Alla inlägg under april 2013

Av Hanna Boman - 30 april 2013 23:41

Ikväll har det varit som sig bör Valborgsmässofirande ute på Olsängsgåden, där manskören sjöng in våren, så nu är det väl äntligen vår på riktigt.


Vårtalare var detta år Camilla Brunsberg, kommunalråd Moderaterna.


När sedan manskören hade sjungit färdigt sin repetuar, så var det ju då dax för Blåsorkestern att spela.


 

Valborgmässoelden


 

Camilla Brunsberg

 

 

 

 

 


 

Manskören












Av Hanna Boman - 28 april 2013 23:00

Efter dagens gudstjänst så var det denna söndag dags för kyrkunch som bestod av en Kasslergratäng med ris & sallad, riktigt gott.

Vi hade församlingsmöte efter gudstjänsten idag och därför så blev det kyrklunch för att vi skulle få mera energi, hehe!

Javisstja, till efterrätt var det: Nyponsoppa & glass & mandelbiskvier. Även det var ju gott då!


 






 









 



Av Hanna Boman - 28 april 2013 22:33

I vanlig ordning har det firats gudstjänst idag igen.

Denna söndag så var det Terés & Carl som höll i hela gudstjänsten. De sjöng och spelade mycket fina sånger.

Carl stod i predikstolen och predikade, vilket han gjorde bra...  


Dagens predikotext var hämtad ifrån

Lukas 8:4-15

4 När mycket folk samlades och man drog ut till honom från de olika städerna sade han i en liknelse: 5”En man gick ut för att så sitt utsäde. När han sådde föll en del på vägkanten, och folk trampade på det och himlens fåglar åt upp det. 6 En del föll på berghällen, och när det hade kommit upp, vissnade det bort eftersom det inte fick någon väta. 7 En del föll bland tistlarna, och tistlarna växte upp samtidigt och förkvävde det. 8Men en del föll i den goda jorden, och det växte och gav hundrafaldig skörd.” Sedan ropade han: ”Hör, du som har öron att höra med.”9 Hans lärjungar frågade honom vad denna liknelse betydde, 10och han svarade: ”Ni har fått gåvan att lära känna Guds rikes hemligheter, men de andra får dem som liknelser, för att de inte skall se, fast de ser, och inte förstå, fast de hör.

11Vad liknelsen betyder är detta: Utsädet är Guds ord. 12De vid vägkanten är de som hör ordet, men sedan kommer djävulen och tar bort det ur deras hjärtan, för att de inte skall tro och bli räddade. 13De på berghällen är de som tar emot ordet med glädje när de hör det men som inte har något rotfäste. De tror en kort tid, men i prövningens stund avfaller de. 14Det som föll bland tistlarna, det är de som hör ordet men som längre fram kvävs av livets bekymmer, rikedomar och nöjen och aldrig ger mogen skörd. 15Men det som kom i den goda jorden, det är de som hör ordet och tar vara på det i ett gott och rent hjärta och genom uthållighet bär frukt.


 


TACK för en fin gudstjänst! 







Av Hanna Boman - 27 april 2013 22:33

Ikväll så var jag nere på en fantastiskt fin och bra VÅRKONSERT där bl a Pingstkyrkans Orkester var med.

Även Alf Lax & Madlene Lundström & Pegga Gullbing & Michael Magnusson var då med och sjöng väldigt bra och fina Sånger om livet!


 

Alf Lax


 

Madlene Lundström


 

Patrik "Pegga" Gullbing


 

Michael Magnusson & Michael Nilsson


 

Lite kramkalas efteråt


TACK för en fantastiskt fin & oförglömligt bra konsert ikväll!













 


 



  

Av Hanna Boman - 26 april 2013 23:32

Jajemen, ikväll hade vi Cafékväll med temat 'Mission 2013 och Mission i framtiden' där vi hade bjudit in två gäster vid namn Göran Holmberg (riksevangelist) & Krister Magnusson (missionär).


Uschja, nu är minsann verkligen INTE jag den bästa på att komma ihåg och ta till mig allt som det talades om ikväll. Så egentligen skulle jag kanske ens låta bli att skriva om denna kvällen, eller? Ja jovisst är det nog så.


Fast det jag minns att det var servering av allt möjligt och var mycket gott!



 

Min tallrik med fika


 

Denna boken fick man ta

och det gjorde ju jag, som

säkert kommer läggas på nattduksbordet



TACK för en trevlig kväll! 









 



Av Hanna Boman - 25 april 2013 20:56

Ja just det, detta var ju då rakt INTE meningen!
Jag cyklade bort till Cityhallen för att handla mat, men innan dess så halkade jag visst in på InterSport och köpte mig en ny jacka.
Fast och andra sidan så behövde jag ju mig verkligen en ny jacka, så varför inte?
Nu när det ändå var erbjudande och 20%-rabatt.




/Tjingeling

Av Hanna Boman - 25 april 2013 16:21

Javisst! Trots att jag har kommit till min MÅLVIKT nu då och gjorde förra veckan så tar jag mig ju ändå dit för att kolla av JÄMVIKTEN.

Idag så tog jag mig dit på cykeln och det funkade ju helt klart bra, yes! Detta gjorde jag ju en gång i höstas också, och nu lär det säkert bli oftare tror jag. Så himla smart att skriva det här, eller? Nja, men nu är det ju gjort i alla fall...hehe!


Vad pratades det om idag på mötet då?

Jomen visst, det pratades om träning och att nu när det har blivit den här årstiden så är det lättare att ta sig ut på en promenad. Hmm, kanske inte för mig dock alltid. För om jag ska ut så blir det allt som oftast på min cykel, som jag tycker mycket om!

Det finns ju en hel del kontorsjobb och då blir det ju att man sitter kanske i stort sätt hela dagarna, men det skulle man försöka få bort med att kanske stå upp vid sitt skrivbord istället.


Jahaja, och vad visade vågen idag då när jag ställde mig på den? Jovisst, den visade ju då ett litet plus och stannade på 60,4 kg. Så +0,4 kg.

Jepp, så det får man väl säga är bra ändå Hanna!




   


 





Av Hanna Boman - 24 april 2013 17:57

Här kommer nu ÄNTLIGEN bilderna som jag lovade skulle komma. Jag tror väl att tanken var tidigare, men det blir nu istället!



 


 


 


Och nu då är det ju bara att köra på JÄMVIKTEN, vilket inte ska vara några problem för mig då!









 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards