Alla inlägg under september 2018

Av Hanna Boman - 30 september 2018 20:32

Den här söndagen övervägde jag till att ta mig till Pingstkyrkan, bara för att jag ville så väldigt gärna höra

Second Voice och det kändes så himla rätt!
(första gången i höst, som jag tagit mig dit överhuvudtaget på en söndagsgudstjänst)

Idag så hade dem en gästpredikant som hette/heter Marita Orevi, en fantastisk predikant som man bara ville höra mer av!


  






Sen var det ju förstås kyrkkaffe/kyrkfika efter gudstjänsten som alltid!




 

Second Voice

 

 

 

   

Second Voice & Björn Pettersson

 

 

 

 

 

 

Marita Orevi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 29 september 2018 23:31

Wooow, vilken kväll av konsert man har fått vara med om ikväll!
By Mercy startade upp hela kvällen med mycket bra, inte många av sångerna som jag kände igen!

Kvällen innehöll lite av varje, Anna Lönnebo-Samuelsson sjöng & spelade väldigt bra där hon hade mycket eget material.

Paula & Pegga var också där & sjöng från sin skiva som de släppte i våras/vintras!

Sen var det ju förstås förtäring av mat som bestod denna kvällen av BAKAD POTATIS & äppelkaka med vaniljsås & kaffe!

En väldigt bra & trevlig kväll på alla sätt, man blev fylld i hela hjärtat!









     

By Mercy

 

 

 

 

 

 

Anna Lönnebo-Samuelsson

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Paula & Pegga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 september 2018 15:52

Jahaja, då har det varit ens "jobbarlördag" igen! Det går ju ganska så fort mellan gångerna, även om det är var sjätte lördag...så är ju inte det så jätteofta, men fort går det!

Och ja, den här dagen var det långt ifrån min dag till att sitta i kassan. För så många felslag som jag har "råkat" göra idag, har inte jag gjort på jättelänge.
Menmen, det är ju sånt som händer...och sånt man kan justera i efterhand vilket är bra!

Och vi har haft väldigt mycket att göra idag, det har knappt varit en lugn stund.
Men sådana dagar är roliga med ibland, fast ibland så blir man väl lite stressad.

En stund så gapade hyllorna verkligen tomma på smörgåsar & bröd!


#2kopparkaffe
#trekantsmacka
#päronbiskvi






 










 

Av Hanna Boman - 29 september 2018 08:03

Och inte nog med det, utan det är ju KAFFETS DAG idag med!

Om det nu "måste" vara en sådan dag, så får måste man väl dricka 

extra mycket kaffe idag då...eller?

Nja, jag tänker väl inte göra det i alla fall.

En sak är ju i alla fall säker, och det är ju att jag aldrig någonsin 

kommer lära mig dricka kaffe utan mjölk!

Sen är jag ju inte heller beroenda av kaffe, utan bara det när jag

har lite lust om man säger så!





#kaffetsdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 september 2018 07:42

För er som inte vet så är det idag LÖSGODISETS DAG, vilket passar perfekt att det ligger

en lördag...eller hur? Fast så gör det ju förstås inte varje år!


Men visst är det gott med LÖSGODIS ibland?





#lösgodisetsdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 september 2018 15:52

Och hur många av er visste att det just idag är JANSSONS DAGEN? Då jag googlade på

detta funderade jag lite vitt och brett vad som menades just med JANSSONS DAGEN!

Men kom fram till det idag då jag kollade lite mer noggrant att det faktiskt 

hade med JANSSONS FRESTELSE att göra, hur man nu kan ha 

en sådan dag just nu!


Äsch, det kan ju vara väldigt många TEMADAGAR på vilken dag som

helst egentligen!


Och så är det ju i stort sätt alltid!





#janssonsdagen2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 27 september 2018 22:22

Ojojoj, idag fick det bli sushi för mig och det var lika gott som alltid!
Nu var det första gången sedan i somras, som jag var på SumoSushi. Fast jag har aldrig suttit på plats där och ätit någon gång, utan bara tagit med mig...och så även denna gång!

#misosoppa #sushi #soya #wasabi #ingefära















 











Av Hanna Boman - 27 september 2018 20:53

Och då har man varit till ViktVäktarna idag igen, med tanke på att det är torsdag! Nej, jag har i te varit där sent utan var där samma tid som förra veckan!


  • 9:00-10:30
  • 11:30-13:00
  • 15:30-17:00
  • 18:00-19:00

Den här veckan pratades det om "Att äta ute på restaurang" och hur det går som viktväktare. 



Planera i förväg

Planering är A och O för att få budgeten att gå ihop vid ett raetsurangbesök. Och om du vill beställa din favoritpasta eller en köttbit med pommes frites, är då mat med få eller 0 SmartPoints resten av dagen. 

 

Byt ut på menyn

Var inte rädd för att byta ut något på menyn, det är sällan något problem. Be om att få sås eller dressing vid sidan av för att själv kunna välja hur mycket du vill äta av den. Byt ut pommes frites mot sallad eller grönsaker.


Välj a la carte istället för buffé

Beställ hellre en rätt från menyn - det blir ofta färre SmartPoints än om du äter buffén. Det är lätt att överäta sig från en buffé efterom det är lockande att testa lite av allt och tallriken blir lätt överfull.




Jaha, och vad visde vågen idag när jag ställde mig på den? Nja, den var väl ganska snäll trots allt. 

Den stannade på 68,8 kg som då resulterade i +/-0 kg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards