Alla inlägg den 10 april 2017

Av Hanna Boman - 10 april 2017 21:42

Oja, jag har ju varit till ViktVäktarna idag eftersom det är måndag. Och eftersom det är påsken som är den stundande stora mat & godishelgen nu, så pratades det ju mycket om det.

  1. Realistisk plan ~~VI ÄTER MER VID HÖGTIDER~~
  2. Bort med pekpinnarna
  3. Inför nya mattraditioner
  4. Plocka bort skulden
  5. Fortsätt registrera
  6. Kom till vågen nästa vecka  ~~OAVSETT VECKA PÅ ÅRET~~

För min egna del så tycker nog inte jag att det kommer bli så svårt mer godisätandet, eftersom jag inte äter så värst mycket godis o har inte gjort på väldigt jättelänge!

Sen tänker jag som alltid vid dessa högtider med mat o godis, att jag kommer tänka och leva precis som vilken vecka eller dag som helst på året. Svårare än så behöver det liksom inte vara tänker jag! :)


Men vad visade vågen denna veckan då, när jag "skuttade" upp på den? Jojomensan, nu så var den ju riktigt SNÄLL emot mig igen...eftersom den visade minus o gjorde så jag slapp betala denna veckan (slapp ju betala förra veckan med, även om jag generellt skulle ha fått göra det...)

Så vågen idag visade kort o gott 61,5 kg som då resulterade i -0,7 kg. Och nej, jag trodde väl inte något annat heller denna gången, än att det skulle bli minus! :)







 

Av Hanna Boman - 10 april 2017 16:07

Jepp-jopp, idag är det ytterligare en så kallad temadag och inte vilken som helst...utan 

Bulle med bulle!


Alltså man delar på en vanlig "vallmo-fralla" o i den lägger man en chokladboll eller punshrulle

eller gräddbulle eller chokladbiskvi och sen så trycker man till, och äter!


Jodå, jag provade en "kvarting" idag på jobbet...för en i Morgongänget imorse var ute med några

på stan o lyckades väl dela ut några i alla fall, men dock inte alla.

Så jag provade mig på en, men vet inte vad just den var fylld med.

Och ja, det funkade och föll mig lite i smaken i alla fall...så jag har till och med köpt hem en 

fralla & chokladboll och tänker prova ikväll!






   





 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards