Alla inlägg den 27 juni 2019

Av Hanna Boman - 27 juni 2019 23:55

Eftrsom det inte kommer bli nån jobblördag för mig o Inger på lördag så fick det bli en fikastund ute på stan i eftermiddags istället, lite för att jag ville prata med henne om "ditt & datt".

Så igår skickade jag ett sms till henne och frågade. Och då fick jag bestämma vart vi skulle träffas, vilket blev GELATO där de både har god mat & god glass & gott fika. Men du så blev det ju fika för oss, vilket var väldigt gott!



TACK Inger för en mysig fikastund idag!





#belgiskvåffla  #caffelatte






 










     











Av Hanna Boman - 27 juni 2019 23:07

Nu så har det ju varit torsdag igen och då är det ju ViktVäktarna som gäller för mig, precis som varje torsdag!

Ojojoj, när jag kommer dit strax innan mötet ska börja så hinner jag ju väga mig innan (brukar ju inte höra till vanligheterna alltid)

Och det är ju alltid skönt att få ha det gjort innan det som sagt är dags!

Den här veckan så pratades det om:


Hantera bakslag


Att gå ner i vikt går inte alltid som på räls. De flesta kommer att uppleva bakslag när vågen visar plus. Det kan finnas många anledningar till en tillfällig viktökning och när det händer är det viktigt att lägga fokus på rätt saker. Själva viktökningen som sådan är av mindre betydelse, det är hur du agerar på det som spekar roll. Om stjälpande tankar poppar upp kanske humöret går ner och det kan leda till att du beter dig på ett sätt som kommer att påverka dina framgångar i fel riktning. Även en liten viktökbibgkan snabbt leda till en större om du inte kan ta tag i det.

Men om du är förberedd och har en planför att det kan komma veckor då vågen visar plus är det mycket mer troligt att du kommer att fortsätta din viktresa.

Om du har en plump i protokollet under ett par veckor är det bra att ta action på detta.

Här följer några strategier:

  • Bestäm dig för att registrera dina två kommande måltider i appen.
  • Öka din aktivitet - antingen genom att röra dig mer eller hålla igång länge.
  • Fråga dig själv vilka erfarenheter du kan ta med dig mer eller hålla igång längre.
  • Gå till din workshop Det är lätt att skippa när resultatet går emot dig, men det är då du behöver uppmuntran och inspiratiom mest.

Oja, vad visade den däringa vågen idag då? Nja, för den var ju inte riktigt snäll. Men det har ju med allt som jag stoppade i mig under midsommar. Och innan des så var det ju Lövmarknaden också! 

Så den "vågade" att visa 69,5 kg som då resulterade i +1,2 kg.













 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards