Alla inlägg under juli 2022

Av Hanna Boman - 31 juli 2022 15:52

Nu så har ju hela denna helgen fokuserats på SKÄRGÅRDFEST Karlskrona, även om inte jag själv har varit uppe en enda gång... även om det säkert skulle varit jätteroligt, för de tidigare åren så har det verkligen varit hur kul som helst att hänga på festivalen hela helgen!


Det dumma är att det känns som jag bor på helt fel håll för att kunna höra musiken uppifrån Stortorget, för jag har liksom inte hört nånting alls "tyvärr"!




#skärgårdsfest2022





#






 







 







 






 








 

Av Hanna Boman - 31 juli 2022 14:13

TEMADAG!

 

 

Hoppsan!

 

 


Ojdå, det var ju POCKETBOKENS DAG igår...om det nu "måste" finnas!

Men det finns ju temadagar på nästan allt, om inte så finns det TEMADAG till det mesta!


Nu är ju inte jag någon bokmal alls, men skulle ju vilja börja läsa lite böcker (får väl se hur den tanken kommer bli...)!


Men gillar bättre att se en bokhylla medc "bundna böcker"  än en massa "pocketböcker"



#pocketbokensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 31 juli 2022 11:18

HOPPSAN!

 


Om jag säger som såhär, så var det inte min Jobblördag igår (inte enligt schema). 

Men fick frågan från en i den gruppen lite i "sista minuten" om jag kunde "hoppa" in o jobba några timmar i alla fall!

Så lite dividerande mellan varann över Messenger, så kan man väl säga att jag nappade...


Och vi var väl ett relativt glatt gäng som jobbade i caféet igår, så det funkade på bra trots allt! Jag var ju inte där förrän klockan halv tolv igår (behövde inte komma tidigare)



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#gullbernavägen4   #stämjärnet

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 


#1sprite    #1ciabatta  #1päronbiskvi

#1wienerbröd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 juli 2022 17:23

TEMADAG!

 


Idag är det LASANGENS DAG och lasange är ju hur gott som helst om det är tillräckligt mycket vit sås i, för det är ju då som den blir rikgit kladdig & god enligt mig!



#lasangensdag2022










 








 

Av Hanna Boman - 28 juli 2022 19:32

Den här dagen så blev det en trevlig & go lunchstund i Kaffestugan/Krutvikens Café & Kök ihop med Anette!
Fast de verkade typ inte ha några direkta lunchpriser, eller så...utan det blev verkligen fullpris och en bra bit däröver också!

Men gott var det, som tur väl är!

Mitt val blev efter lite halvlång beslutsamhet:

Ceasarsallad & LOKApäron!


Mycket gott!






TACK för denna stunden idag Anette!

  








/Tjingeling










 








 










 

Av Hanna Boman - 27 juli 2022 11:08

HOPPSAN!

 


När vi (Jane & jag) igår var färdiga med lunchen på Blomlöfs, då blev det hastigt & lustigt en sväng ut till SecondHand för att ta oss en liten efterrätt...

Eftersom jag hann ta mig dit innan Jane, så tog jag mig en liten tur i affären först...men hittade inget som jag "behövde" (egentligen alltid lika glad då jag går därifrån tomhänt)!


Sen så blev det en vända till Café 2, och där gjorde vi oss en "djupdykning" ner i glassboxen...för vi ville ha oss en varsin glass.



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#gullbernavägen4  #stämjärnet

 

 

 

 

 


#ottoglass  #saltkaramell





 








 


















 

Av Hanna Boman - 26 juli 2022 18:58

Idag så träffades vi utanför Blomlöfs för att äta en lunch tillsammans (detta var första gången på jättelänge).

Nu så har vi ju inte träffats såhär nån gång tidigare egentligen, utan vi bara bestämde det förra veckan över ett telefonsamtal?

#blomlöfspåsaltö
#bakadpotatis #skagenröra #handskaladeräkorochsallad
#cocacolazero



 










 

Av Hanna Boman - 25 juli 2022 19:12

Nu så har Linn varit här idag och då blev det Balkongfika. Själv hade väl jag tänkt att vi kunde sitta inne ("tråkiga jag")!
Men det blev på balkongen istället, varför inte liksom?

Det var verkligen en mysig stund, eftersom vi inte har träffats på hur länge som helst!






TACK Linn för en mysig & trevlig stund på

balkongen med dig idag!


  






/Tjingeling








   




      



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards