Alla inlägg under oktober 2014

Av Hanna Boman - 31 oktober 2014 22:48

Jajemen, ännu en dag och kväll som jag har varit i kyrkan på fritidsgård...med andra ord så blev jag tilldelad två dagar att vara där under veckan. Och denna dagen av oss vuxna ansvariga så var det "bara" jag & Kyra, sen var det ju förstås föräldrar som var där med sina barn också...precis som övriga dagarna i veckan. Men det har varit en jämn ström av barn och ungdomar under veckan som kommit och gått, precis som det ska vara då det är fritidsgård typ.

Sen så har det ju självklart varit café med olika sorters grejer som jag skrev om i onsdagens inlägg,

godis & chips & ostbågar & panpizza & varma mackor & kaffe & te & läsk & vatten & o'boy & nudlar.

Tiden för fritidsgården har ju varit mellan klockan 14 och 21, och likadant denna kvällen...fast nu är det bara ett gäng Fredax:are kvar i kyrkan för att ha lite "spökfest" & filmnatt, jamen precis...de kommer att sova över i kyrkan inatt också.


Och imorgon är en annan dag, kan man väl säga...hahaha!  




   

 



TACK samtliga för en fantastisk vecka!  

Av Hanna Boman - 30 oktober 2014 21:57

Jojomensan, ikväll var det ju den stora finalen av "Halv åtta hos mig" i Karlskrona då...och vilken rolig vecka det har varit eftersom det sändes ju härifrån ens egna hemstad plus att det var ju en av dessa som jag känner eller vet vem hon är.

Sen så har man ju förstås härt talas om Leopardkvinnan tidigare också, så en rolig vecka helt klart!



~~Förrätt~~

Räk -och broccoliragu på fänkål

med örthollandaise


~~Huvudrätt~~

Örtrullad lammytterfilé med sellerimos

och spännande vinsås


~~Efterrätt~~

Isad clementinsoppa med chokladmousse

gourmet och kanderade mandlar




   

 



~~POÄNGSTÄLLNINGEN FÖR VECKAN~~

Susanne (leopardkvinnan) 20

Lina   21

Oskar  22

Olle   24



Av Hanna Boman - 30 oktober 2014 20:30

Jabidabido, hur glad tror ni att jag blev idag då...när jag ställde mig på vågen? Fast mer om det kommer jag ju skriva om lite längre ner, precis som vanligt...hehe!

Men vad pratades det om idag då? Hmm, tror ni att jag kommer ihåg det...eller? Jodå, visst gör jag väl det. Fast jag hade tänkt att kika lite i Veckans Viktiga för att försöka sammanställa, men så fick jag väl inte med mig den hem...jag som alltid brukar lägga den i min väska, men dock inte denna gången då.  

Attans, men ska försöka ändå...det eller vi pratade om planering och hur man planerar sina matintag för att lyckas med sin viktminskning. Jamen självklart också hur mycket man rör på sig, antingen med att ta promenader eller t ex träna på gym. För det är ju vad jag har börjat göra och hållit på med i en månad nu då.

Jepp, och vad talade vågen om idag då när jag ställde mig på den? Eftersom jag blev jätteglad när jag ställde mig på den så måste jag ju tala om det ju, eller hur? 

Yes, den var riktigt snäll mot mig även denna veckan och visade ju 60,0 kg rätt och slätt, som då blev -0,1 kg.

Och hur glad blev jag över detta nu då? Jomen precis, jag blev ju jätteglad...eftersom 60,0 är ju min MÅLVIKT. Och nu var det riktigt längesedan som vågen visade den vikten på mig, så därför blev jag ju väldigt glad.


Så bra jobbat denna veckan också Hanna, och nu vet du ju att träningen hjälper väldigt bra för att kunna hålla vikten...eller hur?     





 

När jag skrev in den här veckans viktresultat i appen, så kom denna

fina bilden upp...jag har aldrig sett den bilden tidigare, för

att jag inte tidigare har skrivit in viktresultatet i appen







 

Av Hanna Boman - 30 oktober 2014 12:37

Jajeman, vart har jag varit idag då...om inte till gymmet? Hehe, det brukar ju vara en fast punkt att jag tar mig dit på torsdagarna och så blir det ju även på tisdagarna också förstås.

Det kanske ska bli så att jag tar lite andra dagar också, för det finns ju helt klart flera dagar på en vecka...hehehe!

Ajaja, jag vet inte...men det är ju alltid bra att variera sig lite ibland också.

Men det gick bra även idag fast jag är väl lite ogillandes till att "mina" maskiner är upptagna ibland då jag har tänkt använda dem.

Eeeh, visst låter det mesigt...men på mitt Träningskort då står det i denna ordningen: R13 & R11 & R4S4 & R9. Och då är jag sån att jag vill gärna ta det i den ordningen som det står, för att inte vara orolig över att jag har missat någon.

Jaa, jag vet att det är mesigt...men jag bjuder på den faktiskt, hahaha!  







 









Av Hanna Boman - 29 oktober 2014 23:37

Jomen visst, och så är det den här veckans tredje avsnitt av Halv åtta hos mig som jag har fått se på www.tv4play.se eftersom jag inte var hemma då det sändes (så var det ju faktiskt igår också).

Men oj vad roligt det var ikväll, för denna personen känner ju jag...eller vet vem hon är i alla fall. Haha, när jag såg programmet i måndags...så tänkte jag eller sa för mig själv; "Men det är ju Lina Berglind...hmm!"


Så det var riktigt kul att få se det ikväll då!

Hennes meny skulle ju jag gärna vilja testa på, för den verkade ju vara väldigt smarrig.





~~Förrätt~~

Ugnsbakad chevrétoast på salladsbädd

Toppas med honung valnötter balsamvinäger


~~Huvudrätt~~

Jannes abborrgryta i krämig sås

serveras med kokt potatis och små ärtor


~~Efterrätt~~

Norsk iskaka på nötmaräng

serveras med färska röda och blåa bär




   


 

















Av Hanna Boman - 29 oktober 2014 22:30

Jamen precis, det är ju Höstlov nu för samtliga skolbarn och ungdomar också såklart. Och då är det som så att vi har lite fritidsgård för skollediga. Denna gången var det min tur att vara där som vuxen och hålla ställningarna, hehe!

Tiden för fritidsgården är öppen mellan klockan 14 till 21, så där har det cirkulerat en hel del barn idag ihop med lite föräldrar också.

En hel del pyssel och spelverksamhet som är det stora som händer!

Självklart så är det lite Café och sånt också, med godis & pizzamackor & kakor & läsk & saft & kaffe & te. För man måste ju ha något att äta också emellanåt, för att orka med hela tiden.

Jihaa, nu så försöker jag och tänka lite på hur många gånger vi har haft det här med fritidsgård under loven, men det kan nog vara tredje gången om jag inte räknat helt fel och har jag räknat helt upp åt väggarna så tror väl inte jag att det gör så värst mycket va?


Men det är ju en trevlig tillställning att ha en fritidsgård för skollediga barn som är hemma och inte har något annat för sig, eller hur?



   


 


Eeeh, jaop...lite av vad jag åt då






Av Hanna Boman - 28 oktober 2014 22:11

Jahaja, då så fortsätter Halv åtta hos mig från Karlskrona...eftersom det är ju fyra personer som ska stå för värdskapet om man säger så.

Ikväll så var det Leopardkvinnan som fick stå för matlagningen och det fixade väl hon bra, lite komisk meny kanske...med tanke på vad hon kallar sig, hehe!



~~Förrätt~~

Savannrulle med rivig kräm på tigerbröd


~~Huvudrätt~~

Leopardgryta med prickiga ingredienser och djungelboll


~~Efterrätt~~

Exotisk tigerfrukt med djurisk grädde och leopardsött




   


 




 











Av Hanna Boman - 28 oktober 2014 21:20

Advents -och julsånger!


Jamen, vad säger ni med denna rubriken? Hehe, jag tror nog att ni förstår vad jag menar va?

Yes, alldeles riktigt...vi har nu satt igång att öva inför första Advent och Julkonserterna nu.

Inte alls så krångligt, eftersom alla sångerna utom två sjöng vi ju förra året också och de sitter ju. Jaa, fast inte som en smäck...men de satt ju där nånstans i bakhuvudet och det fuknade ju bra att sjunga dem också!


Ja, men vill ni veta en sak till? Och det är bara fyra tisdagsövningar kvar till första Advent plus sex övningar till julkonserterna. Hjääälp, hur kan tiden verkligen bara gå så fort?

Men det kändes lite halvtidigt med att börja öva sådana här sånger nu, samtidigt som att det måste ju börja övas i tid!

Jag är ju inte den som lyssnar på julmusik här hemma förrns från 1:a Advent.


~~Blablabla, det sista där som jag skrev...kanske inte hade

med inlägget och göra, eller?~~ 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards