Alla inlägg under april 2018

Av Hanna Boman - 14 april 2018 15:52

Idag har det varit min jobbarlördag i SecondHand & Café 2 (för det är ju där jag är)
Och visst har det gått bra, vi var väl lite kort om folk när jag kom vid tiotiden.
Men det gick bra o det kom några fler lite senare!

Ganska mycket folk i rörelse som kommit o fikat, till en början tyckte inte jag det var så mycket folk.
Men vi har haft att göra i alla fall, inte varit så sysslolösa precis!

En helt okej lördag att jobba, det är ju roligt också!

#3kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka #citronbiskvi

Det blev mitt fika idag på min rast!










 















 

Av Hanna Boman - 12 april 2018 19:02

Ännu en TEMADAG att beakta, för idag är det LAKRITSDAGEN!

Och det är ju en dag att verkligen gilla, för hur gott är det inte med LAKRITS då? 

Åååh, det är ju hur gott som helst sötlakrits som saltlakrits!

Fast jag föredrar nog allra helst SALTLAKRITS, då är jag nöjd även om SÖTLAKRITS också kan smaka ibland!



#lakritsdagen2018





 











 









 

Av Hanna Boman - 12 april 2018 15:23

Nu idag så är det väl säkert många barn & ungdomar som är ute på stan för att sälja MAJBLOMMOR, för idag är det första dagen för försälning av MAJBLOMMAN!

Och årets MAJSBLOMMA är ju riktigt fin, så kanske får köpa 

sig en i år!





#majblomman2018







 







Av Hanna Boman - 10 april 2018 23:02

Jepp, nu ikväll så hade vi i MUS (Mariedalskyrkans Unga Styrelse) ett ganska så kort styrelsemöte.
Våran starttid var ju klockan 18:34, och med en kort dagordning så var vi klara redan klockan 19...eller

var det 19:01 mån tro?
Äsch, spelar ju ingen roll!
Men sedan så var det fika ihop med församlingsstyrelsen, och därefter fortsatte vi med ett sammanslaget STYRELSEMÖTE fram till typ klockan 20:30!

Efter det så fick vi från MUS gå därifrån, för då var "sammanslagningen" klart!

Eeh, Jonas från församlingsstyrelsen & jag från MUS hade fikat ihop.
Och då fick jag lotten till att baka ett gäng chokladmuffins!












 


















 







Av Hanna Boman - 10 april 2018 15:03

Jaha, ännu en temadag att beakta kanske? Eller?

Äsch, jag vet väl inte varför den här dagen bör finnas ärligt talat. För det första visste jag inte alls om att dagen "Bulle med bulle" fanns förrns förra året då jag jobbade uppe på radion.

Och då tror jag till och med att jag provade på det både på jobbet och sedan hemma, men absolut inget som jag har fortsatt mig på att äta.



För för mig ska det vara "fralla för sig" & "chokladboll för sig" och definitivt inte ihop!










#bullemedbulle2018






 














   




Av Hanna Boman - 7 april 2018 13:12

Ojaaa, jag vet med största säkerhet att det var fritidsgård i kyrkan igår från klockan 14-21.
Och att jag brukar skriva om det då jag har kommit hem sedan på kvällen.

Men den här gången blev det visst inte så!

Nu var ju inte jag där ute på plats hela dagen, för jag var väl där vid femtiden kanske.

Ptja, inte jättemycket folk i rörelse just igår av vad jag fick höra av dem som hade varit där på plats sedan start.

Men ändå barn & ungdomar som var i rörelse förstås!

~~För är det fritidsgård, så är det!~~

Hmm, inte mycket av godis & snacks när jag kom ut...för det började sina ganska rejält,

nu när det var sista dagen på fritidsgården!

Men lite fick jag i mig i alla fall, efter att hade ätit lite mat för att bottna med!

TACK alla för dessa två dagarna som jag var med denna gången!




   





























 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards