Alla inlägg under december 2017

Av Hanna Boman - 31 december 2017 10:53

 










 












 






 









 

Av Hanna Boman - 30 december 2017 17:23

Idag då jag kom in genom personalingången i SecondHand strax innan klockan tio, så var det som att "jag kom från ovan".
Eftersom Inger och inte någon annan heller egentligen visste att jag skulle komma idag.
För jag hade "anmält" mig själv, eftersom det behöves in lite extrafolk...eller hur man nu ska säga.

Med andra ord så var inte detta min schemalagda jobblördag, utan jag kände mig bara lite sugen att komma in och jobba.

Och inte jättemycket folk, vilket jag nästan hade trott eftersom vi inte har haft öppet under två dagar (som annars brukar vara öppet).

Dagarna innan så inbillade jag mig lite bara "att på lördag kommer det vara mycket folk..."

Så dagen har gått bra trots allt, och inkomstmässigt för oss i caféet var det ändå relativt bra...inget som jag behöver eller bör skriva här!



#kaffemedmjölk  #lokacitron  #köttbullemacka  #3kopparkaffe

 

 






 












 

Av Hanna Boman - 29 december 2017 21:07

ENDAST VÄGNING SHOPPING

 


Jaha, eller nähä! Eller vad man nu ska säga, för den här gången blev det ingen vägning 

för mig!

Åååh, även om jag visste att det bara var vägning idag mellan klockan 16:30-17:15!

Men så är det när man kommer i sista minuten o ut genom dörren kommer 

både Åsa & Meta, och tyvärr har de ingen lust att packa upp allt igen.

Och kom jag verkligen i sista minuten då? Nja, jag vet väl inte hur jag ska säga 

där...för jag hann ju liksom inte ens ta mig in utan stod utanför på trottoaren!


Så jag fick snällt vända om och ta mig genom Hoglands Park och hem igen!

Attans, att jag inte kunde "planera" bättre!


Så med andra ord, fick jag inte kolla av vågen efter jul!











 








   

Av Hanna Boman - 27 december 2017 17:42

  • PARADIS
  • Pengar
  • TRISS-lott (vinst på 30:-)
  • Presentkort från Flash
  • Kroppsvårsprodukter från Rituals




   








 







 



         





Av Hanna Boman - 26 december 2017 23:51

Ännu en tradition, som har hållit i många år nu...vet bara dock inte hur många.
För just denna dag/kväll så brukar vi träffas hemma hos pappa & Charlotte och jag var där borta klockan sex.
Jadå, vi var samma antal nu som i söndags (julafton).
Så då började vi o "slappa" lite i soffan (jag & Sofia & Karin & Peter & Charlotte).

Sen var det dags för matintag o den här gången blev det fiskgratäng med ris & broccoli.

Väldigt gott!

Innan vi intog lite efterrätt så gick vi laget runt för att tala om för varandra vad som varit bra/dåligt med 2017 & sedan blicka fram emot 2018 (även detta har blivit en tradition och är väldigt trevligt att få både höra o berätta).

Och sen så serverades det en varsin mandelmussla med sylt & grädde!

~~verkligen inte lätt att äta mandelmussla med sked, även om det dukas fram en sked...~~

Mumsfilibabba, vad gottigt!

Efter detta sen så blev det en runda upp till biografen, för att se filmen "The Greatest Showman"...även detta är tradition att vi brukar gå på bio allihop och den här gången visste vi inte riktigt om det skulle bli bio, eftersom det inte har varit någon filmpremiär som det brukar vara på självaste JULDAGEN.

Så ett sms kom idag att vi kommer gå på BIO ikväll!





TACK för en mysig kväll, där traditionen fortsätter!




  








   












 



Av Hanna Boman - 25 december 2017 21:42

Traditionsenligt så åkte vi ut till Jämjö idag (mamma & jag) för att träffa Eivor & Martin.
Där var ju även kusinerna Andreas & Sofie & Adam & Alice & Axel.
Och Annika & Henrik & Hugo & Albin!
Så sammanlagt 5 kusinbarn (Adam & Alice & Axel & Hugo & Albin).

Så för mig blev det årets femte JULBORD, om jag nu har räknat rätt!

Idag serverades: prinskorv & köttbullar & sillsallad & lax & ägghalvor & Jansons frestelse & sill & julskinka & mimosassllad & omelett med svampstuvning.

Mumsfilibabba vad gott!

Även detta är ju tradition med fruktsallad & glass & godis till efterrätt!

Senare sen under eftermiddagen så blev det kaffe & lussekatt & pepparkaka!

Och nu när man är hemkommen igen, så står nog magen i fyra hörn eller nått!


TACK för en mysig JULDAG!


  



#förstajulenutanmormor





   




 






 

Av Hanna Boman - 25 december 2017 09:53

~~Ojojoj, vem skrämde upp o iväg mig tidigt denna JULDAGSMORGON!?~~
Eftersom jag har varit på JULOTTA!

En väldigt fin & lugn JULOTTA, där Stina & Tomas sjöng mycket vackra julsånger!

Och en predikan av Ulf Sundkvist, som är på "besök" här nere under julen.

TACK för en fin & fridfull JULOTTA!


  























 







   

Stina & Tomas



 


Tomas

 

 

 

 

 

 

 

Ulf Sundkvist

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...lite julfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - 24 december 2017 19:27

Nu när jag firade JULAFTON redan förra söndagen, så får det bli en sådan rubrik "Julafton II" på självaste JULAFTON!
Idag under eftermiddagen har jag då varit hemma hos Pappa & Charlotte och där var vi sammanlagt 9 stycken!

Vi åt JULMAT som består av mycket plock, Jansons frestelse & ägghalvor & sill av olika dess slag & räkor & grönkålspaj & köttbullar & prinskorv & rödkål & brunkål & lax.

Mycket mumsigt & väldigt gott!

Lite senare blev det fika o efterrätt (kaffe & lite godis/julsnacks).


TACK för en supermysig JULAFTON!



  









   










   








 

Jag har blivit "plastmoster" till lilla söta Cleo

Karins & Peters dotter

 

 

 

  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards