Alla inlägg under augusti 2022

Av Hanna Boman - 31 augusti 2022 19:23



Nu så var det igår som vi träffades för en lunch, Stina & jag!

Själv så ställde jag frågan till henne via Messenger i måndagskväll, om vi skulle kunna få till en lunch den 6/9...för då kände jag att jag kunde!

Men igår morse så kom det en fråga från henne om vi skulle kunna träffas på dagen igår, jag funderade lite och svarade senare JA på frågan!

 


Så då blev det att ta sig ner till Café 3G, för där har de väl sallad...tänkte vi väl båda två. 

Men när vi kom in o skulle beställa, då blev det bakakd potatis för oss bägge två (jag brukar nästan alltid beställa bakad potatis, för det är aldrig sånt man gör hemma)!


Min fyllning blev laxröra, som verkligen var mumsfilibabba!

Självklart så var det ju sallad till oxå, gottigottgott!








TACK för en mysig lunch med dig

världens bästa Stina!


    








 










 


 

 

Av Hanna Boman - 28 augusti 2022 19:59

I lördags så var det jobblördag för mig i SecondHand, och jadå vi hade att göra i stort sätt hela dagen!

Men det gick bra, vi var väl 5 stycken i caféet som jobbade vilket funkade bra. 

Den här gången var inte jag med och räknade kassan, men fick veta sedan i efterhand vad resultatet blev (inget jag talar om här...)!



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4

 

 

 

 


#1muggkaffemedmjölk  #1lokapäron

#1ciabatta  #1blåbärsmuffins

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 augusti 2022 19:39

I fredags så var det dags för Sommarfest SecondHand för alla volontärer och övriga anställda inom församlingen!

Nu så var väl inte alla där på plats, utan de som hade anmält sig eftersom det var för de som var anmälda...hehe!


Och det var en väldigt trevlig kväll, från början till slut! Vi blev bjudna på mat från en matvagn med olika sorters mat som man fick välja mellan, det var inte så lätt. Men eftersom man fick ta lite av varje eller så, då blev det tre olika smårätter för mig som jag valde...


#sommarfest2022


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4

 

 



   











     

F

Av Hanna Boman - 28 augusti 2022 19:37

Av Hanna Boman - 26 augusti 2022 16:03

Nu så fick det bli en liten snabb luggklippning idag, för att lugguslingen var lite lagom lång!

Ringde och bokade denna tiden i början på veckan, så det gick snabbt med att få den tiden...vilket jag tyckte var skönt!

Nu så var det inte "min" frisör, utan Elin och det gick ju bra att hon gjorde det...tror nog att hon har fått klippa till den tidigare med!




 










 










 

Av Hanna Boman - 23 augusti 2022 23:17

Nu så har jag återigen börjat i By Mercy (har ju inte med där på 

Av Hanna Boman - 23 augusti 2022 17:16

TEMADAG!

 


Jaha, då är det KÖTTBULLENS DAG idag! Det kan ju vara hur gott som helst med KÖTTBULLAR, eller hur? 

Bara det att jag har fortfarande inte gjort några hemgjorda köttbullar, möjligen i skolan då... men inte annars!

Men visst är det ju godast med hemlagade köttbullar, betydligt mycket godare än köpta/köpeköttbullar!



#köttbullensdag2022

 

 

 

 

'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 augusti 2022 22:08

DAGENS DATUM!





Återigen en sånhär dag med en massa tvåor, som jag tycker är roligt att uppmärksamma varje gång (som väl är, så är det ju vara en gång i månaden)!


Men lika roligt att uppmärksamma, tycker ju åtminstone jag!



#dagensdatum

#enmassatvåor

#220822

 

 

 

 

 

 

 



220822



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards