Alla inlägg under september 2017

Av Hanna Boman - 16 september 2017 18:58

Ojojoj, nu kan man ju verkligen säga att det var väldigt längesen som jag o "mitt gäng" var och jobbade i Café 2SecondHand (lördag)!
Joo, första lördagen sedan i maj månad för mig o var nog detsamma för de andra också egentligen. ;)
Och nu sedan efter sommaren, så har även VI i caféet fått en babs (kortterminal).
Tjohej, vad mycket lättare att inte behöva neka någon och säga att vi bara tar kontanter!
Fast det nu då även fortfarande är många som är inkörda på att det endast är kontantbetalning hos oss, men det har funkat bra idag.
Vi har varit väldigt många som varit där o jobbat idag - ett stort gäng!



 











 

Av Hanna Boman - 15 september 2017 18:28

I onsdags så var jag in till Flash för att kolla lite på koftan som hängde utanför, skulle kolla vilken 

storlek som skulle passa mig eller M.

Sen fick det ju bli en annan tröja också, när jag ändå höll på!


Och jag är supernöjd, helt klart!






   

















 

Av Hanna Boman - 12 september 2017 21:32

Nu ikväll så har vi satt igång med Second Voice igen med övningar efter sommaren, eller?

Nejdå, det sattes ju igång förra veckan...men jag var ju inte där just då.

Hej & hå, vad kul det var att sjunga igen.

Tre helt NYA sånger som inte var helt jättesvåra att sjunga, hehe!

Säger jag som sjunger sopran, det vill säga melodistämman.

Men jag tror nog inte att de andra stämmorna hade det så krångligt heller, eller?

Hmm, rätta mig om jag har fel!


Men en rolig sångstund var det ju i alla fall, att framför allt vara igång o sjunga igen!












 

Av Hanna Boman - 11 september 2017 17:27

Jodå, visst har väl jag varit ner till ViktVäktarna även denna måndag...och jag var väl lite lagom sen, eftersom 

mötet hade ju precis börjat när jag kom upp med "seghissen". Men jag kollade på mobilens klocka, som visade 

kort & gott 12:31. Så så sen var jag ju inte, men ändå. Vägningen fick jag ju vänta med till efteråt, vilket 

inte alls gjorde nånting...utan var skönt att bara få sätta sig ner o vila lite inna, hehe!

Ojojoj, det är ju väldigt vad många det är som kommer till lunchklassen faktiskt (för annars 

så kan väl jag tänka mig att man inte har tid att komma...)

Men aj tusan vad jag har fel!


Och vad handlade mötet om idag då? Jepp, det handlade om att "Lagom är bäst" och med det menar man ju då t ex

att äta tills man är mätt, att inte träna fem dagar i veckan...utan träna med måtta.


Sen var det ju det här med vågen och vägningen också, huvaligen! Joo, jag lär nog 

få säga så denna gången va? **Huvaligen**

Eftersom den där vågen visade PLUS idag igen, så får jag väl vara lite bitter va?

Så den visade 64,1 kg som då den här gången resulterade i +0,8 kg.

Hehe, lite "glad" kan jag väl ändå vara...eftersom det var ju inte över kilot!


Men Hanna, den här gången så får det bannemig bli skärpning till nästa vecka!

Fast nu den här gången, så har jag en ganska stor föraning på vad detta pluset kan vara

denna veckan, men ingenting som jag kommer tala om här o troligtvis inte 

annars heller!










 

Av Hanna Boman - 11 september 2017 09:42

Ojojoj, vet ni vad jag hittade när jag kollade första gången o scrollade lite på 

Facebook idag?

Jopp, det var att idag så är det visst "Kebabens dag"...ingenting som jag överhuvudtaget

visste fanns!

Och jag vet inte när jag sist åt just kebab, för jag äter oftast GYROSRULLE eller KYCKLINGRULLE för 

att jag tycker det är betydligt mycket godare...men jag kan variera mig med vilken sås jag vill ha 

till i alla fall, haha!

(kanske jag nån gång ska testa kebab igen)








 







       





Av Hanna Boman - 10 september 2017 13:42

Den här söndagen firade vi gudstjänst ute på Olsängsgården (brukar göra, då det är församlingshelg).
Och idag fick vi lyssna till Petter Jakobsson som predikade, en fin & innehållsrik predikan! :)

Sen var det ju ALLA som på ett eller annat sätt ansvarade för gudstjänsten o innehållet, det var ju det som vi planerade igår eftermiddag!

Och det blev som sagt en väldigt fin & innehållsrik gudstjänst.


      




 



 

Petter Jakobsson






    

Kyrkkaffe efteråt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


















































Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards