Alla inlägg under december 2018

Av Hanna Boman - 21 december 2018 11:38

Jahaja, och så idag är det då JULTRÖJANS DAG bland dessa TEMADAGAR!

He, är det kanske så att man ska köpa sig en JULTRÖJA idag då...eller?

Mnjaej, kanske inte med tanke på att det är ju bara en gång om

året som man kommer kunna använda den i så fall!




#jultröjansdag2018

 

 

 

 


 









 

Av Hanna Boman - 20 december 2018 19:32

Ännu en dag till ViktVäktarna, eftersom det är torsdag och sista gången innan jul!21

Och nej, idag var det inte många på plats...åtminstine inte på lunchklassen, då jag var där.

Okej, det finns ju bara dem som kommer dig o ställer sig på vågen.

Men om man räknar hur många som satt kvar på Workshopen, så var det bara jag och en tll!

Så den här gången satt vi i en liten "cirkel", lite mysigt!

Och även den här gången så pratades det ju om julen, vad man ska tänka på under hela julhelgen!

Men nej, jag kan inte känna någon större nervositet...utan kommer leva som jag brukar 

göra, för det är då det kommer gå bra (hoppas jag).


Och vad visade den där "usla" vågen då, när jag ställde mig där?

Men så himla usel var den väl inte ändå, eftersom den visade ju MINUS!

Fast om det var ett stort MINUS, var det ju inte.


Så idag visade den 68,2 kg som resulterade i -0,1 kg.














 

Av Hanna Boman - 19 december 2018 22:13

Nu den här kvällen så har det varit JULAVSLUTNING i Wämöparken Tant grön & Musikugglans & Portens barn som verkligen sjöng in JULLOVET!
Kvällen började med ett fint LUCIATÅG, där 3:or & 4:or & 5:or & 6:or & 7:or & 8:or & 9:or!

Så fina & duktiga dem var allihop!

Sen så var det annat också förstås, mycket sång & musik och nästan alla barnen/ungarna hade tomteluva på sig!


Det sista av allt var att Ruggugglorna (personalen) gjorde sitt nummer också!


TACK alla för en mysig & trevlig kväll!



  






 







 









   








 













 




















Av Hanna Boman - 18 december 2018 23:13

Ännu en TEMADAG som man måste beakta, även om den snart är till enda!

Men vad sägs om KAKANS DAG!


För visst är det gott med en kaka då och då?

Om inte ganska så ofta ibland, eller hur?




#kakansdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

Av Hanna Boman - 18 december 2018 17:18

Det blev en fika idag med på Café 2, trots att det inte var någon jobbdag där för mig.
Först fikade jag ihop med Lisbeth & Lovisa, sen flyttade jag mig till nästa bord o satt där för att prata med en del från cafégänget.

TACK för en trevlig stund & gott fika idag!


#3kopparkaffemedmjölk
#köttbullemacka
#lattekaka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 17 december 2018 23:12

Alltså detta med Facebook Connect och att det fortfarande inte fungerar, gör mig väldigt 

galen!

Varför ska man inte vara kunna spara inlägget efter varje uppdatering och det automatiskt 

länkas över till sin Facebbok-sida

Jag kan liksom aldrig förstå mig på vad de sysslar med på support@bloggplatsen.se


Och jag får ju fortsätta skriva "för hand" eftre varje uppdatering, så irriterande!

Varför ska det vara såhär?

När det fortfarande finns fler än jag som är irriterade över det här, så borde de

väl kunna fixa till det...eller hur?








 

Av Hanna Boman - 16 december 2018 20:58

Och så har det varit Luciafirande under eftermiddagen med Fredax & scouterna, vilket var riktigt skoj!
Nu var det ju inte bara en enkelt luciatåg, för det var en sketch/drama också innan det lilla söta luciatåget tågade in så fint.
Självaste sketchen/dramat handlade om & var i stora delar återblick om vad som hänt under året i kyrkan!

Och de var så fantastiskt duktiga!





 






 






 




 










 
















 

Av Hanna Boman - 16 december 2018 19:52

Efter lite fika så blev det sedan en runda hem till Ravnbös för att luncha lite, som var

väldigt gott med Revben & potatis & sås & sallad!

TACK för att jag fick komma in en snabbis idag!


/Tjingeling











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards