Alla inlägg den 22 april 2017

Av Hanna Boman - 22 april 2017 09:07

Ojdå, jag var ju visst till Habiliteringen igår på CPUP-mätning...och det är ju sånt som jag har gjort 

i några år nu (vet dock inte hur många).

Men det man gör på en CPUP-mätning är att kolla ens rörlighet i armar & ben & fingrarna.

Sen får man svara på lite frågor också, som t ex hur man ligger (sidan/ryggen/magen).

Och en hel del andra frågor med förstås, bl a "Hur många timmar man sover"?

"Om man har trillar/ramlar och om man gör det ofta"?

Ja, lite sådana frågor och även hur det t ex går med träningen (om man har påbörjat).

"Cykling & gym".


Sen så blev jag fotad lite också, både av sjukgymnasten o arbetsterapeuten...fast 

bara för deras minne liksom. ;)



Och mätningarna var väl ungefär de samma som förra året, så inget som kan förbättras

mer än jag kanske kommer ta mig till gymmet igen med jämna mellanrum.

(...men då ska ju gärna motivationen komma

tillbaka där också)










 











     

Habiliteringen








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards