Alla inlägg under augusti 2017

Av Hanna Boman - 16 augusti 2017 19:23

Jodå, nu var det ett tag sedan som Stina & jag träffades sådär på tumanhand!

Oftast då vi träffas, så brukar vi ju göra det över en lunch nånstans!

Men den här gången så fick det bli en fika istället efter lite snabba sms 

med varann, hehe!

Först så funkade inte hissen här hemma, eller hur det nu var...för ut o iväg kom jag ju

i alla fall. 

Då hade vi bestämt att vi skulle mötas vid Waynes Coffee, men när vi kom in där o kikade 

lite...så var det inget som lockade. Så då promenixade vi på till Espresso House istället, 

vilket gick minst lika bra om inte bättre!


Av allt som de har att välja på, så valde jag idag en Ekoligisk Blåbärspaj Frapino.

 


Och det bästa av allt var ju att vi kunde sitta ute, väldigt mysigt!




TUSEN TACK för idag världens BÄSTA

Stina!

      





 











 










Av Hanna Boman - 15 augusti 2017 22:20

Nu så var det sista programmet av Allsång på Skansen för i år.

Inte klokt vad tiden går fort, det var ju inte längsen som det var det första

för sommaren!

Och även den här sommaren har väl jag sett i stort sätt alla programmen, 

om inte direkt på TV så har det väl varit på SVTplay.

Sanna Nielsen är ju en äv de BÄSTA programledarna

som varit bland de sista åren, fantastisk!



 

Sanna Nielsen

 

 

 

 

 

 

Roy & Roger

 

 

 

 

 

  

Danny Saucedo

 

 

 

   

Malena Ernman & Helen Sjöholm

 

 

 

 

 

Jill Johnsson

 

 

 

 

 

 

 

     

Anki Albertsson & Linda Olsson & Mercedesz Csampai

 

   

Pablo Cepeda & Sussie Eriksson

 

 

 

 

 


Och vet ni vad det bästa av allt är nu?

Ja, just det! Sanna Nielsen 

kommer tillbaka nästa år igen!









   


Av Hanna Boman - 15 augusti 2017 17:17

I lördags (12/8) så öppnade Pingstkyrkan SecondHand igen efter semseterstängningen.

Och jag var inte där då, men idag så var jag på plats o fikade med Birgun då 

hon gick på rast klockan två.

Det hade varit mycket o göra sedan de hade öppnat idag klockan tolv.


Mysigt att få komma tillbaka o fika lite. Jag satt ju kvar efter att Birgun hade 

fikat klart, eftersom jag var ju bara där för att fika.

Så då fick jag ju prata med lite annat folk också som var där och fikade!




TACK för idag Birgun & alla andra!


  







 













 

Av Hanna Boman - 14 augusti 2017 22:53

Nu är det som vanligt igen med invägning möte efter 4 veckor med bara vägning shopping.

Med andra ord så är det de vanliga tiderna igen, 12:00 16:30 18:00. Jag hade tidigare tänkt att ta mig ner till klassen/mötet klockan 12:00, men tiden räckte inte riktigt till...så då fick det bli klockan 16:30 istället.

Och det hade nog varken gjort till eller från för vad vågen visade idag då jag ställde mig på den.

Men det tar vi ju i slutet vad vågen stannade på idag.

Mötet handlade om Dags för nystart och med det menas ju då att börja på Nystart igen efter semester!



Exempel på hälsosamma rutiner i vardagen

Vilka har du börjat med och vilka kan du ta till dig?


  • Ät frukt eller grönsaker till varje måltid eller som mellanmål.
  • Packa alltid ner ett nyttigt mellanmål innan du går hemifrån.
  • Ät frukost varje dag.
  • Ha en aktivitetsmätare på dig varje dag.
  • Planera lunchen i förväg.
  • Sitt alltid ner vid bordet när du äter en måltid.
  • Ha alltid bekväma skor med dig.
  • Sov minst sex till nio timmar varje natt.

Men vad visade den däringa "usla" vågen då? För nog var den väl usel? Äsch, jag vet inte vad jag ska säga längre om den där vågen. Jag får väl vara glad ändå idag, eftersom den visade ju MINUS trots allt. Fast jag kände väl nog att jag hade behövt sitta en stund o vila innan jag "skuttade" upp på vågen, men då skulle jag väl ha fått vänta till efter mötet. För när jag har promenerat en bit, som det nu är ner till den "nya" lokalen, så har jag svårt att stå helt still på vågen. Och siffrorna på vågen ville inte stanna som de ska göra, men Åsa skrev ändå ner en "trovärdig" vikt eller hur man nu ska säga.


 

 


Men vad visade vågen nu då? Den visade enligt "Viktboken" 62,6 kg som denna gången 

resulterade i -0,4 kg.



MINUS var det ju, fast jag kom inte ner på min MÅLVIKT. Men det hoppas jag på

att göra till nästa vecka!












 



Av Hanna Boman - 14 augusti 2017 15:23

Jepp, nu när jag förra veckan talade om o gnällde hur det gick med cykelturen

till och från Cityhallen i torsdags.

Så nog måste jag nu då idag tala om att det gick ju som på räls!

Både dit & hem, jag bara njöt av att slippa gå av cykeln gång på gång...vilket gjorde mig

både less o trött på att jag nästan aldrig komma fram!


Men nu så gick det jättebra och kändes skönt!




/Tjingeling 

Av Hanna Boman - 13 augusti 2017 22:42

Sista kvällen för den här sommaren som gudstjänsten är klockan sex.

Och den var innehållsrik, med både Dop Nattvardmedlemsintagning.

Så nog var den innehållsrik alltid!


 

Dopakten

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

Sång av: Sara Thörnquist

 

 

 

 

 

 

 

 

Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

Tårtfika efteråt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 13 augusti 2017 15:58

Idag så blev det en bussresa ut till Hässlegården, för en liten lunchträff med 

släkten som var med på kalaset igår.

Så då var vi hemma hos Eva & Lars, jag smsade lite med Kristina igårkväll.

Eller rättare sagt så skickade jag sms till henne, men fick inte svar på det förrän 

idag på förmiddagen.


Så jag var där ute vid halv två o då serverades det först en liten kantarellmacka av nyplockade 

kantareller av Johan & Kristina på morgonen. De var ute i skogen redan klockan åtta!


Sen till huvudrätt så blev det kycklig ris sås & sallad.


Och lite senare serverades det jordgubbar glass grädde kaffe!


Mycket gott, mumsfilibabba!




Hehe, nu var det ju inte så jättemycket kantareller som de fick tag på...men det kunde

ändå bli en liten kantarellmacka var till oss!









     





Gott-gott-i-gott-gott!



  






Av Hanna Boman - 12 augusti 2017 22:33

      Och så har det varit kalas för Axel som fyller 10 år om två veckor (27 augusti), men vi 

har firat honom idag...så idag har det varit "vuxenkalas"!

Då blev det först smörgåstårta, som Maria & Axel hade gjort tillsammans...vet dock inte om 

Lovisa & Stina var med och hjälpte till på ett litet hörn.

(kan nog tänka mig...)


Men det var den absolut godaste smörgåstårtan jag har ätit på väldigt

länge, mums!


Sen fick Axel en hejdlöst massa paket/presenter, av mig fick han 2 stycken T-shirts som

han blev glad över.

Nu vet jag inte hur många paket som han öppnade (höll inte räkningen...)







   





   








   





TACK för ett supertrevligt kalas!



  








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards