Alla inlägg under juli 2017

Av Hanna Boman - 31 juli 2017 22:12

Jepp, idag så blev det en vända till in till Cervera för att köpa två glasburkar till!

Sen så fick det faktiskt bli en lökhackare också, för att jag är verkligen inte den

bästa på att finhacka lök med en vanlig kniv.

Så då fick jag hjälp med att hitta en som verkade vara bra, och som blivit 

köpt av många!








   













 


...och här är då lökhackaren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 31 juli 2017 21:43

ENDAST VÄGNING SHOPPING

 

Yes, även den här veckan har det "bara" varit VÄGNING & SHOPPING på schemat!

Tredje gången på rad nu, nästa vecka med...sen körs det igång som 

vanligt igen med möte också.

Men dessa veckorna har det känts ganska skönt med endast VÄGNING, om ni

nu frågar mig!


Fast som jag har sagt tidigare, så tycker jag fortfarande att måndagarna är

den dummaste vägdagen...men det kan man ju inte göra någonting åt, 

tyvärr. Med tanke på att Åsa bor i Eslöv o kör hit till Karlskrona 

varje vecka, bara det kan man ju tycka är imponerande!

Och vad visade vågen denna gången då, när jag skuttade upp på den?

Jovisst, den var ju snäll mot mig denna gången...eftersom hen visade 61,7 kg,

vilket resulterade i -0,1 kg.

Men jag vill ju så väldigt gärna komma ner till min MÅLVIKT som är 60 kg o sedan 

ligga där nästintill hela tiden!

Jag kan inte förstå hur svårt det ska vara, eftersom när Stina var där...då låg 

jag ju oftast där nere hela tiden!












 

Av Hanna Boman - 31 juli 2017 10:23

Nu ÄNTLIGEN så har jag nog fått alla mina mobilskal som jag har beställt

från Wish, för idag kom det ett Plånboksfodral som jag också hade beställt 

för ett bra tag sedan!

Och nej, jag kommer inte göra beställningar från Wish något mer...finns 

bättre sighter där det är betydligt snabbare leverans också!










  









        

Av Hanna Boman - 30 juli 2017 23:23

Eftersom jag nu inte tog mig ner till Pingstkyrkan idag, så blev det till att se

Sommarandakt på TV istället!


Liselott J Andersson ledde den, eller vad man nu ska säga.

Hon hade i alla fall Kjell Antby där som hon intervjuade.

Och han pratade om sina fyra syskon o sin familj, om försoning bland annat.


En mycket fin Sommarandakt, som jag även har sett på SVTplay

nu med.






 

Liselott J Andersson

 

 

 

 

 

 

 

Kjell Antby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 












Av Hanna Boman - 30 juli 2017 20:58

Ojojoj, nu var det ju väldigt längesedan man var ute i kyrkan (exakt fyra veckor sen)

Men så blir det då det är sommar!


Ikväll så fick vi höra Mattiaz Andersson sjunga & spela för oss, vilken 

fantastisk sångröst han har...wooow!


Sen predikade Maths Svendsby, samtidigt som han ledde gudstjästen också.


En fin gudstjänst helt klart!

(som jag nästan var på väg att missa på grund av 

vädret, men trotsade regnet)





 

Mattiaz Andersson

 

 

 

 

 

 

 

Maths Svendsby

 

 

 

 

 

 

 

 

Mingelfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 juli 2017 12:53

Jihaa, nu så när det var det sommarens sista gympingpass för i år...då sätter jag mig 

på cykeln o drar ner till Hoglands Park för att titta.

Och den här gången var det ju helt okej väder för att ta sig ner, så därför tog jag

mig dit kort o gott...efter att Camilla hade skrivit om det på Facebook igår.

Tidigare år har jag ju varit ner dit oftare, så därför var det kul att 

vädergudarna var på rätt humör idag!

Okej, lite blåsigt o kallt var det väl då...men tar man inte mer på 

sig än shorts & kortärmat, så får man väl skylla sig lite 

själv kanske!

Aja, det är ju sommar som sagt!









   














 



Av Hanna Boman - 28 juli 2017 12:12

Igår när jag var ute på stan en sväng o hade lämnat in min modil för att skaffa nytt batteri, så 

tog jag mig en sväng in till Åhléns...bara för att få tiden till att gå lite.

Så då blev det ett köp av en ny kaffeburk, som jag bara kommer älska!







 











 






   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards