammal? Hmm!

För om jag ska vara helt ärlig, så kan jag ju ibland tänka mig 

att lyssna på dansbandmusik...när andan faller på faktiskt! :)






 

Sven-Erik Magnusson

 

 

 

 

 

 

 

 

Sven Ingvars

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - 28 mars 2017 15:22

Vilken mysig och trevlig lunchfika vi fick idag Catharina o jag på Café Tre G!
Och då valde jag Degens rätt, som idag då var: "Oxfärsgryta med duchesse" som var väldigt gott! :)

Sen när man äter lunch så ingår ju kaffet också, men vi tog en liten mumsbit till kaffet med.
Hos mig finns det inte alltid någon botten, så jag tog en Sockerbulle o bara njöt! :)

TACK goa & supermysiga Catharina för idag!
  





 





 











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards