Alla inlägg under november 2011

Av Hanna Boman - 27 november 2011 20:36

Äntligen har man fått fira in ett nytt Kyrkoår!

Åååh, jag gillar verkligen att sjunga in dessa adventssånger!

Sen hade vi ju en fin adventskör som sjöng en del sånger också och det gick ju riktigt bra och var otroligt roligt att få ha en lite större kör än annars!

Vi i kören samlades kl 9:00 och övade upp oss ordentligt innan gudstjänsten började då kl 10.

Under gudstjänsten var det även märkesutdelning till scouterna. Så man kan väl säga att det var lite som en liten familjegudstjänst också, fast ändå inte. . .

Men det var en riktigt fin gudstjänst i alla fall. Sen var det ju även Anders & Peter som spelade blåsinstrument till vissa av de gemensamma psalmerna!


 



 







 

Av Hanna Boman - 26 november 2011 22:40

Ojdå ja, det var ju Julfest med jobbet igårkväll! Då träffades vi först på jobbet för lite förfest från kl 17. Dit kom även Michael Helgesson och han pratade en del om Kristianopel, för det var dit vi åkte sen med buss...nämligen Kristianopels Gästgiveri, med ett riktigt gott JULBORD som bestod av en massa gott. Först var det kallskuret, som ägghalvor & julskinka & olika sorters sill & inkokt ål & rökt ål & rödbetssallad & olika sorters pålägg.

Sen var det dags att ta den varma maten som bestod av prinskorv & köttbullar & kroppkakor & omelett med svampstuvning & jansons freestelse och mycket annat gott!

Till efterrätt serverades det: Ris ala Malta med saftsås

Vi hade ju en musiklek & tipspromenad (fast vi satt ner). Lite "allsång" var det ju självklart också!


TACK alla för en oförglömligt rolig kväll! 



  

 


 







Av Hanna Boman - 24 november 2011 21:50

Återigen en repa ner till VIKTVÄKTARNA ikväll då. Och vad pratades det om idag då? Jo, det pratades om advent & Lucia & jul & nyår! Precis alla dessa helgerna som stundar nu. Hur man ska klara av att inte slarva med matintaget bara för att det är en massa helger som väntar just nu.

Jus det, och hur gick det med invägningen för mig idag då? Blää, inte alls bra! Attans med, men jag skyllde väl lite på att jag var på Julbuffé i kyrkan i lördags.

Dagens vikt var: 62,0 kg...alltså en ökning på 1,1 kg.

Grrr, jag som inte förra veckan hade så långt till att ha gått ner 10 kg.

Skärpning Hanna till nästa vecka!


 


Av Hanna Boman - 23 november 2011 23:36

Nu ikväll  har vi gjort sista finliret i våran adventskör till på söndag då det är FÖRSTA ADVENT!

Skönt nu när sångerna har satt sig, så det kommer nog bli bra på söndag! 

Fast det var inte så värst många som var med ikväll om man ska jämföra med hur många vi var första gången.

Det är väl lite småtrist att när det börjar närma sig...då finns det en del som drar sig ur. Men vi som är där, kommer ju klara det galant, eller hur?


/Kram

Av Hanna Boman - 22 november 2011 18:02

Ojdå, idag var jag ute på Ortopedtekniska för att hämta ett par "nygamla" skor. Men sen så fick jag även prova ut de kängorna som jag var och beställde i oktober.

Fick en kallelse igår hem i brevlådan för att komma dit i december, men eftersom jag ändå var där så fick jag även plocka med mig dessa kängorna hem.

Jippi, vad bra och så himla snygga var dem också!






 

Av Hanna Boman - 21 november 2011 22:17

Eller jag vet inte hur man ska säga. Men när jag skulle hem från jobbet idag, så fungerade inte terminalen på bussen. Så busschauffören sa bara: "Det är gratis idag, för den fungerar inte!"

Fast jag vet inte hur jag ska säga riktigt där, eftersom jag har månadskort. Men för de som skulle betala kontantbiljett, fick ju sig en gratis bussresa.


Av Hanna Boman - 19 november 2011 22:56

Nu ikväll har vi haft våran årliga JULBUFFÉ i kyrkan med massor av god julmat. Visst, det känns kanske lite väl ganska tidigt att ha julbuffé redan nu i november. Men ändå rätt skönt att det är "gjort" nu. För sen kan det ju kanske komma fler julbord och sånt med jobb och annat. För redan nästa vecka har vi JULBORD med jobbet. Så liten försmak av julmaten nu var ju inte alls dumt, för det var ju riktigt gott om ni frågar mig.

All mat som kommer är verkligen hemgjord av alla eller vissa i församlingen. Finns ju de som verkligen lägger ner hela sin själ i att rulla en massa köttbullar och fixar Jansons freestelse & potatisgratänger och mycket annat. Till och med hembakat bröd, som är så gott!

Just det, först så är det ju då lite lotteriförsäljning av bl a "godis" & "paj" & "hembakat" & "bilvård" & "viltlotteri"!


Helgmålsbön var det också, där Erik Fröberg spelade saxofon och Markus Fiedler spelade på flygeln!


TACK den underbara kommitén som har stått bakom allt detta, ni är ju helt suveräna. . .utan er hade det aldrig blivit såhär bra!


 


 


 



Av Hanna Boman - 17 november 2011 22:40


Jag blir så lugn av att höra denna sången!


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards