Alla inlägg under januari 2014

Av Hanna Boman - 31 januari 2014 23:41

Ojoj, ikväll har vi haft Discobowling på schemat med Fredax!
Och oj, vad roligt det var alltså...jag delade banan ihop med Julia & Linnéa & Sören.
Eh, jag tror väl att vi hade bokat fyra banor allt som allt. Så då var vi ju fyra lag som bowlade. :)

Sen så efter vi hade bowlat klar tog vi oss ut till kyrkan för fika & mys & andakt!

TACK för en riktigt rolig kväll ikväll! :)



Av Hanna Boman - 30 januari 2014 22:59

Jajemen, även denna veckan har jag tagit mig en promenad till Viktväktarna. Och det brukar jag ju göra varenda vecka, så varför skippa denna då? Jo, kanske möjligen för att det är snö i "massor" här just nu...men jag är ju den som inte kan hålla mig därifrån. För att om jag skulle strunta i det, så skulle jag lätt falla tillbaka igen och det vill jag ju definitivt inte. Jamen kanske inte efter en vecka att jag skulle falla tillbaka, men ändå...jag vill ju ha kollen varje vecka i vilket fall som helst, hehe!

Nu kostar det ju inget för mig att gå dit heller eftersom jag nu då är GULDMEDLEM sedan i våras. Jaja, det kostar ju att ha e-redskapen kvar på nätet och dem skulle nog inte jag klarar mig utan i alla fall.


Jaha, och vad pratades det om idag på mötet då? Joo, det pratades om "Sugen"...alltså vad man är sugen på då och då, när man sitter i soffan t ex...eller då man ska äta hotellfrukost, eller går in och ska handla i mataffär. Det är väl inte alltid som det man har skrivit på listan, kommer hem..utan även något annat också förstås.

Där jag går och handlar t ex, där kan det ibland bara "flyga" ner saker från hyllorna ner i kundvagnen, hehe!


Nähä, men nu så tänker jag tala om vad vågen visade då jag ställde mig på den. Jag kan ju säga att jag blev verkligen jätteglad. För vågen visade ju då 60,3 kg och det resulterade i då -0,5 kg.

Vad sa jag till Stina då, innan jag tog mig av vågen? Jag sa; "Jamen, jag mår inte alls dåligt idag!" Stina sa; "Nej, men det ska du väl inte göra!?"

Jag sken väl upp som en liten sol där i alla fall!


Så riktigt bra jobbar denna veckan nu då Hanna!









   

Av Hanna Boman - 29 januari 2014 23:22

Haha, nu ikväll så har jag sett förra veckans program av "Mia på Grötö" via playen...för jag såg inte det förra veckan.
Ett mysigt program och denna gången var ju Lisa Nilsson med och även Peter Settman. Så kul! :)


 

Av Hanna Boman - 28 januari 2014 22:33

Ännu en tisdag som fått vara körövning på hög nivå, eller? Nejdå, på så himla hög nivå var det väl inte.

Vi sjöng och hade oss hela kvällen!

Eftersom det var och är ett sådant snöoväder just nu denna kväll, så var det ändå många som tog sig till övningen.

Fantastiskt roligt var det att sångöva även denna kväll.


Det är så roligt, för efter nästan varje övning så sätter sig en sång i mitt huvud som jag går och nynnar på under nästan hela vägen hem...så även denna kväll. Hehe, det var väl det som gjorde att jag tog mig hem...i detta snökaos! 


/Tjingeling







 

Av Hanna Boman - 27 januari 2014 22:40

Ja just det, var det inte jag som skrev i bloggen en gång att jag skulle börja läsa Bibeln enligt en "Bibelläsningsplan"?
Jomen visst var det väl så, fast har jag börjat än då?
Eeeh, neej...det har jag ju inte gjort, men tänker väl sätta igång med den nu någon gång.
Bibelläsningsplanen fick vi på en fredag i Tonår för ganska längesedan av våran före detta pastor Stefan Nordström.
Så nu tänker jag försöka ta mig igenom den här planen, för än är det väl inte försent? ;)




 

Av Hanna Boman - 26 januari 2014 16:25

~~Oups, jag råkade visst försova mig imorse...så då hann jag inte

med att ta mig ut till Mariedal, hehe! ;)~~

Så då blev det att gå ner till Pingstkyrkan istället och där börjar ju gudstjänsten klockan elva.
Familjegudstjänst med allt vad det innebär, en lek stod på programmet som hette "Vem vill bli miljonär"...eller neej, det var ju "Vem vill bli Missionär".
En liten rolig lek, där lagen skulle gissa på olika maträtter och från vilket land de kom ifrån...inte alldeles lätt kanske, men bägge lagen vann. :)

Sen så var det avtackning av deras ungdomsledare Amanda Lundström och hon fick en tavla på alla ungdomarna i kyrkan plus en bukett blommor. :)

TACK för en fin & trevlig gudstjänst!

Vem vill bli Missionär

Avtackning av Amanda Lundström


 

Kaffe & kladdkaka

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 25 januari 2014 22:37

Jahaja, efter att vi hade varit på Waynes Coffee och fikat (Karin & jag) så strosade vi ner till Pingstkyrkan på ett himmelskt dra föredrag om Växtvärk.
Fantastiskt bra och inte nog med det, så sjöng och spelade Michael Johnsson & Viktor & Johanna riktigt bra som stämde överens med hans prat och annat!

Efter det så var det lite servering nere i Café Ankaret (kaffe & muffins).

Fantastisk kväll på många sätt helt klart! :)

 


   Kaffe & muffins






Av Hanna Boman - 25 januari 2014 21:40

I eftermiddags så träffades jag & Karin utanför Waynes Coffee för att självklart ta en fika tillsammans!
Jag valde Ciabatta med kyckling & bacon och Caffe latte, gott!

TACK för den mysiga stunden Karin! :)



    




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards