Alla inlägg den 8 maj 2019

Av Hanna Boman - 8 maj 2019 23:37

Idag så har årets Tältkalas satts igång i Mariagården, och då sätts det först igång med lekar utanför tältet från klockan 17:30 (mestadels fotboll var det idag...)

Sen klockan 18:00 så är det Tältmöte inne i tältet för barn och med barn!




Temat för i år är "ÄLSKAD VÄRDEFULL DYRBAR och ALLMÄNT BRA"





     




Då läste de en del bibeltexter som bland annat

 

 

Johannes 3:16


"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom

inte skall gå under utan ha evigt liv."



Sen lite lekar där barnen fick ta sig fram och göra olika tävlingar!

Plus att det var sång & musik också förstås!


Fortsättning av TÄLTKALAS fortsätter imorgon!






     



 











 












 










      

Av Hanna Boman - 8 maj 2019 22:12

Jahaja, efter att jag hade varit på Habilteringen så var det dags att ta bussen ut till Amiralen för att träffa Elsa en sväng.
Först mötte hon upp mig vid busshållplatsen (nästan).
Sen så tog vi oss till Espresso House och då beställde jag en caffe latte & cheesecake lime & hallonmaräng och en chokladboll.

Vilket var himmelskt gott & både lite syra och sött på samma gång, en väldigt god cheesecake!




TACK för en mysig stund idag Elsa!


  









 











     










 

Av Hanna Boman - 8 maj 2019 21:08

Jodå, nu har det blivit ännu ett besök på Habiliteringen idag! Så den här gången fick jag öva på med "balansövningar", eftersom jag har ju trillat två gånger nu på kort tid!

Hepp, den här gången fick jag träna att res på mig utan hjälp av Rolle...utan helt utan nånting alls, vilket gick väl sisådär i början. Men efter att ha gjort det några gånger, så var jag väl uppmjukad och lite av modigheten kom fram mer.



Ja, äsch jag vet inte riktigt...men mina funderingar har väl nog varit lite så efteråt!

 

 


Innan jag gick därifrån, så fick jag ett träningsprogram som jag ska följa. Och då var det med bilder också, som kommer göra det lättare att förstå sig på!




Hoppas på att kunna komma i bättre balans nu efter detta!







 

...tåhävningar är en sak som står på

programmet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards